Listing 1 - 10 of 70 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Programming --- assemblers --- Didactics of technology --- Informatica secundair onderwijs
Choose an application
Programmeren ; algoritmes --- Informatica ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Structorizor --- JavaScript
Choose an application
De vraag die werd gesteld naar aanleiding van dit onderzoek was welke competenties rond informatica en engineering ik kan behalen bij leerlingen van het 4e middelbaar door gebruik te maken van een project rond physical computing. Een project rond physical computing valt in deze context binnen STEM.Binnen een ASO opleiding komen er zo goed als geen engineering competenties aan te pas terwijl STEM toch steeds belangrijker wordt in deze maatschappij en dus ook de bijhorende competenties. Het is belangrijk dat leerlingen Ín het ASO een zo breed mogelijke opleiding genieten. Daarom heb ik ervoor gekozen om een STEM-project te ontwikkelen dat handelt rond informatica en engineering. Dit project ben ik gaan uitproberen in het Sint-Dimpnacollege te Geel met een kleine testgroep van negen leerlingen. Het project zelf gaat over het bouwen en aansturen van een robotarm.Ik ben nagegaan in welke mate de vooropgestelde doelen door dit project behaald werden bij de testgroep aan de hand van observaties en enquêtes, Een sluitende conclusie heb ik niet kunnen trekken aangezien de testgroep zo klein was maar ik heb wel een goede indicatie gekregen van in hoeverre de doelen bereikt werden.Het resultaat van dit afstudeeronderzoek is dus een volledig uitgewerkt en uitgetest STEM-project rond engineering en informatica met een bijhorende lerarenhandleiding ter ondersteuning van de begeleidende leerkrachten. (Bron: auteur)
Choose an application
Logiciels --- Software --- #BSCH: vak: informatica --- #TCPW:AGGR --- Schoolbooks - Didactic material --- Informatica secundair onderwijs
Choose an application
informatica --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 487.2 --- Informatica --- Secundair onderwijs --- 525 --- Informatica ; secundair onderwijs --- 485.7 --- Office 2007 --- Informaticaonderwijs ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Informatiekunde --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
informatica --- leerboeken --- 487.2 --- Informatica --- 485.7 --- ICT ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Informatica ; secundair onderwijs --- Informatiekunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Computervaardigheden --- Windows --- Beroepsvoorbereidend leerjaar --- Computers --- Typen --- Computer --- Dactylografie
Choose an application
Word 2013. --- Informatica ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Word 2013 --- informatica --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2013 --- Informatica --- 2e graad secundair onderwijs --- Tekstverwerking --- Word
Choose an application
Welke richting leerlingen in de toekomst ook uitgaan, het is belangrijk dat ze een inschatting leren maken van de bijdrage die de computer binnen hun vakgebied kan leveren. Het is dus niet de bedoeling om jongeren op te leiden tot programmeurs, maar tot computationele denkers. Het werkboek Computationeel denken en handelen - Programmeren met Python helpt hen daar perfect bij.https://www.pelckmans.be/onderwijsniveaus/secundair-onderwijs/informatica/programmeren-met-python.html
Informatica --- Python --- Schoolbooks - Didactic material --- 487.2 --- informatica --- secundair onderwijs --- Informatiekunde --- Informatica ; secundair onderwijs --- Didactics of technology --- Didactics of secundary education --- programmeren (informatica) --- programmeertalen --- Programmeren --- ICT --- Probleemoplossend denken
Listing 1 - 10 of 70 | << page >> |
Sort by
|