Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Wat is intercultureel onderwijs? Geen vak, geen speciale onderwijsvorm, maar een rode draad die je integreert doorheen de gewone lespraktijk. Leren in verscheidenheid presenteert de kernideeën van de benadering van het Steunpunt Intercultureel Onderwijs: een dynamische benadering van de manier waarop mensen betekenis geven aan hun onderlinge gelijkenissen en verschillen, zoeken naar momenten die aanleiding geven tot intercultureel leren, ...
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- intercultureel onderwijs --- Teaching --- #SBIB:316.334.1O110 --- #SBIB:316.334.1O340 --- 454.6 )* INTERCULTUREEL ONDERWIJS --- intercultureel leren --- 474.6 --- Intercultureel onderwijs --- Onderwijssociologie: handboeken, introducties: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving
Choose an application
Experiential Activities for Intercultural Learning is a collection of 32 activities designed to expand the repertoire of trainers and educators alike. Centering on the development of cultural awareness, this book helps leaders to develop cross-cultural sensitivity in their groups through participation in simulations, case studies, role-playing, critical incidents and diversity exercises. Some activities address complex workplace issues, while others focus on intercultural dynamics within educational contexts. Activities also range from beginner to experienced, facilitating the exploration of intercultural issues in depth and allowing every participant to benefit, no matter what their skill level is. Editor H. Ned Seelye presents each activity in an engaging manner, interspersing the book with insightful commentary that adds to the reader's understanding and appreciation. Full of great ideas that can enhance your group's cultural expertise, Experiential Activities for Intercultural Learning is an asset to any instructor! (Bron: website nicholasbrealey.com)
s2007379.JPG --- intercultureel leren --- Interpersonal communication --- -Multicultural education --- -Intercultural education --- Education --- Culturally relevant pedagogy --- Communication --- Interpersonal relations --- 374 --- Activity programs --- -s2007379.JPG --- Culturally sustaining pedagogy --- -Didactics of social education --- Didactics of social education --- -Activity programs --- -Interpersonal communication --- -Activity programs -
Choose an application
Dit bronnenboek levert een overzicht van concrete activiteiten, technieken, strategieën maar ook inzichten die kansen bieden op intercultureel leren. En het toont aan dat "intercultureel leren" weggelegd is voor iedere klasgroep. Leerlingen een (inter)actievere rol laten spelen in de klas, verschillen tussen leerlingen niet trachten weg te vlakken, maar in tegendeel een plaats geven binnen het leerproces door ze als bron voor leren te gebruiken: het is de peper en het zout van het onderwijs aan het worden. Zonder riskeer je flauwe soep. Peper en zout versterken de smaak van je gerechten. Intercultureel leren geeft smaak en kleur aan het dagelijks leven in de klas. In dit bronnenboek staat de praktijk centraal. Je vind er activiteiten, werkvormen en concrete aanbevelingen, direct toepasbaar in je klas. Het boek gaat over hoe je ruimte kunt maken voor verscheidenheid, ook in de leerinhouden, over hoe je je klas kunt inrichten, je groepen samenstellen en wat voor werkvormen en taken je kunt geven. En verder ook over je leerlingen breed observeren, over hoe je hun medeverantwoordelijkheid kunt bevorderen en je eigen rol. (Bron: covertekst)
intercultureel onderwijs --- didactische werkvormen --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- 474.6 --- diversiteit --- Klasinrichting --- Groepsdynamica --- Leerinhouden --- Didactische werkvormen --- Basisonderwijs --- Diversiteit --- Intercultureel leren --- Intercultureel onderwijs --- Groepering van leerlingen --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- basisonderwijs --- intercultureel onderwijs (ler) --- basisschool --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- 454.6 --- Interculturele opvoeding --- D41373.jpg --- Intercultureel onderwijs: lagere school --- Intercultureel Onderwijs --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Lager onderwijs
Choose an application
Verbondenheid en solidariteit leren in het basisonderwijs Een vernieuwde uitgave voor iedereen in het basisonderwijs die begaan is met intercultureel leren, en die de wereld naar de klas wil halen: Studenten en docenten lerarenopleiding Leerkrachten en directies basisonderwijs Schoolbegeleiders, nascholers en inspectie Boordevol: Praktijkverhalen en voorbeelden Een praktijkgerichte visie Handige tips Aanzetten tot persoonlijke verwerking Concrete suggesties voor leermiddelen en werkvormen Aandacht voor: Hoe je de wereld in je klas kan halen Positief leren omgaan met diversiteit Beeldvorming over andere culturen Verbondenheid leren Solidariteit en solidariteitsacties met kinderen Competenties voor kinderen en leerkrachten Verticale samenhang en leerlijnen Ontwikkelingsdoelen, eindtermen en leerplannen Criteria voor goede leermiddelen De brede schoolgedachte Kind-, leerkracht- en schoolniveau
basisonderwijs --- Primary education --- intercultureel onderwijs --- maatschappelijke vorming --- interculturaliteit --- migranten --- 474.6 --- 478.1 --- Basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Mundiale vorming --- Culturen --- Duurzame ontwikkeling --- ICO --- Mondiale vorming --- Verbondenheid --- Wereld --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- diversiteit --- intercultureel leren --- mondiaal leren --- verbondenheid --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Primary education. --- basisonderwijs. --- interculturaliteit. --- intercultureel onderwijs. --- maatschappelijke vorming. --- migranten.
Choose an application
Dit boek is te lezen als een praktisch werkboek waarin wordt nagegaan welke weg(en) een school kan bewandelen wanneer ze geconfronteerd wordt met diversiteit. De volgende 6 cases worden besproken: religieuze kleding; merkkleding en kledingscodes met een problematische boodschap; afwezigheid van de school; voorbehoud bij activiteiten buiten de schoolmuren; bezwaren tegen de leerstof; ordeverstorend gedrag in de les; de beschikbaarheid van een gebeds of stilteruimte. De cases zijn uitgewerkt aan de hand van een vaste structuur. Eerst wordt de probleemstelling geanalyseerd. Daarna worden mogelijke oplossingen aangereikt met aandacht voor eventuele knelpunten en een afweging van de voor- en nadelen van elke oplossing. Ten slotte worden de rechtsbronnen aangegeven. Bij elke case komt de rol van het recht aan de orde. Het recht bepaalt immers de speelruimte van de school(directie) bij het managen van diversiteit. De auteurs hebben getracht telkens een weg te wijzen die recht doet aan de verschillende belangen die in het geding zijn. Het belang van het kind is daarbij een belangrijk richtsnoer
Intercultureel onderwijs. --- Interculturele opvoeding. --- Sociale agogiek --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Sociology of culture --- intercultureel onderwijs --- Teaching --- culturele diversiteit --- multiculturele samenleving --- didactiek --- #SBIB:316.334.1O340 --- Academic collection --- cultuur --- 454.6 --- diversiteit --- 376.7 --- 474.6 --- Cultuurconflict --- Cultuurverschillen --- Diversiteit --- Kinderrechten --- Kleding --- Mensenrechten --- Multiculturele samenleving --- Rechten van de mens (Mensenrechten) --- Spijbelen --- Wetgeving --- interculturele opvoeding --- kinderrechten --- levensbeschouwing --- Buitenschoolse activiteiten --- Gebedsruimte --- Intercultureel --- Kledij --- Merkkledij --- Multicultureel --- Onderwijs --- Probleemgedrag --- Religieuze kledij --- Stille ruimte --- Godsdienst --- Intercultureel leren --- Migranten --- Multicultureel opvoeden --- Intercultureel onderwijs --- Leerlingen --- S20090354.JPG --- onderwijs --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- educatie van minderheden en specifieke groeperingen --- (zie ook: teleonderwijs) --- 325 --- 371 --- Onderwijsrecht --- Schoolmanagement --- Multiculturele opvoeding --- Multiculturaliteit --- Opvoeding en onderwijs --- Management --- Provincie West-Vlaanderen --- Inclusie --- Maatwerk --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Multiculturalisme --- intercultureel --- interculturaliteit
Choose an application
Dit bronnenboek voor intercultureel leren zit vol verhalen, spelletjes, activiteitenfiches en kant-en-klare kopieerbladen. Daarmee kan de leerkracht aan de slag om de vaardigheden van CLIM op het niveau van het kleuteronderwijs en de eerste graad lager onderwijs te ontwikkelen. De activiteiten richten zich op het ontwikkelen van sociale vaardigheden en het al doende leren van het jonge kind.
intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- samenwerkend leren --- didactiek --- Didactics of primary education --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; intercultureel onderwijs --- coöperatief leren --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- leerboeken --- 474.6 --- basisonderwijs --- 471.43 --- Attitudevorming --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactische werkvormen --- Diversiteit --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Intercultureel onderwijs --- Klassfeer --- Meervoudige intelligentie --- Multiculturele samenleving --- Spelen(Kinderspelen) --- 1e graad l.o. --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- 478.1 --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Coöperatief leren --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- afspraken --- attitudevorming --- groep --- groepswerk --- handboek --- intercultureel leren --- multicultureel --- normen --- regels --- rollen --- samenwerken --- verantwoordelijkheid --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- 478.7 --- 37.035 --- 471.4 --- Interculturele vaardigheden --- Kleuteronderwijs ; lager onderwijs --- Normalisatie --- Samenleving --- Samenwerking --- Sociale vaardigheden --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e graad l.o --- Mondiale vorming --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Attitudes --- Afspraken --- Normen --- Regels --- Groepswerk --- Verantwoordelijkheid --- Rollenpatronen --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Teamwerk --- Basisonderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Coöperatief leren in multiculturele klassen (CLIM) --- Attitude --- Afspraak --- Norm (standaard) --- Rolpatroon --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of primary education. --- Didactics of social education. --- didactiek. --- intercultureel onderwijs. --- samenwerkend leren. --- Norm (gedragsregel)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|