Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Informatiegedrag van mensen : hoe mensen informatie vinden, delen en gebruiken
Author:
ISBN: 9789012581172 Year: 2010 Publisher: Schoonhoven Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer mensen werken alleen nog maar met informatie. Zij verzamelen, verwerken en verspreiden informatie. Iedereen ontvangt veel informatie via de nieuwste technologische ontwikkelingen, zoals internet en web 2.0. Maar hoe zorgt u ervoor dat informatie tijdig en juist is ?'Informatiegedrag van mensen' laat zien hoe u met informatie kunt omgaan.- Wat zijn de laatste inzichten op het vakgebied van informatiegedrag ?- Hoe laat u uw boodschap beter aansluiten bij uw doelgroep ?- Hoe stelt u uw eigen informatieprofiel op en wat kunt u doen om uw gebruik van informatie te verbeteren ?- Welke maatregelen kunt u nemen om het informatiegedrag van een groep personen te verbeteren ?'Informatiegedrag van mensen' reikt u vanuit verschillende invalshoeken modellen en instrumenten aan om uw eigen informatiegedrag en dat van anderen beter te begrijpen. De vele praktijkvoorbeelden geven u inzicht in uw eigen informatiegedrag en dat van het netwerk waar u deel van uitmaakt.Dit boek is niet alleen zeer geschikt voor moderne informatiewerkers in organisaties, maar ook voor teams, afdelingen, vriendenclubs, families en andere groepen waarbinnen informatie wordt uitgewisseldBron : http://www.managementboek.nl


Book
Tussen luisterschool en werkplaats : handleiding voor creatieve leerplanontwikkeling en begeleiding
Authors: ---
ISBN: 9001546102 Year: 1999 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met de huidige ontwikkelingen in het onderwijs verandert ook de rol van de docent. Als 'tutor' houdt hij zich steeds meer bezig met het uitzetten van individuele leertrajecten en het coachen van leerlingen. Tussen luisterschool en werkplaats is een complete didactiekmethode, die zich richt op de nieuwe rol van de docent. Alhoewel de meeste voorbeelden betrekking hebben op het onderwijs in de basisvorming, zijn de modellen en principes algemeen van karakter. (Bron: uitgeverscatalogus)

The Oxford guide to library research.
Author:
ISBN: 0195189981 0195189973 9780195189971 9780195189988 9786610655595 019972945X Year: 2005 Publisher: New York Oxford university press


Book
Tatami 6 : kamp Robinson : kopieerbladen : taalvaardigheidstaken voor het middelbaar onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9075511264 Year: 2001 Publisher: Leuven Steunpunt NT2


Book
Wegwijs in kennis : een praktijkgerichte inleiding tot de informatiewetenschap
Author:
ISBN: 9789033479144 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Omgaan met informatie is een onmisbare vaardigheid. De digitale technologie en het internet maakten ons bewust van de grenzeloze hoeveelheid beschikbare informatie. Meer informatie leidt niet altijd tot meer kennis, tenzij we efficient en effectief informatie leren gebruiken en vaardig worden in levenslang leren. In vele opleidingen in het hoger onderwijs wordt nu een cursus ingelast om dit te bevorderen. &#13;&#13;In dit boek wordt de informatie niet zozeer vanuit technisch of bibliografisch oogpunt benaderd, maar eerder vanuit het inzicht dat informatiekunde de logistieke onderbouw is voor een goed kennisbeheer. De auteur vertrekt vanuit de gebruiker en zijn dagelijkse informatienood, zijn behoefte om bij te blijven en kennis te verzamelen die hij - in steeds andere omstandigheden - nodig heeft. Kennisverwerving en kennisbeheer staan centraal in deze benadering, met autonome informatiedeskundigheid als einddoel.&#13;&#13;


Book
Kwalitatieve analyse : uitgangspunten en procedures
Authors: ---
ISBN: 9062834043 9789062834044 Year: 2004 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Over kwalitatief onderzoek is de laatste jaren veel gepubliceerd, zowel op inleidend als op specialistisch niveau. Daarnaast is er een enorme ontwikkeling geweest op het gebied van elektronische tekstverwerking en van programmatuur voor kwalitatieve analyse. Een probleem van het werken met standaardprogramma's is dat de gebruiker uit het oog verliest waar het bij kwalitatief analyseren om gaat: het maken van een systematische analyse door een diepgaande verkenning van het basismateriaal. Vanuit deze optiek behandelen de auteurs Wester en Peters de kwalitatieve analyse als een stapsgewijze procedure in het kwalitatief-interpreterende onderzoek. Daarbij wordt aandacht besteed aan de uitgangspunten voor kwalitatief onderzoek, de keuzes met betrekking tot de onderzoeksopzet, de mogelijkheden van waarneming, de doelstellingen van de analysefasen en de kwaliteitscontroles. Binnen die context komen de concrete werkwijze in de analyse en de mogelijke rol van de computer daarbij aan bod. Het boek is bedoeld voor studenten en onderzoekers die kennis moeten of willen maken met de concrete procedures die gangbaar zijn in de kwalitatieve analyse en de inzet van de computer daarbij.


Book
Tussendoelen gevorderde geletterdheid : leerlijnen voor groep 4 tot en met 8
Authors: ---
ISBN: 9077529020 9055542407 Year: 2003 Publisher: Veghel Logistiek Centrum Onderwijs


Book
Wegwijs in kennis : vaardig zijn in wetenschapscommunicatie
Author:
ISBN: 9789033493485 Year: 2013 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit werk vertrekt vanuit de verhouding tussen wetenschap en wetenschappelijke literatuur. Voor het verwerven en behouden van wetenschappelijke kennis is het noodzakelijk om niet alleen inzicht te bezitten in wat wetenschapscommunicatie is, maar bovenal zelf hierin bedreven te worden. De basisvaardigheid hiervoor is informatiegeletterdheid: het kunnen lezen en schrijven binnen het kader van wetenschappelijke communicatie. Daarnaast is er ook nood aan kritische zin bij het beoordelen van informatie


Book
Leefsleutels voor jongeren. De verwonderjaren : ouders en jongeren
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9074522041 9074522033 9074522017 1560950641 9074522068 9789074522045 Year: 1993 Publisher: Merelbeke Lions-Quest Europa

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud begeleidersmap deel 1 : Puberteit, een uitdaging? - Meer zelfvertrouwen door betere communicatie - Omgaan met je gevoelens - Betere contacten met je vrienden - Betere contacten thuis Inhoud begeleidersmap deel 2 : Kritisch denken en beslissen - Weten wat je wil - Je mogelijkheden ontplooien - Gids voor ouderbijeenkomsten

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by