Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Written by a range of history professionals, including HMIs, this book provides excellent ideas on the teaching, learning and organization of history in primary and secondary schools.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Si l’on dispose de travaux d’historiographie et d’épistémologie, de réflexions sur les finalités de l’histoire enseignée — enjeux de connaissance et de mémoire, formation intellectuelle et identitaire, critique et civique —, rares sont les recherches qui s’attachent à confronter les effets de la rencontre entre l’approche théorique et la vérification empirique. A partir d’une double enquête auprès des professeurs et des élèves de l’enseignement secondaire, cette étude aborde à la fois les modalités d’apprentissage et les comportements d’enseignement. Les élèves s’approprient les connaissances historiques (événements, concepts, entités) selon des modalités propres à la pensée naturelle, imageante, analogique, métaphorique, ancrée dans une mémoire collective qui fonctionne aux valeurs. Autant dire que ces processus paraissent peu légitimes aux yeux de la rigueur historienne, et souvent aux yeux des professeurs attentifs à respecter scrupuleusement les critères de la discipline : contextualisation, complexité, chronologie. Ces contraintes pèsent lourdement lorsqu’il faut les concilier avec celles de la situation didactique : attachement au programme, lutte contre le temps. Entre ces coutumes d’enseignement en vigueur dans les classes d’histoire et les processus d’apprentissage mis en œuvre par les élèves, la rencontre se fait rarement de manière harmonieuse. C’est à ce point qu’il faut réfléchir si l’on veut dégager de nouvelles perspectives sur l’enseignement de la discipline.
History --- Histoire --- Study and teaching (Secondary) --- Etude et enseignement (Secondaire) --- -Annals --- Auxiliary sciences of history --- Study and teaching (Secondary). --- -Study and teaching (Secondary) --- History - Study and teaching (Secondary) --- éducation --- apprentissage --- didactique --- école --- professeur --- élève
Choose an application
History --- Study and teaching (Secondary) --- Study and teaching (Elementary) --- RBINS-OTHER --- Museums --- Administration --- Handbooks, manuals, etc. --- Museum techniques --- Natural history --- Sources --- Exhibitions --- Natural history museums --- Great Britain --- Museology --- History - Study and teaching (Secondary) --- History - Study and teaching (Elementary)
Choose an application
History Skills provides clear and practical advice for students from the moment of contemplating entry into higher education until the end of the final year. Designed as a guide to success, it helps develop skills and knowledge.
History --- Histoire --- Study and teaching (Secondary) --- Handbooks, manuals, etc. --- Etude et enseignement (Secondaire) --- Guides, manuels, etc --- -Annals --- Auxiliary sciences of history --- -History. --- History - Study and teaching (Secondary) - United States. --- History & Archaeology --- History - General --- -Study and teaching (Secondary) --- -History
Choose an application
The Challenge of Rethinking History Education is a must read for anyone looking for a guide to both the theory and practice of what it means to teach historical thinking, to engage in investigative practice with students, and to increase students' capacity to critically read and assess the nature of the complex culture in which they live.
Geschichtsunterricht. --- History --- Study and teaching (Secondary) --- United States --- Study and teaching (Secondary). --- Histoire --- Étude et enseignement (secondaire) --- États-Unis --- History - Study and teaching (Secondary) - United States --- Études américaines --- Étude et enseignement (secondaire)
Choose an application
In geen enkel schoolvak staat zoveel op het spel als in het vak geschiedenis. Het bevindt zich op het snijpunt van soms onverzoenbare politieke, didactische en wetenschappelijke belangen en is daarom de inzet geweest van een voortdurende strijd.Tessa Lobbes schept duidelijkheid in de woelige geschiedenis van het vak door de belangrijkste actoren in de grote onderwijsnetten van België sinds 1945 te volgen: onderwijsministers, historici, inspecteurs, leraren, pedagogen en vakdidactici. Elk hadden ze hun eigen agenda. Vanaf de jaren vijftig maakten onderwijshervormers jacht op het 'stoffige' en 'conservatieve' verleden dat in het klaslokaal werd onderwezen, ten voordele van radicale experimenten waarin de geschiedenis een huwelijk aan ging met het heden, de ethiek of de sociale wetenschappen. In de jaren zeventig werd steeds minder stof besteed aan het verleden. Geschiedenis dreigde naast haar substantie ook haar uren in het curriculum te verliezen. In de jaren tachtig maakten oudere vormen van geschiedenisonderwijs, in aangepaste vorm, hun rentree.Dit boek maakt duidelijk dat de hedendaagse debatten over het geschiedenis onderwijs vaak niet nieuw zijn. En dat wie die geschiedenis niet kent, haar nu en dan onbewust dreigt te herhalen. -- Quatrième de couverture
Geschiedenis ; onderwijs --- Guerrilla warfare --- History --- 20th century --- Enseignement --- --Belgique --- --Histoire de l'enseignement secondaire --- --Enseignement secondaire --- --1945-1989 --- --Study and teaching (Secondary) --- History of Belgium and Luxembourg --- geschiedenisonderwijs --- anno 1900-1999 --- Insurgency. --- Guerrillas. --- History - Study and teaching (Secondary) - Belgium - History - 20th century --- Histoire de l'enseignement secondaire --- Enseignement secondaire --- Belgique
Choose an application
45-848-0
Historiography --- History --- Study and teaching (Secondary) --- Histoire --- --Enseignement --- --Civilisation --- --Influence --- --Study and teaching (Secondary) --- Didactics of history --- cultuurgeschiedenis --- History as a science --- culturen (mensen) --- geschiedenis --- Belgium --- geschiedenisonderwijs --- geschiedeniswetenschap --- geschiedschrijving --- 456.6 --- Geschiedenisonderwijs --- beeldvorming --- cultuurverschillen --- didactiek --- onderwijs --- Academic collection --- #gsdb8 --- 930.2 --- #A9411A --- 930.2 Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- Methoden en technieken van de geschiedwetenschap --- Annals --- Auxiliary sciences of history --- Historical criticism --- Authorship --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer --- Criticism --- #A9503H --- Geschiedschrijving --- Geschiedenis --- Didactiek --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- historiografie --- History - Study and teaching (Secondary) - Belgium --- Historiography - Belgium --- Enseignement --- Civilisation --- Influence
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|