Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Uit recent Europees onderzoek blijkt dat het aantal jongeren dat zichzelf verwondt, toeneemt. Ook scholen en andere organisaties hebben bijgevolg meer en meer te maken met het fenomeen.Voor leerkrachten en leerlingenbegeleiders is het niet gemakkelijk om hiermee om te gaan. Ouders en vrienden weten zich meestal ook geen raad en voelen zich onmachtig wanneer ze geconfronteerd worden met een jongere die zichzelf verwondt. De eerste opvang en blijvende steun door direct betrokkenen blijkt van groot belang te zijn in het hulpverleningsproces. Als zij beschikken over de juiste informatie en praktische handvatten hebben, die gebaseerd zijn op een oplossingsgerichte model, kunnen ouders, school en vrienden van onschatbare waarde zijn voor deze jongeren. Zo hebben zij onder meer behoefte aan ondersteuning om te kunnen reageren op de zogenaamde 'krasepidemies'. Een school kan rond dit thema een efficiënte, preventieve taak vervullen. Inhoudopgave : Wat, wie, waar en wanneer? - Verband met depressie en zelfmoord - Omgaan met onaangename gevoelens - Eerste (helpend) gesprek en verdere begeleiding - Eerste medische hulp thuis en op school - Aanpak van krasepidemies - Draaiboek voor klasgesprek - Infofiche voor ouders en leerkrachten - Teksten voor gebruik op school.
Choose an application
Het succesvolle boek Puberbrein binnenstebuiten legt uit hoe het puberbrein werkt, Motivatie binnenstebuiten is het praktische vervolgboek. Want hoe raken jongeren gemotiveerd iets te willen en te bereiken? De een lijkt niets te willen. De ander wil juist van alles tegelijk en kan maar niet kiezen. Jongeren zijn onderling heel verschillend. De vraag wat iemand motiveert is dan ook heel persoonlijk. In Motivatie binnenstebuiten gaan we daarom op zoek naar de code van motivatie, een heel actueel thema in opvoeding en onderwijs. Een heel praktisch boek voor ouders, docenten, stagebegeleiders, leermeesters en managers.
adolescenten --- jeugd --- Developmental psychology --- puberteit --- Social psychology --- Motivatie ; jongeren (12-26 jaar) --- Motivatie ; onderwijs --- motivatie --- KHCA --- jongeren --- Motivatie ; jongeren --- zelfkennis --- coaching --- persoonlijkheidsleer --- leermotivaties --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
De generatie M, geboren na 1970, bekijkt de wereld op een realistische manier. Ze zijn voortdurend op zoek naar zichzelf en zien de toekomst met vertrouwen tegemoet. Elke wijzigende situatie is voor hen een uitdaging en een nieuwe kans. Ze relativeren alles en wegen voortdurend de dingen tegen elkaar af. Puur materiële waarden maken op hen minder indruk : levenskwaliteit en vrije tijd zijn belangrijk. Zij geloven in de liefde en kiezen voor meer moraliteit en verantwoordelijkheidsgevoel.
Jeugd --- Jeunesse --- Maatschappij --- Société --- Jongeren (12-26 jaar) ; Vlaanderen --- 316.7 --- #SBIB:309H040 --- #SBIB:316.7C130 --- #SBIB:HIVA --- 308.4 --- generatie M --- generatieconflicten --- jeugd --- jongerencultuur --- toekomstvisies --- trends --- Cultuursociologie --(algemeen) --- Populaire cultuur algemeen --- Groepscultuur en subculturen --- sociale groepen, jeugd --- Vlaanderen --- Vlaanderen. --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Jongeren ; Vlaanderen
Choose an application
PAV --- Verkeersveiligheid --- Beroepsonderwijs. --- Jongeren (12-26 jaar). --- leerboeken --- verkeersopvoeding --- 485.9 --- schoolboeken --- project algemene vakken --- 485.6 --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- 486.8 --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Verkeersonderwijs ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- beroepsonderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 13
Choose an application
486.8 --- project algemene vakken --- verkeer --- 485.6 --- Verkeer --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- PAV --- beroepsonderwijs --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2015 --- leerboeken --- verkeersopvoeding --- Verkeersveiligheid --- Beroepsonderwijs. --- Jongeren (12-26 jaar). --- 3e graad secundair onderwijs --- Rijbewijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Mobiliteit --- Project algemene vakken
Choose an application
Geen kind meer : seksualiteit en verlangen - cognitieve veranderingen - aantal theorien - autonomie en verantwoordelijkheid ; Kijken naar jezelf : eigen persoonlijkheid - waarden en idealen - op zoek naar avontuur - kenmerkende problemen - van probleem naar stoornis ; Ik en de anderen : leeftijdgenoten en vrienden - ouders en thuis
Ontwikkelingspsychologie ; jongeren (12-26 jaar) --- Ontwikkelingspsychologie ; jongeren --- jeugd met problemen --- jeugdgedrag --- 040257.jpg --- Psychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen en jeugd --- ontwikkelingspsychologie --- adolescenten --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- Age group sociology --- Groei --- Jongeren --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- 416.2 --- 416.25 --- aansprakelijkheid --- autonomie --- cognitieve ontwikkeling --- gezin --- gezinssituatie --- idealen --- intelligentie --- kinderpsychologie --- persoonlijkheid --- risicogedrag --- seksualiteit --- waarden --- 159.922 --- Adolescentie --- Ouders --- Persoonlijkheid --- Samenleving --- Seksualiteit --- emoties --- gedrag --- Croissance --- Jeunes --- Pédopsychiatrie --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Vanaf c. 13 jaar
Choose an application
De draad is een metafoor voor opvoeding en hechting. Het gaat om hoe de band tussen ouders en kinderen groeit doorheen de verschillende ontwikkelingsstappen. Het is een begrippenkader dat ouders kan helpen om de emotionele en sociale ontwikkeling van hun kind te begrijpen. Bij problemen of in speciale opvoedingssituaties kan je het gebruiken als handvat en inspiratiebron.
Behavior [Child ] --- Child behavior --- Child psychology --- Children--Psychology --- Development (Psychology) --- Developmental psychology --- Développement [Psychologie du ] --- Enfants--Psychologie --- Kinderen--Psychologie --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie [Kinder] --- Psychologie [Ontwikkelings] --- Psychologie de l'enfant --- Psychologie du développement --- Psychologie infantile --- Psychology [Child ] --- Ontwikkelingspsychologie ; jongeren (12-26 jaar) --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen (0-12 jaar) --- Opvoeding --- Emotionele ontwikkeling ; gehandicapten --- Hechting --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- ontwikkelingspsychologie --- 433.9 --- 432 --- 433 --- opvoedkunde --- KHCA --- pedagogiek --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Opvoeding --- 362.31 --- Opvoeding in praktijk - overige onderwerpen --- Theorethische opvoedkunde --- 185.5 Opvoeding en ouderlijk gezag --- Educational sciences --- Orthopedagogics --- ouders-kind relatie --- kinderen met een beperking --- opvoeding --- orthopedagogiek --- Ontwikkelingspsychologie ; jongeren --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Parent and child --- Psychological aspects --- Child rearing --- PXL-Social Work 2016 --- opgroeien --- jeugd --- kinderen --- Social policy and particular groups
Choose an application
Hoe is het gesteld met de jongeren in Brussel? Mediaberichtgeving suggereert alvast niet veel goeds. Termen als 'verontrustend', 'bedreigend' en 'beangstigend' kleuren de beeldvorming. Bezorgdheid voedt het maatschappelijke debat. Maar wat zeggen de cijfers? Jong in Brussel onderzoekt de levensomstandigheden, de leefwereld en het gedrag van Brusselse scholieren tussen 12 en 18 jaar, op basis van de afname van de Brusselse JOP-monitor. Thema's die daarbij aan bod komen zijn: Brusselse jongeren en schoolwelbevinden, antisemitisme, delinquentie, de ideale levensloop, drank- en drugsgebruik, consumptieafhankelijkheid, onveiligheidsgevoelens en participatie aan het verenigingsleven. Het boek vertelt u het cijfermatige verhaal over het leven van de jeugd in onze hoofdstad en is een inspiratiebron voor al wie over jongeren denkt, met jongeren werkt of zijn kennis over de jeugd in de grootstad wil verruimen (bron: covertekst)
Youth --- Youth--Belgium--Brussels--Social conditions. --- Sociale agogiek --- Jongeren (12-26 jaar) --- Social conditions --- Jeugdwerk- en beleid. --- Brussel. --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek. --- Age group sociology --- jongerencultuur --- jeugdsociologie --- onderwijs --- jeugd --- Brussels --- Brussel --- jongeren --- maatschappelijk werk --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Veiligheid (onveiligheid) --- S20110258.JPG --- Academic collection --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:316.7C122 --- #SBIB:316.7C131 --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- 663 Jeugd --- 844 Sociale structuur --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- 493.23 --- 362.8 --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- Cultuursociologie: jeugdcultuur --- Belgium --- Brussels (Belgium) --- Onderzoek --- Onderwijs --- Verenigingsleven --- Levensloop --- Consumptie --- Multiculturaliteit --- Antisemitisme --- Verslaving --- Geweld --- Onveiligheidsgevoel --- Jeugd --- Multiculturalisme --- Gokken --- Internet --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Sport --- Jongere --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|