Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Door zijn didactische opbouw leent 'Psychologie, de hoofdzaak' zich goed voor zelfstudie en voor verschillende werkvormen als probleemgestuurd onderwijs en projectonderwijs. Elk hoofdstuk bevat praktische voorbeelden, oefeningen, toepassingen en vragen. Ter bevordering van zelfstandig leren staan adviezen en antwoorden achter in het boek. Elk hoofdstuk bevat een aantal relevante websites bij de besproken onderwerpen. (Bron: covertekst)
Psychologie/algemeen --- #PBIB:+SLO 220.70 --- 411 --- communicatie --- intelligentie --- leerpsychologie --- leren --- persoonlijkheidsleer --- psychologie --- sekseverschillen --- waarnemen --- Intelligentie --- Persoonlijkheidspsychologie (persoonlijkheidsleer) --- Waarneming --- Psychologie --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Psychologie --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie
Choose an application
HO (hoger onderwijs) --- psychologie --- Higher education --- Psychology --- #PBIB:+SLO 220.70 --- #KVHB:Algemene psychologie --- Psychologie --- 159.9 --- communicatie --- emoties (gevoelens) --- gedrag --- motivatie --- 411 --- psychologie (gez) --- E080198.jpg --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Psychologie --- departement Gezondheidszorg 08 --- handboeken hoger onderwijs
Choose an application
Met dit boek willen de auteurs in de eerste plaats inzicht vergroten in de psychologische theorieën die de hulpverlener houvast bieden. Het tweede doel is een overzicht te geven van het arsenaal aan concrete vaardigheden dat nodig is voor het voeren van hulpverleningsgesprekken. De auteurs leggen daarbij een duidelijk verband tussen de theorie en de toepassing via veel praktijkvoorbeelden. Na een bespreking van de algemene gezindheid tegenover de cliënt belichten zij aspecten van de cliëntgerichte, de cognitief-psychologische en de sociaalleertheoretische benaderingen. Deze werken zij uit in vier rollen voor de hulpverlener: vertrouwensfiguur, mededeelzame detective, docent en coach. Deze rollen worden geplaatst in een gespreksmodel met de fasen probleemverheldering, probleemnuancering en probleembehandeling. Daarna volgen de voor iedere fase kenmerkende strategieën en vaardigheden
Gespreksvoering --- Hulpverlening --- Communicatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- Mass communications --- gesprekstechnieken --- hulpverlening --- Social psychology --- #PBIB:+SLO 220.70 --- 321.3 --- gezondheidszorg --- methodiek --- S20090280.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- counseling --- humanistische psychologie --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Psychologie --- Methodiek --- 361.2 --- 361.12 --- 159.9 --- Contains audio-visual material --- Hulpverlening : gespreksvoering --- 364.044
Choose an application
Vanuit een verklarende invalshoek worden ruim 100 gangbare en praktische psychologische modellen en theorieën benaderd. Verdeeld over 6 hoofdstukken volgen 300 combi-pagina's. Een combi-pagina is een rechterpagina met tekst en uitleg plus een linkerpagina met ondersteunende illustraties. Verbanden en overeenkomsten rijgen de losse modellen aaneen, zo is het geheel meer dan de som der delen.1. Wie ben ik? Dit hoofdstuk biedt inzicht in de meest gangbare persoonlijkheidstypologieën - 2. Wat neem ik waar? De hersenmassa is een signaalverwerkingsfabriek waarin zintuiglijke signalen een betekenis krijgen. Daarbij wordt selectief waargenomen en worden beoordelingsfouten gemaakt - 3. Wat drijft mij? Motivatie wordt o.a. gekenmerkt door behoeften, kernmotieven, kansen, energiehuishouding, persoonlijkheid en randvoorwaarden - 4. Wat maakt dat ik contact maak? Feitelijk contact hangt af van de inhoud van de boodschap, de wijze van brengen, de relatie en heersende gevoelens - 5. Hoe ben ik te bespelen? Naast eenvoudige manipuleertactieken zoals bijvoorbeeld onderdrukkende communicatie, zijn er sequentiële tactieken die lastig zijn te doorgronden - 6. Hoe ontwikkel ik mij? Diverse leerstijltheorieën worden middels leerstijlen gebundeld
Developmental psychology --- Social psychology --- zelfkennis --- sociale psychologie --- meetinstrumenten (psychologie) --- EQ (emotioneel quotiënt) --- Psychologie --- Persoonlijkheid --- Observeren --- Motivatie --- Interactie --- Leren --- E-books --- Ontwikkelingspsychologie. --- Persoonlijkheid. --- Sociale psychologie. --- Zelfreflectie. --- #PBIB:+SLO 220.70 --- Personnalité Persoonlijkheid --- Psychologie Psychologie --- 415.3 --- interactie --- levenskunst --- motivatie --- persoonlijkheid --- waarnemen --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Psychologie --- Uitvoerende functies --- Contains audio-visual material --- Observatie --- Man --- Sociaal leren --- Volwassene
Choose an application
Het werk is een praktische beknopte inleiding in de psychologie en sociologie: de essentie wordt beschreven. Het boek bestaat uit 3 delen: Psychologie - Sociale psychologie - Sociologie. Belangrijke begrippen en theorieën uit de 3 gebieden worden op toegankelijke wijze uitgelegd. Elk hoofdstuk is een zelfstandige en overzichtelijke eenheid. De student kan aan de hand van de tussenvragen en opdrachten checken of hij de theorie begrijpt. Ieder hoofdstuk heeft een goed leesbare samenvatting. De verhalen en illustraties maken het prettig om de aandacht erbij te houden. Het boek leent zich daarom goed voor zelfstudie
social psychology --- sociology --- Social psychology --- Sociology --- psychology --- Psychology --- #PBIB:+SLO 220.70 --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Sociologie --- 411 --- attitude --- communicatie --- gedrag --- groepsprocessen --- motivatie --- perceptie --- persoonlijkheid --- sociale ongelijkheid --- sociale psychologie --- 303 --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Psychologie --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- Sociologie: algemeen --- psychologie --- sociologie --- Psychologie --- Sociologie --- Sociale psychologie --- Gedrag --- Persoonlijkheid --- Leerprocessen --- Motivatie --- Attitudes --- Communicatie --- Groepsprocessen --- Leidinggeven --- Sociale relaties --- Cultuur --- Sociale ongelijkheid --- Leerproces --- Attitude --- Groepsproces --- Leiderschap --- Sociale relatie --- Toerisme --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|