Narrow your search
Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Een goed feedbackgesprek
Author:
ISBN: 9006950181 Year: 2004 Publisher: Utrecht ; Zutphen : ThiemeMeulenhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kracht van oplossingen : handboek oplossingsgericht werken
Authors: ---
ISBN: 9789026522697 Year: 2015 Publisher: Amsterdam : Pearson Assessment and Information,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een herziene en sterk uitgebreide uitgave, verbeterd en aangepast aan recente, veranderde inzichten. Oplossingsgericht werken is onderdeel en doel van ieder hulpverlenend en dienstverlenend beroep. Het benadert een breed veld van therapie, dienstverlening, advies, onderwijs, gezondheidszorg, zelfs zielzorg enzovoort. Maar zo nieuw is het ook weer niet; in vele methodieken kom je dezelfde uitgangspunten tegen. Een duidelijk en overzichtelijk handboek. Problemen oplossen is problemen construeren, anders duiden. De onderwerpen zijn onder meer communicatieve vaardigheden, de positie van de cliënt, doelen formuleren, de kracht van de cliënt, feedback formuleren, effect meten, de onwillige cliënt, crisissituaties, beroepsethiek, groepen en organisaties, dat alles met veel casuïstiek. Dit oorspronkelijk Amerikaanse boek is aangepast aan de Nederlandse situatie. Kloeke, mooie uitgave. © NBD Biblion - Frans Peterse


Book
Gids voor professionele communicatie : met erkenning bereik je meer
Author:
ISBN: 9789045545233 Year: 2014 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur benadert communiceren vanuit een unieke invalshoek. Erkenning voor de gesprekspartner staat daarbij centraal. Als basisvaardigheid bij uitstek om erkenning te geven, gaat de auteur van start met 'luisteren', een zwaar onderschatte competentie. In wat volgt wordt geïllustreerd hoe erkenning als basishouding resulteert in succesvolle, professionele communicatie, weerspiegeld in:- adequaat telefoneren;- correct feedback geven;- assertief ageren en reageren;- conflicten opbouwend aanpakken;- goed onderhandelen;- succesvol samenwerken & vergaderen;- succesvol solliciteren;-presenteren.De reflectievragen zetten de lezer aan tot nadenken over zijn communicatieve vaardigheden, de eerste stap om te kunnen werken aan je interpersoonlijke vaardigheden. De checklists na ieder hoofdstuk wapenen de lezer met de nodige praktijktips om zelf een goede communicator te worden. De verschillende cartoons zorgen voor een luchtige noot tussendoor.www.deboeck.com

Listing 1 - 3 of 3
Sort by