Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
dr.
Downsyndroom --- 462.3 --- Kinderen --- Motorische ontwikkeling --- Syndroom van Down --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Downsyndroom. --- Kinderen. --- Motorische ontwikkeling. --- Syndroom van Down. --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen.
Choose an application
Meer dan gewoon is in de eerste plaats een praktische handleiding voor leerkrachten in het regulier basisonderwijs die een leerling met het downsyndroom begeleiden. Zij zijn de spil waar het allemaal om draait. Maar ook interessant voor ouders, orthopedagogen, intern begeleiders, ambulante begeleiders en onderwijsassistent.
Choose an application
In dit kleurige prentenboek wordt aan kleine kinderen uitgelegd wat Downsyndroom is. Het nieuwe zusje ziet er anders uit, en is ook een beetje anders dan andere kinderen. Soms is dat raar, maar dat kan ook fijn zijn.Ook verkrijgbaar in de variant ?mijn broertje heeft Downsyndroom?BRon: https://winkel.downsyndroom.nl/product/mijn-zusje-heeft-downsyndroom/
Downsyndroom --- Ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Prentenboeken --- Ernstig mentaal gehandicapten --- Syndroom van Down --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Dutch literature
Choose an application
The editors have skilfully blended the clinical expertise of more than 20 authors in the fields of medicine, psychology, dentistry, nursing and rehabilitation, an extensive literature review, individual grant-funded research of contributors, and a large data file compiled from interdisciplinary evaluations of individuals with Down syndrome.
Downsyndroom --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- 462.3 --- matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen, mentaal én lichamelijk gehandicapten, zwakzinnige kinderen --- Down syndrome. --- Down's Syndrome. --- Klinische psychologie --- interactie en interventie --- interactie en interventie.
Choose an application
"Zintuigen en Motoriek" is een handig en gestructureerd werkboek dat ontstaan is uit praktijklessen met kinderen uit het Buitengewoon lager onderwijs (type2). Het bevat 15 volledig uitgewerkte themalessen waarbij je kinderen in contact brengt met zintuiglijke waarnemingen en zinvolle motorische bewegingen binnen een vertrouwde, veilige omkadering waar het welbevinden hoog is en het stressniveau laag. Dit boek bevat tevens een CD met duidelijke pictogrammen en al het nodige beeldmateriaal om de lessen op een vlotte manier te laten verlopen. Zowel de kinderen als de leerkrachten (begeleiders) ervaren deze activiteiten als leuk, leerrijk en een meerwaarde in de algemene ontwikkeling van de zintuiglijke en motorische vaardigheden van het kind.
Music --- Dutch literature --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- zomer --- kinderliederen (genre) --- 462.3 --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Motoriek --- autisme --- Thematisch werken --- Welbevinden --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Contains audio-visual material --- 471.46 --- 477.7 --- Zomer --- Kinderliederen (Liedjes) --- Muzikale opvoeding --- Children's songs
Choose an application
Boek 1: inleiding bij Kleine Stapjes; boek 2: het oefenplan van uw kind; boek 3: communicatie; boek 4: grove motoriek; boek 5: fijne motoriek; boek 6: receptieve taal; boek 7: persoonlijke en sociale vaardigheden; boek 8: overzicht van opeenvolgende ontwikkelingsstappen.
Orthopedagogics --- ontwikkeling van het kind --- ontwikkelingsstoornissen --- #PBIB:1999.4 --- psychomotoriek --- Down-syndroom --- Mongolisme --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- Kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Ontwikkelingspsychologie --- 462.3 --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- kinderen met een verstandelijke beperking --- Down syndroom --- communicatie --- Kind --- Ontwikkelingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- therapiemateriaal --- logopedie --- ergotherapie
Choose an application
Eenduidig communiceren met de buitenwereld vormt voor mensen met een beperking vaak een groot probleem. Dat maakt het voor hun omgeving niet altijd makkelijk om aan hun wensen en behoeften tegemoet te komen en hen op een efficiënte manier te helpen. Dit boek stelt een werkwijze voor om de basiscommunicatie bij kinderen met een complex meervoudige beperking te versterken. Ze is door de auteurs samengesteld, uitgebreid gebruikt en getoetst. Deze publicatie is dan ook in de eerste plaats een praktijkboek met makkelijk te realiseren ideeën en met kant-en-klaar toepasbare activiteiten. De bijgevoegde dvd bevat voorbeeldfilmpjes waarop getoond wordt hoe therapiesessies in hun werk gaan. Niet alleen logopedisten en andere deskundigen in voorzieningen voor kinderen met een ernstige tot diepe verstandelijke beperking, maar ook ouders, onthaalmoeders en begeleiders in crèches vinden er een schat aan ideeën in om spelenderwijs basiscommunicatie te stimuleren. Dit boek stelt een werkwijze voor om de basiscommunicatie bij kinderen met een complex meervoudige beperking te versterken. Het is in de eerste plaats een praktijkboek met makkelijk te realiseren ideeën en met kant-en-klaar toepasbare activiteiten. De bijgevoegde dvd bevat voorbeeldfilmpjes waarop getoond wordt hoe therapiesessies in hun werk gaan.Niet alleen logopedisten en andere deskundigen maar ook ouders, onthaalmoeders en begeleiders in crèches vinden hier ideeën om spelenderwijs basiscommunicatie te stimuleren. Naast de uitwerking van een basisdoos (stimuleren en prikkelen van alle zintuigen) en een muziekdoos (auditieve aandacht, basaal vertrouwen en herkenbaarheid opbouwen) zijn er nog 24 andere thema's (stimuleren tot imitatie, communicatie en taal) uitgewerkt.
Meervoudig gehandicapte kinderen --- Communicatie --- Matig mentaal gehandicapte kinderen --- Ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Gehandicapte kinderen --- Kinderen --- Jeugd --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- communicatie --- kinderen --- logopedie --- personen met een meervoudige beperking --- Ernstig mentaal gehandicapten --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Communicatie; mentaal gehandicapten --- 462.3 --- autisme --- kinderdagverblijven --- spelen --- spraakstoornissen --- Communicatie bij personen met een verstandelijke handicap --- taalstimulering --- 376.3 --- Kinderen met een handicap --- Personen met een mentale handicap --- Matig en ernstig gehandicapte kinderen --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Contains audio-visual material --- Communicatievaardigheden --- Gehandicapte kinderen. --- Kind met een meervoudige handicap --- Kind met een verstandelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Kind met een handicap --- Jongere
Choose an application
#KVHB: Mentaal gehandicapten --- #KVHB: Orthopedagogie --- #KVHB: Spel --- gehandicapten --- mensen met een mentale beperking --- spel --- spelbegeleiding --- 462 --- 462.3 --- 622 --- Begeleiding(Coaching) --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Observatie --- Peer tutoring --- Sherborne, Veronica --- Spelen(Kinderspelen) --- Video-interactiebegeleiding (Videofeedback) --- 615.854 --- Kinderen met een handicap --- Methodiek --- Ontwikkeling --- Personen met een mentale handicap --- Speelgoed --- Spelbegeleiding --- Spelen --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Gezelschapsspelen --- personen met een mentale beperking --- spelen --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- speltherapie --- zintuiglijk spel
Choose an application
Als er na de geboorte twijfels zijn over de conditie van het kind verdwijnen de gebruikelijke kraamgesprekken om plaats te maken voor angst en zorgen over de toekomst. De hechting tussen ouder en kind kan daardoor vertragen of zich anders ontwikkelen. Buitengewoon belicht in 10 stappen de uitdagingen waar ouders voor staan tijdens het opvoeden van hun kind met beperking. De weg tot en met de handicapdiagnose typeert zich als een periode van innerlijke spanning. Er wordt ingegaan op het nut en het gevaar van een diagnose en beredeneert waarom er in dit tijdperk een explosieve groei is aan diagnoses. Ouders komen onbewust voor de taak te staan om symbolisch afscheid te nemen van het gefantaseerde kind. Hierdoor komen zij terecht in een periode van rouw. Deze rouwperiode gaat over in een opbouwfase waarin ouders zich accommoderen aan de bijzondere gezinssituatie. Het boek beschrijft hoe ouders hun waarnemen en betekenisgeving vormen, hetgeen van belang is voor hun emotionele draagkracht. Naast mooie momenten tijdens de opvoeding worden ouders eveneens geconfronteerd met opvoedstress, frustraties of wederom een periode van rouw. Er wordt ingegaan op hoe ouders hier op verschillende manieren mee omgaan. Naast inzicht in conflictbronnen tussen ouders en schoolteams wordt de pathologisch symbiotische hechtingsrelatie tussen ouder en kind aandachtig onder de loep genomen. Dit boek geeft ouders er- en herkenning en is voor studenten en professionals binnen dit vakgebied onmisbare aanvullende vakkennis. Over de auteur: LOT STEENBERGHE – BLOKPOEL begeleidt vanaf 1998 cliënten met verschillende psychosociale problemen en zingevingsvragen. Daarnaast is zij actief als (conflict) coach binnen organisaties. Ze is zelf moeder van een ‘buitengewoon' kind.
#KVHB:Kinderen; gehandicapte --- #KVHB:Orthopedagogie --- 460 --- 462.3 --- Gehandicapte kinderen --- Opvoeding (Pedagogie) --- Orthopedagogie --- hechting (psychologie) --- Gehandicapten --- Hechting (gehechtheid) --- Orthopedagogiek --- Personen met een handicap --- 376 --- Hechting --- Kinderen met een handicap --- Opvoeding --- Verwerking --- 111745.jpg --- Gehandicapte kinderen ; opvoeding --- 376.4 --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Mentaal gehandicapte kinderen: onderwijs . --- 376.4 Mentaal gehandicapte kinderen: onderwijs . --- Ouders van gehandicapte kinderen. --- Orthopedagogics --- ouders-kind relatie --- kinderen met een beperking --- opvoeding --- orthopedagogiek --- opvoedingstips --- Mentaal gehandicapte kinderen: onderwijs --- Children with mental disabilities --- Family life education --- Parents of handicapped children --- Services for
Choose an application
Robin gaat met mama naar de kinderboerderij. Daar is een lief konijntje. Robin durft het konijntje niet op te pakken. Een jongen tilt het konijntje op en duwt het in Robins armen. De jongen ziet er een beetje anders uit dan andere jongens en hij praat en loopt ook anders. Hij heet Max en zorgt voor de dieren. Max lacht veel en heeft leuke plannetjes. Robin heeft met Max die middag veel plezier. Als Max vraagt : "Vriend?" weet Robin het wel : ja, ze worden vriendjes.
diversiteit --- Didactics of social education --- socio-emotionele opvoeding --- anders zijn --- emotionele opvoeding --- JB STAR --- dieren --- kinderboerderijen --- prentenboeken --- 462.3 --- 471.44 --- Anders zijn --- Downsyndroom (Mongolisme, Mongoloïde kinderen, Syndroom van Down) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- 471.44 ) Sociale en emotionele opvoeding --- kleuters --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- Anders zijn (jeugd) --- Anders zijn ; verhalen --- Gevoelens -gedrag --- 472.9 --- Anders zijn : basisonderwijs --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Sociale en emotionele opvoeding --- diversiteit (themawoord fictie) --- anders zijn (themawoord fictie) --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Kleuteronderwijs --- RSV basisonderwijs --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|