Listing 1 - 10 of 41 << page
of 5
>>
Sort by

Book
The ICT teacher's handbook : teaching, learning and managing ICT in the secondary school
Author:
ISBN: 9780415696951 Year: 2013 Publisher: London : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The ICT Teacher's Handbook is an indispensable guide for all teachers responsible for the teaching and management of ICT in the secondary school, both as a comprehensive introduction for students learning to teach ICT and as a source of ongoing support for busy practising teachers. Illustrated throughout with case studies, key further reading and guidance on where to find and how to choose the best software and resources, the book also features a guide to specifications, software for whole school support and a useful glossary of key terms. Key topics covered include: Organising and delivering the ICT National Curriculum at key stages 3 and 4 and post 16 Teaching and learning with VLEs, IWBs, social networking and mobile technologies Assessment, record keeping and reporting Popular hardware, software and networks External assessment, target setting and tracking Managing technical support and technicians Preparing for promotion and managing an ICT department Strategies for whole school management of ICT Written for trainee and experienced ICT teachers and managers in both English and international schools, The ICT Teacher's Handbook is an authoritative guide designed to support effective teaching and learning, and efficient use of technology in all schools.


Book
Goochelen met informatievaardigheden : een didactische aanpak
Author:
Year: 2010 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vier in Balans Monitor 2011 : ICT in het onderwijs : de stand van zaken
Authors: ---
Year: 2011 Publisher: Zoetermeer Kennisnet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handboek DigiBord & didactiek : geschikt voor po, vo en mbo
Authors: ---
Year: 2009 Publisher: Bodegraven Instruct

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Learning Technology
Author:
ISBN: 9780194200417 Year: 2017 Publisher: Oxford Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leidinggeven aan onderwijsinnovatie met ICT : sturen op beweging
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789492525604 Year: 2019 Publisher: Huizen Pica Onderwijsmanagement

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De uitdaging is om met nieuwe technologieën het onderwijs te verbeteren en te vernieuwen. Maar als we blijven doen wat we altijd al deden, verandert er - ook met de inzet van die technologie - niets. Het is een complexe innovatie die vraagt om transformatief leiderschap.ICT-ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe zorg je dat je onderwijsorganisatie meebeweegt? Hoe ziet het onderwijs er dan uit? Wat vraagt het van leerlingen, leraren en de organisatie? Dit is een gezamenlijke zoektocht zonder pasklare antwoorden, waarin de leidinggevende van grote betekenis is, omdat deze een sleutelrol speelt bij het creëren van een lerende cultuur op school.ICT kan alleen succesvol worden geïntegreerd als de leraren voldoende ICT-geletterd zijn en vaardig zijn in het leren en lesgeven met ICT. Dit boek geeft handvatten om leraren mee te nemen, te inspireren en ondersteunen in dit proces.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/leidinggeven-aan-onderwijsinnovatie-met-ict-pica


Book
Van struikelblok tot springplank : over onderwijs en ICT
Author:
ISBN: 9789077866306 Year: 2014 Publisher: Meppel Ten Brink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

7866306


Book
Microsoft Office Word 2010
Author:
ISBN: 9789038217826 Year: 2011 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

om bij het gelijknamige boek


Book
Kleppen dicht! : effectief leren met ICT
Authors: ---
ISBN: 9789493209855 Year: 2023 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is bedoeld om je te inspireren en te motiveren om toegankelijke ICT-toepassingen vol vertrouwen in te zetten in je lessen en te gebruiken bij je lesorganisatie.De coronapandemie heeft velen van ons gedwongen om wekenlang geheel of gedeeltelijk online les te geven en was daarom misschien wel de grootste, wereldwijde, online cursus digitale vaardigheden ooit. De digitale vaardigheden van velen van ons zijn met grote sprongen vooruitgegaan, maar we hebben ook geleerd dat het didactisch handelen van de leraar ongelofelijk belangrijk is en blijft. Een leraar die voorkennis activeert, structuur en duidelijkheid biedt, leerlingen actief betrekt, feedback geeft en vraagt en interactie met en tussen leerlingen stimuleert.In deze geheel herziene editie van Kleppen dicht! nemen we je aan de hand van concrete voorbeelden uit de dagelijkse lespraktijk, praktische werkvormen, en helder beschreven mogelijkheden mee in de wereld van de ?activerende digitale didactiek?.Daarnaast besteden we ook aandacht aan digitaal orde houden, organiseren van en met ICT, mindful omgaan met al die (nieuwe) prikkels en input en blended leren en lesgeven. Ontdek hoe leuk en zinvol het toepassen van ICT in je les kan zijn!https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/kleppen-dicht-pica


Book
Moocs, high technology & higher learning
Author:
ISBN: 9781421417790 Year: 2015 Publisher: Baltimore Johns Hopkins University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In MOOCs, High Technology, and Higher Learning, Robert A. Rhoads places the OpenCourseWare (OCW) movement into the larger context of a revolution in educational technology. In doing so, he seeks to bring greater balance to increasingly polarized discussions of massively open online courses (MOOCs) and show their ongoing relevance to reforming higher education and higher learning.Rhoads offers a provocative analysis of a particular moment in history when cultural, political, and economic forces came together with evolving teaching and learning technologies to bring about the MOOC. He argues persuasively that the OCW and MOOC movements have had a significant impact on the digitalization of knowledge and that they have helped expand the ways students and teachers interact and develop ideas collaboratively. He also critically analyzes the extensive media coverage of MOOCs while examining empirical studies of MOOC content delivery, the organizational system supporting the OCW/MOOC movement, and faculty labor concerns.Too often, technology advocates champion the MOOC movement as a solution to higher education’s challenges without recognizing the pedagogical, social, and economic costs. MOOCs, High Technology, and Higher Learning challenges many of the democratic claims made by MOOC advocates, pointing to vast inequities in the ways MOOCs are presented as an alternative to brick-and-mortar access for low-income populations. This book offers a clear-eyed perspective on the potential and peril of this new form of education.

Listing 1 - 10 of 41 << page
of 5
>>
Sort by