Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De opvoeding van jonge kinderen met motorische beperkingen roept diverse vragen op die voor pedagogen van belang zijn. Verschillende auteurs benaderen deze vragen vanuit hun eigen optiek en komen met oplossingen: van gewone peuterspeelzaal tot plaatsing in een therapeuthische peutergroep. Hoewel de benaderingswijzen sterk verschillen, is de overeenkomst dat allen pleiten voor (ortho)pedagigische hulp aan kinderen met een motorische handicap. (Bron: covertekst)
Choose an application
De bijna vijftienjarige Delphine zit in een rolstoel. Ze wil dolgraag zijn zoals haar gezonde leeftijdgenoten, maar haar lichaam zit haar soms vreselijk in de weg. Delphine haat de starende blikken op straat, de vervelende opmerkingen op school en het onbegrip van haar omgeving. Ze voelt zich vaak ongelukkig en denkt bij voorbaat dat ze geen enkele kans maakt als ze per e-mail een uitnodiging voor een filmauditie ontvangt. Maar dan ontmoet ze Robin, een lotgenoot. Met zijn hulp onderneemt Delphine dingen die ze in haar eentje nooit voor mogelijk gehouden had.
Choose an application
Physiotherapy. Alternative treatments --- kinesitherapie --- methoden --- Paediatrics --- 463.5 --- fysiek gehandicapten --- hersenbeschadiging --- petö-methode --- spastische kinderen --- (kind) --- 376.54 --- Cerebral palsy --- Hersenbeschadiging/hersenletsel (hersenletsel) --- Hersentrauma --- Kinderen en adolescenten met een fysieke handicap (spastische kinderen) --- Orthopedagogiek --- Lichamelijk gehandicapten
Choose an application
In dit boek vertellen ouders over hun proces vanaf het moment dat ze hoorden dat hun kind op de een of andere manier 'anders' was. De verhalen geven inzicht in de worsteling met de acceptatie wanneer een kind 'anders' geboren wordt. Een proces van vallen en opstaan, nooit opgeven, en altijd weer de mogelijkheden zien voor je kind, maar ook voor jezelf. Ieder verhaal is uniek en laat zien dat elke ouder er op een eigen manier mee omgaat. Het boek laat kinderen zien in verschillende leeftijdscategorieën, van verschillende sociale achtergronden en verschillende gezinssamenstellingen. Daarnaast biedt het ook informatie per diagnose en tips en adviezen van ouders.
Gehandicapte kinderen. --- Kinderen en adolescenten met een fysieke handicap (spastische kinderen) --- Kinderen met een verstandelijke handicap --- Personen met autisme (autisme) --- Syndroom van Down (mongolisme) --- 376 --- Kinderen met een handicap --- Autisme --- ADHD --- Personen met een meervoudige handicap --- Cerebrale parese --- Downsyndroom --- Orthopedagogics
Choose an application
Orthopedagogics --- Social policy and particular groups --- Children with disabilities --- -Children with disabilities --- -Kinderen en adolescenten met een fysieke handicap (spastische kinderen) --- gehandicapten --- kinderen --- Children with special educational needs --- Children with special health care needs --- Children with special needs --- Handicapped children --- Physically handicapped children --- Special needs children --- Exceptional children --- People with disabilities --- Care --- Rehabilitation --- Peto-instituut --- Kinderen en adolescenten met een fysieke handicap (spastische kinderen) --- Pető-instituut. --- Care. --- Rehabilitation.
Choose an application
De term development coordination disorder (DCD) of ontwikkelingsstoornis van de motorische coordinatie wordt gebruikt om kinderen te beschrijven die thuis of op school problemen hebben met taken die motorische vaardigheid vereisen. Deze kinderen bewegen onhandig, stuntelig, moeizaam, minder gecoördineerd. Het motorische leerproces is bij hen verstoord. Deze stoornis treedt vaak op in combinatie met andere ontwikkelingsstoornissen zoals ADHD, dyslexie en autisme. Er wordt vertrokken van een aantal concrete voorbeelden van kinderen met DCD om de problemen van deze kinderen te verduidelijken. Met diagnostische criteria voor DCD, zoals opgenomen in DSM IV. Deze diagnostische criteria worden ook naar de praktijk vertaald. Onderzoek en behandeling komen aan bod, met bijzondere aandacht voor de schrijfmotorische problemen van deze kinderen. Therapeutische mogelijkheden en beperkingen worden besproken, maar ook het volledige zorgkader wordt geschetst. Een aantal praktische tips voor thuis en op school werden verzameld. De onderliggende mechanismen van DCD zijn nog onvoldoende begrepen. De huidige stand van het wetenschappelijk onderzoek wordt samengevat.
DCD --- Developmental Coordination Disorder --- 464 --- DCD-syndroom --- leerproblemen --- motoriek --- ontwikkelingsproblemen --- orthopedagogiek --- psychomotoriek --- psychomotorische stoornissen --- DCD (Developmental Coordination Disorder) --- motorische stoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- schrijfmotoriek --- Bewegingsstoornissen (bewegingsproblemen) --- Kinderen en adolescenten met een fysieke handicap (spastische kinderen) --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Personen met een fysieke handicap (lichamelijk gehandicapten, mindervaliden) --- 159.92 --- 159.94 --- Ontwikkelingsdyspraxie --- Ontwikkelingsstoornissen --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- kinderen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Children with autism spectrum disorders --- Treatment --- Apraxia --- Flanders (Belgium) --- Psychomotor disorders in children
Choose an application
Dit zelfhulpboek is ontwikkeld voor mensen met een niet-aangeboren lichamelijke beperking, veroorzaakt door bijvoorbeeld een ongeluk, ziekte of stoornis. Veel mensen met een beperking hebben last van negatieve gevoelens en weten niet altijd hoe ze daarmee om moeten gaan.Met behulp van dit boek leren mensen om de beperking een plek te geven in hun leven en zich aan te passen aan de nieuwe situatie.
Mensen met een verstandelijke beperking --- 325 --- 463.5 --- fysiek gehandicapten --- mindfulness --- zelfhulpgroepen --- Personen met een fysieke handicap (lichamelijk gehandicapten, mindervaliden) --- 159.922 --- Dagelijks leven --- Emoties --- Personen met een lichamelijke handicap --- Zelfhulp --- zelfhulp --- ziektebeleving --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Lichamelijk gehandicapten --- (zie ook: Oremtheorie, Van den Brink-Tjebbestheorie) --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
De bijna vijftienjarige Delphine zit in een rolstoel. Ze wil dolgraag zijn zoals haar gezonde leeftijdgenoten, maar haar lichaam zit haar soms vreselijk in de weg. Delphine haat de starende blikken op straat, de vervelende opmerkingen op school en het onbegrip van haar omgeving. Ze voelt zich vaak ongelukkig en denkt bij voorbaat dat ze geen enkele kans maakt als ze per e-mail een uitnodiging voor een filmauditie ontvangt. Maar dan ontmoet ze Robin, een lotgenoot. Met zijn hulp onderneemt Delphine dingen die ze in haar eentje nooit voor mogelijk gehouden had.
Dutch literature --- personen met een beperking (themawoord fictie) --- Lichamelijk gehandicapten --- Anders zijn --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- 325 --- 433.7 --- jeugdboeken --- kinderen met lichamelijke beperkingen --- roman --- thuisbegeleiding --- 12+ --- Fiction --- Personen met een fysieke handicap (lichamelijk gehandicapten, mindervaliden) --- Ziek zijn --- Anders zijn ; verhalen --- Gehandicapten ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Leesopvoeding --- Persoon met een lichamelijke handicap
Choose an application
De term development coordination disorder (DCD) of ontwikkelingsstoornis van de motorische coordinatie wordt gebruikt om kinderen te beschrijven die thuis of op school problemen hebben met taken die motorische vaardigheid vereisen. Deze kinderen bewegen onhandig, stuntelig, moeizaam, minder gecoördineerd. Het motorische leerproces is bij hen verstoord. Deze stoornis treedt vaak op in combinatie met andere ontwikkelingsstoornissen zoals ADHD, dyslexie en autisme. Er wordt vertrokken van een aantal concrete voorbeelden van kinderen met DCD om de problemen van deze kinderen te verduidelijken. Met diagnostische criteria voor DCD, zoals opgenomen in DSM IV. Deze diagnostische criteria worden ook naar de praktijk vertaald. Onderzoek en behandeling komen aan bod, met bijzondere aandacht voor de schrijfmotorische problemen van deze kinderen. Therapeutische mogelijkheden en beperkingen worden besproken, maar ook het volledige zorgkader wordt geschetst. Een aantal praktische tips voor thuis en op school werden verzameld. De onderliggende mechanismen van DCD zijn nog onvoldoende begrepen. De huidige stand van het wetenschappelijk onderzoek wordt samengevat.
Physiotherapy. Alternative treatments --- motoriek --- kinesitherapie --- ontwikkelingsstoornissen --- motorische ontwikkeling --- schrijfproblemen --- Apraxia --- Flanders (Belgium) --- Psychomotor disorders in children --- DCD --- motorische problemen --- ontwikkelingsproblemen --- psychomotorische ontwikkeling --- 464 --- DCD-syndroom --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- psychomotoriek --- psychomotorische stoornissen --- 415.3 --- DCD (Developmental Coordination Disorder) --- Bewegingsstoornissen (bewegingsproblemen) --- Dyspraxie (DCD) --- Kinderen en adolescenten met een fysieke handicap (spastische kinderen) --- Kinderen --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Motorische problemen --- Ontwikkelingsproblemen --- Personen met een fysieke handicap (lichamelijk gehandicapten, mindervaliden) --- 376.55 --- Behandelingen --- Developmental coordination disorder --- Diagnostiek --- Kinderen met leerproblemen ; basisonderwijs --- Motorische stoornissen --- Motorische vaardigheden --- Ontwikkelingsstoornissen ; kinderen --- Ontwikkelingsstoornissen --- 606.4 --- developmental coordination disorder --- kinderen --- kinderpsychiatrie --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- kinderen met leerproblemen --- Uitvoerende functies --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: groeistoornissen) --- departement Gezondheidszorg 07 --- motorische stoornissen --- DCD : developmental coördination disorder --- dyspraxie --- Developmental Coordination Disorder --- Zorgverbreding --- Jeugd --- Bewegingsstoornissen --- Motorische stoornis --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ontwikkelingsprobleem --- Jongere
Choose an application
Wat kinderen op welk moment nodig hebben, weet je als leekracht het best: beweging om creatief te ontladen, een luistermoment om tot rust te komen of een speelmoment met liedjes, instrumenten of omgevingsmaterialen. Deze kaarten bieden genoeg ideeën om de kinderen elke dag een paar minuutjes ontspanning en plezier te bieden. En ze steken er ongemerkt ook nog wat van op.
Didactics of the arts --- muzikale vorming --- lager onderwijs (doelgroep) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 788.2 --- 477.7 --- Bewegingsoefeningen --- Improvisatie --- Kinderliederen (Liedjes) --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Muziek --- Muziekinstrumenten --- Tussendoortjes --- 460.5 --- 622.1 --- tussendoortjes --- Spellen --- Bewegingsspelen --- 471.46 --- Bewegen op muziek --- Buitengewoon lager onderwijs (BLO) --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Didactiek --- Geluiden --- Kinderen en adolescenten met een fysieke handicap (spastische kinderen) --- Kinderen met een verstandelijke handicap --- Kinderliederen --- Liederen --- Muziektherapie --- Muzikale opvoeding --- Stemspelletjes --- Expressievakken (jeugd) --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Basisonderwijs
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|