Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Gesprekstechnieken --- Feedbackgesprekken --- Feedback Feedback --- Conversation Gesprek --- 060920.jpg --- Feedbackgesprekken. --- feedback --- communicatievaardigheden --- Mass communications
Choose an application
Een herziene en sterk uitgebreide uitgave, verbeterd en aangepast aan recente, veranderde inzichten. Oplossingsgericht werken is onderdeel en doel van ieder hulpverlenend en dienstverlenend beroep. Het benadert een breed veld van therapie, dienstverlening, advies, onderwijs, gezondheidszorg, zelfs zielzorg enzovoort. Maar zo nieuw is het ook weer niet; in vele methodieken kom je dezelfde uitgangspunten tegen. Een duidelijk en overzichtelijk handboek. Problemen oplossen is problemen construeren, anders duiden. De onderwerpen zijn onder meer communicatieve vaardigheden, de positie van de cliënt, doelen formuleren, de kracht van de cliënt, feedback formuleren, effect meten, de onwillige cliënt, crisissituaties, beroepsethiek, groepen en organisaties, dat alles met veel casuïstiek. Dit oorspronkelijk Amerikaanse boek is aangepast aan de Nederlandse situatie. Kloeke, mooie uitgave. © NBD Biblion - Frans Peterse
Gesprekstherapie --- gespreksvaardigheden --- feedbackgesprekken --- Gesprekstherapie. --- gesprekstherapie (groepsgesprekstherapie) --- gesprekstechnieken --- Hulpverlening : gespreksvoering --- Probleemoplossend denken --- oplossingsgerichte therapie --- 615.851 --- gezinstherapie --- deontologie --- Psychiatry --- cliënt-hulpverlener relatie --- gesprekstherapie --- PXL-Social Work 2015 --- methodisch handelen --- client-centered -therapy
Choose an application
De auteur benadert communiceren vanuit een unieke invalshoek. Erkenning voor de gesprekspartner staat daarbij centraal. Als basisvaardigheid bij uitstek om erkenning te geven, gaat de auteur van start met 'luisteren', een zwaar onderschatte competentie. In wat volgt wordt geïllustreerd hoe erkenning als basishouding resulteert in succesvolle, professionele communicatie, weerspiegeld in:- adequaat telefoneren;- correct feedback geven;- assertief ageren en reageren;- conflicten opbouwend aanpakken;- goed onderhandelen;- succesvol samenwerken & vergaderen;- succesvol solliciteren;-presenteren.De reflectievragen zetten de lezer aan tot nadenken over zijn communicatieve vaardigheden, de eerste stap om te kunnen werken aan je interpersoonlijke vaardigheden. De checklists na ieder hoofdstuk wapenen de lezer met de nodige praktijktips om zelf een goede communicator te worden. De verschillende cartoons zorgen voor een luchtige noot tussendoor.www.deboeck.com
Gesprekstechnieken. --- Groepsgesprekken. --- Organisaties. --- Communicatieve vaardigheden. --- Mondelinge communicatie. --- Vergaderen. --- Solliciteren. --- Telefoneren. --- Assertiviteit. --- Conflicthantering. --- Onderhandelen. --- Teamwerk. --- Presentatietechnieken. --- Communicatie. --- Feedbackgesprekken. --- Communicatievaardigheden. --- Zakelijke communicatie. --- Empathie. --- Presenteren. --- conflicthantering --- gesprekstraining --- onderhandelen --- teamwork --- kritiek --- solliciteren --- communicatievaardigheden --- telefoneren --- interpersonele communicatie --- vergaderen --- Mass communications --- gesprekstechnieken --- feedback --- Communicatie --- Communication --- Management --- Gesprekstechnieken --- Groepsgesprekken --- organisaties --- Communicatieve vaardigheden --- mondelinge communicatie --- Solliciteren --- Assertiviteit --- Conflicthantering --- Onderhandelen --- teamwerk --- presentatietechnieken --- 005.57 --- 305.8 --- communicatie --- communicatieve vaardigheiden --- feedbackgesprekken --- gesprekstechnieken (gez) --- communicatie (gez) --- Communicatievaardigheden --- zakelijke communicatie --- empathie --- assertiviteit --- presenteren --- Communicatie ; algemeen --- PXL-Business 2015 --- 316.77 --- Feedback --- Teamwerk
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|