Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Soins aux handicapés mentaux --- Zwakzinnigenzorg --- Mentaal gehandicapte kinderen --- hulpverlening --- #gsdbP --- #KVHB:Kinderen; gehandicapte --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Orthopedagogie --- 462.3 --- mentaal gehandicapten --- praktijkbegeleiding --- Jongeren met een verstandelijke handicap --- Kinderen met een verstandelijke handicap --- 376 --- Gezin --- Hulpverlening --- Opvoeding --- Personen met een handicap --- Psychotherapie --- Samenleving --- gezinsbegeleiding --- psychotherapie --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- verstandelijk gehandicapten --- Matig en ernstig gehandicapte kinderen --- 392.5 --- 615.8 --- 362.31 --- hulpverlening. --- Hulpverlening. --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- kinderen met een beperking --- C5 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven
Choose an application
In het leven van Bob gaat veel mis. Het lijkt of niemand lang bij hem kan blijven. "Ridder Lars wordt vaak gepest. Hij is erg blij als hij hulp krijgt."Leven-de verhalen! bestaat uit tien mooi geïllustreerde verhalen met thema's die voor iedereen herkenbaar zijn. In de verhalen worden situaties uit het sociale leven op een eenvoudige manier verteld. Gevoelens worden uitgebreid verwoord. Wat ervaart de hoofdpersoon van binnen, wat zien en ervaren de omstanders.Stichting Philapelphia Zorg hoopt met leven-de verhalen! kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking een stapje verder te helpen in het omgaan met en uiten van emoties. Bij dit boek zitten ook 2 luisterboek cd's.
Affective and dynamic functions --- Social policy and particular groups --- socio-emotionele opvoeding --- personen met een mentale beperking --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Emoties --- Speltherapie --- kinderboeken --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- mensen met een verstandelijke beperking --- Jongeren met een verstandelijke handicap --- Kinderen met een verstandelijke handicap --- 362.31 --- Kind met een verstandelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Emotie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
De auteurs blijft geloven in de ontwikkelingsmogelijkheden van alle leerlingen, ook van leerlingen met een matige of ernstige verstandelijke beperking. Hun leren verloopt echter trager en is begrensd. Zij hebben daarom meer ondersteuning nodig om hun ontwikkeling die minder spontaan verloopt, vooruit te helpen. De auteur gaat in deze uitgave op zoek naar wegen om de ontwikkeling van leerlingen met een matige of ernstige verstandelijke beperking extra te stimuleren. U vindt in dit boek heel veel concrete tips en suggesties om het leren van deze kinderen en jongeren te bevorderen. De rol van de begeleider is hierbij van zeer groot belang. Het vertrekpunt van de begeleiding is het komen tot een beeld van de leerling en het zoeken naar positieve aangrijpingspunten om de ontwikkeling te stimuleren. Vanuit een goede beeldvorming formuleren we doelen die we nastreven. Daarna denken we na over de aanpak. Na verloop van tijd dient zowel dit proces als het resultaat ervan geëvalueerd te worden om het cyclisch proces van handelingsplanning opnieuw op te starten. Zeker bij leerlingen met een matige of ernstige verstandelijke beperking is de samenwerking met ouders een pedagogische noodzaak, waar we extra aandacht aan besteden.
Leerlingbegeleiding --- Buitengewoon onderwijs. --- personen met een mentale beperking --- leerstoornissen --- orthodidactiek --- orthopedagogiek --- #KVHB:Buitengewoon onderwijs --- #KVHB:Mentaal gehandicapten --- #KVHB:Orthopedagogie --- 462.3 --- Interactie --- Leren leren --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Ontwikkelingsgericht onderwijs --- leren --- mentaal gehandicapte kinderen --- ouderparticipatie --- 462.2 --- Basisonderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- Gezinsbegeleiding bij personen met een verstandelijke handicap (ouderbegeleiding van personen met een verstandelijke handicap) --- Jongeren met een verstandelijke handicap --- Kinderen met een verstandelijke handicap --- Kinderen --- Leerlingen --- Mentaal gehandicapten --- Ouderparticipatie --- 376.3 --- Kinderen met een handicap --- Leren --- Onderwijs --- Personen met een mentale handicap --- Leerlingbegeleiding ; buitengewoon onderwijs --- Mentaal gehandicapte kinderen ; onderwijs --- Matig en ernstig gehandicapte kinderen --- Matig en ernstig mentaal gehandicapte kinderen --- Licht mentaal gehandicapte kinderen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Studiemethoden) --- Children with mental disabilities --- Education --- Buitengewoon onderwijs --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Kind met een verstandelijke handicap
Choose an application
Opvoeders en orthopedagogen zijn werkzaam op vele en diverse terreinen. Dit boek geeft een overzicht van de voornaamste orthopedagogische werkvelden in Vlaanderen: de preventie en hulpverlening in het kader van de bijzondere jeugdbijstand; het buitengewoon, geïntegreerd en inclusief onderwijs voor leerlingen met een handicap; de opvang, begeleiding en ondersteuning van minderjarigen en volwassenen met een handicap; en de opvang en behandeling van bepaalde doelgroepen binnen de geestelijke gezondheidszorg. Het geheel wordt belicht vanuit een aantal belangrijke recente hulpverleningsprincipes, zoals zorg op maat, continuïteit van zorg, de integratie van behandel-vormen en de nadruk op kwaliteit van zorg én kwaliteit van bestaan. Een bespreking van oa. de implementatie van een integrale jeugdzorg, het pas opgerichte Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap (2006), de nieuwe wet op de jeugdbescherming (2006) en de uitbouw van zorgcircuits in de geestelijke gezondheidszorg kan hierbij niet ontbreken. Het boek wil hulpverleners, ouders, studenten en andere geïnteresseerden inzicht én overzicht bieden in de complexe en snel evoluerende organisatie van de opvang, begeleiding en ondersteuning van kinderen, jongeren en volwassenen in uiteenlopende problematische opvoedingssituaties
Werkvelden --- Orthopedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- Residentiële jeugdzorg --- Preventie --- Hulpverlening --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Inclusief onderwijs --- Kinderopvang --- Ondersteuning --- Begeleiding --- Geestelijke gezondheidszorg --- Integrale jeugdhulp --- Jeugdbescherming --- Beleid --- Vlaanderen --- 364.4 --- Gezondheidszorg --- Jeugdzorg --- Organisatie --- Personen met een handicap --- #KVHB:Orthopedagogie --- 326 --- 460.2 --- Vlaams Fonds Gehandicapten --- bijzondere jeugdzorg --- geestelijke gezondheidszorg --- inclusief onderwijs --- jeugdbescherming --- mentaal gehandicapten --- orthopedagogiek --- Beleid voor personen met een handicap --- Beleid voor personen met een verstandelijke handicap --- Bijzondere jeugdbijstand --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Jongeren met een verstandelijke handicap --- Kinderen met een verstandelijke handicap --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- S2006547.JPG --- gehandicapten --- jeugdzorg --- welzijnswerk --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Handboeken --- 362.3 --- 362.7 --- 376 --- 361 --- Orthopedagogics --- Orthopedagogiek. --- Special education --- Handbooks, manuals, etc. --- Opvoeding --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Analyse --- Evaluatie --- Oudere --- Onderwijs --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Emigratie --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs)
Choose an application
De auteurs beschrijven de hedendaagse visie op het ondersteunen van mensen met een verstandelijke beperking. Zij schetsen de ontwikkeling in elke levensfase en gaan in op de verschillende vormen van ondersteuning en methodieken die hierbij ingezet kunnen worden. Ook zijn er verdiepende hoofdstukken met belangrijke thema?s uit het werkveld. Het boek kan goed gebruikt worden als opleidingsboek, maar is ook geschikt als naslagwerk voor het werkveld. Daarnaast kunnen andere betrokkenen, zoals familie van mensen met een verstandelijke beperking, zicht krijgen op wat er speelt in de ondersteuning van deze mensen
personen met een mentale beperking --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- hulpverlening --- mensen met een mentale beperking --- Jongeren met een verstandelijke handicap --- Kinderen met een verstandelijke handicap --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- 462 --- Kinderen --- Mentaal gehandicapten --- 376.3 --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Kwaliteit --- Methodiek --- Ondersteuning --- Organisatie --- Personen met een mentale handicap --- 606.84 --- bejaarden (ouderen) --- beroepsuitoefening --- jeugdigen --- kinderen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- mentaal gehandicapten --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- psychiatrie --- psychiatrische patiënt --- psychiatrische verpleegkunde --- volwassenen --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: informed consent) --- (zie ook: psychologie) --- departement Gezondheidszorg 09 --- psychotherapie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Begeleiding --- Zwakzinnigheid --- Volwassenen --- Bejaarden --- Ouderen --- Jeugd --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Verstandelijke handicap --- Kind --- Volwassene --- Oudere --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Jongere --- verstandelijke beperking
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|