Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Steeds meer mensen werken alleen nog maar met informatie. Zij verzamelen, verwerken en verspreiden informatie. Iedereen ontvangt veel informatie via de nieuwste technologische ontwikkelingen, zoals internet en web 2.0. Maar hoe zorgt u ervoor dat informatie tijdig en juist is ?'Informatiegedrag van mensen' laat zien hoe u met informatie kunt omgaan.- Wat zijn de laatste inzichten op het vakgebied van informatiegedrag ?- Hoe laat u uw boodschap beter aansluiten bij uw doelgroep ?- Hoe stelt u uw eigen informatieprofiel op en wat kunt u doen om uw gebruik van informatie te verbeteren ?- Welke maatregelen kunt u nemen om het informatiegedrag van een groep personen te verbeteren ?'Informatiegedrag van mensen' reikt u vanuit verschillende invalshoeken modellen en instrumenten aan om uw eigen informatiegedrag en dat van anderen beter te begrijpen. De vele praktijkvoorbeelden geven u inzicht in uw eigen informatiegedrag en dat van het netwerk waar u deel van uitmaakt.Dit boek is niet alleen zeer geschikt voor moderne informatiewerkers in organisaties, maar ook voor teams, afdelingen, vriendenclubs, families en andere groepen waarbinnen informatie wordt uitgewisseldBron : http://www.managementboek.nl
informatie --- informatieverwerving --- internet --- netwerken --- web 2.0 --- 031 --- Informatie, documentatie --- Informatie --- Informatiemaatschappij --- Informatieverwerking --- Communicatiesociologie
Choose an application
Met de huidige ontwikkelingen in het onderwijs verandert ook de rol van de docent. Als 'tutor' houdt hij zich steeds meer bezig met het uitzetten van individuele leertrajecten en het coachen van leerlingen. Tussen luisterschool en werkplaats is een complete didactiekmethode, die zich richt op de nieuwe rol van de docent. Alhoewel de meeste voorbeelden betrekking hebben op het onderwijs in de basisvorming, zijn de modellen en principes algemeen van karakter. (Bron: uitgeverscatalogus)
450.45 --- Evaluatie --- Informatieverwerving --- Leerplanontwikkeling --- Leerproces --- MBE Magazijn beneden --- Zelfstandig leren --- secundair onderwijs: didactiek --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Curriculum development --- School management --- Didactic strategies --- leerlingenbegeleiding --- zelfstudie --- leerplanontwikkeling
Choose an application
Bibliography --- Reference books --- Searching, Bibliographical --- Library research --- Bibliographie --- Ouvrages de référence --- Recherche documentaire --- Methodology --- Handbooks, manuals, etc --- Handbooks, manuals, etc. --- Méthodologie --- Guides, manuels, etc --- Guides, manuels, etc. --- #KVHA:Bibliotheekwezen --- 031 --- informatieverwerving --- internet --- informatie en documentatie --- Ouvrages de référence --- Méthodologie --- United States --- Library skills --- Library use skills --- Information retrieval --- Documentation
Choose an application
485.1 --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- secundair onderwijs --- 831.3 --- Taalvaardigheid --- 485.2 --- Handboek/cursus --- NT2 --- handboek --- informatieverwerving --- script --- Nederlands ; secundair onderwijs --- Nederlands: handboek secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - Nederlandse taal en letterkunde --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Taal en letterkunde; overige talen --- Secundair onderwijs --- Taakgericht onderwijs --- Survivaltechnieken --- Televisieprogramma's --- Survivaltechniek --- Televisieprogramma --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Omgaan met informatie is een onmisbare vaardigheid. De digitale technologie en het internet maakten ons bewust van de grenzeloze hoeveelheid beschikbare informatie. Meer informatie leidt niet altijd tot meer kennis, tenzij we efficient en effectief informatie leren gebruiken en vaardig worden in levenslang leren. In vele opleidingen in het hoger onderwijs wordt nu een cursus ingelast om dit te bevorderen. In dit boek wordt de informatie niet zozeer vanuit technisch of bibliografisch oogpunt benaderd, maar eerder vanuit het inzicht dat informatiekunde de logistieke onderbouw is voor een goed kennisbeheer. De auteur vertrekt vanuit de gebruiker en zijn dagelijkse informatienood, zijn behoefte om bij te blijven en kennis te verzamelen die hij - in steeds andere omstandigheden - nodig heeft. Kennisverwerving en kennisbeheer staan centraal in deze benadering, met autonome informatiedeskundigheid als einddoel.
Informatiemanagement. --- Kennismanagement. --- informatiebemiddeling --- informatievaardigheden --- informatiewetenschappen --- Information systems --- Information science --- departement Algemeen 11 --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Informatievaardigheden ; onderwijs --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- #KVHB:Informatievaardigheden --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 031 --- 366.45 --- 454.52 --- Informatiebronnen --- informatieverwerving --- internet --- levenslang leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatie --- Informatievaardigheden --- Informatieverwerking --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- Onderzoek --- communicatie --- informatieverzorging --- informatiewetenschap --- kennis --- 001.891 --- Informatiekunde --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Informatie, documentatie --- Informatiemanagement --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Informatieontsluiting --- Documentaire informatie --- Digitale informatie --- Informatiewetenschappen --- Informatiebron --- Informatiewetenschap
Choose an application
Over kwalitatief onderzoek is de laatste jaren veel gepubliceerd, zowel op inleidend als op specialistisch niveau. Daarnaast is er een enorme ontwikkeling geweest op het gebied van elektronische tekstverwerking en van programmatuur voor kwalitatieve analyse. Een probleem van het werken met standaardprogramma's is dat de gebruiker uit het oog verliest waar het bij kwalitatief analyseren om gaat: het maken van een systematische analyse door een diepgaande verkenning van het basismateriaal. Vanuit deze optiek behandelen de auteurs Wester en Peters de kwalitatieve analyse als een stapsgewijze procedure in het kwalitatief-interpreterende onderzoek. Daarbij wordt aandacht besteed aan de uitgangspunten voor kwalitatief onderzoek, de keuzes met betrekking tot de onderzoeksopzet, de mogelijkheden van waarneming, de doelstellingen van de analysefasen en de kwaliteitscontroles. Binnen die context komen de concrete werkwijze in de analyse en de mogelijke rol van de computer daarbij aan bod. Het boek is bedoeld voor studenten en onderzoekers die kennis moeten of willen maken met de concrete procedures die gangbaar zijn in de kwalitatieve analyse en de inzet van de computer daarbij.
sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- kwalitatieve analyse --- Qualitative methods in social research --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- #SBIB:303H30 --- #KVHA:Communicatiewetenschap; Nederlands --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- 300.6 --- analyse --- informatieverwerving --- kwalitatief onderzoek --- kwaliteit --- onderzoeksopzet --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- dataverwerking --- informatietechnologie --- maatschappijwetenschappen, methoden --- softwarepakketten --- 303.100 --- Kwalitatief onderzoek --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methodologie --- Procedures --- 303.1 --- Procedure --- 70.03 methods, techniques and organization of social science research. --- Kwalitatieve methoden. --- Onderzoeksmethoden. --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek. --- kwalitatieve analyses. --- Integrale kwaliteitszorg --- Onderzoek (wetenschap) --- Statistiek (theorie) --- nr --- Kwalitatief onderzoek. --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek.
Choose an application
Schrijven. --- Lezen. --- Begrijpend lezen. --- Doelstellingen. --- Informatiebronnen. --- Lager onderwijs. --- Leerlijnen (Groeilijnen). --- Spelling. --- Technisch lezen. --- Woordenschat. --- Taalonderwijs --- Geletterdheid. --- Nederlandse taal. --- 456.1 --- Nederlands --- begrijpend lezen --- didactiek --- geletterdheid --- informatieverwerving --- schrijven --- spelling --- taalbeschouwing --- technisch lezen --- 475.24 --- 475.26 --- Begrijpend lezen --- Doelstellingen --- Informatiebronnen --- Lager onderwijs --- Leerlijnen(Groeilijnen) --- Lezen --- Schrijven --- Spelling --- Technisch lezen --- Woordenschat --- 475.2 --- Geletterdheid --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Didactiek --- Leerlijnen --- Taalbeschouwing --- Informatievaardigheden --- Leerinhouden --- Leermiddelen --- Logopedie --- Leermethoden --- Leerlijn --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Leerinhoud --- Leermiddel --- Leermethode
Choose an application
6-0
Methoden en technieken --- speciale methoden. --- Qualitative methods in social research --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Methodologie --- Academic collection --- #KVHA:Kwalitatief onderzoek; nederlands --- #SBIB:303H30 --- informatie, zoekmethode --- maatschappijwetenschappen, methoden --- interview --- kwaliteit --- sociaal onderzoek --- Kwalitatieve methoden: algemeen --- 007.1 --- 658.5 --- 301.08 --- 300.6 --- analyse --- analytische inductie --- informatieverwerving --- kwalitatief onderzoek --- onderzoeksopzet --- probleemstelling --- sociaal wetenschappelijk onderzoek --- steekproeven --- wetenschappelijk onderzoek --- 303.100 --- Kwalitatief onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Speciale methoden.
Choose an application
Dit werk vertrekt vanuit de verhouding tussen wetenschap en wetenschappelijke literatuur. Voor het verwerven en behouden van wetenschappelijke kennis is het noodzakelijk om niet alleen inzicht te bezitten in wat wetenschapscommunicatie is, maar bovenal zelf hierin bedreven te worden. De basisvaardigheid hiervoor is informatiegeletterdheid: het kunnen lezen en schrijven binnen het kader van wetenschappelijke communicatie. Daarnaast is er ook nood aan kritische zin bij het beoordelen van informatie
Informatieontsluiting. --- Documentaire informatie. --- Digitale informatie --- Ontsluiting. --- wetenschappelijke publicaties --- informatiewetenschappen --- Information systems --- informatiebemiddeling --- wetenschapsleer --- Didactics of sciences --- informatievaardigheden --- Mass communications --- Communication in science --- Handbooks, manuals, etc. --- Communication --- 450.8 --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 001.81 --- 031 --- 454.52 --- #SBIB:303H0 --- #SBIB:02G --- informatieverwerving --- wetenschapscommunicatie --- Wetenschappelijk onderzoek --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- informatiemanagement --- 003 --- Rapporteren --- Wetenschapscommunicatie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- Methoden in de sociale wetenschappen: algemeen --- Bibliotheekwezen --- PXL-Central Office 2015 --- Informatie --- Informatiemaatschappij --- Kennis --- Kennismanagement --- Wetenschap --- Kennisleer --- Communicatie --- Informatievaardigheden --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Inhoud begeleidersmap deel 1 : Puberteit, een uitdaging? - Meer zelfvertrouwen door betere communicatie - Omgaan met je gevoelens - Betere contacten met je vrienden - Betere contacten thuis Inhoud begeleidersmap deel 2 : Kritisch denken en beslissen - Weten wat je wil - Je mogelijkheden ontplooien - Gids voor ouderbijeenkomsten
433.4 --- Agogische vaardigheden --- Communicatie --- Conflicten --- Drugs-preventie --- Gevoelen --- Jeugd-thuis --- Kritische zin --- Puberteit --- Sexualiteit-jeugd --- Sociale vaardigheden --- Vriendschap --- Zelfvertrouwen --- Brochure --- 476.2 --- Handboek/cursus --- adolescenten --- jeugdpsychologie --- ouder-kind relatie --- ontwikkelingspsychologie --- communicatie --- pedagogiek --- Opvoeding --- Ouder-kindrelatie --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Schoolbooks - Didactic material --- Klassengesprekken --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Relatie ouder - kind --- Drugspreventie --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugd --- Alcohol --- Bijzondere jeugdzorg --- Drugs --- Gevoelens --- Informatieverwerving --- Jeugdzorg --- Oudercontact --- Roken --- Verantwoordelijkheid --- Verslaving --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Relatie ouders - kinderen --- Relaties --- Relaties in de klas --- Relationele opvoeding --- Klassengesprek --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Onderwijs --- Jongere
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|