Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Stop de persen! : de gouden eeuw van de journalistiek begint nu
Authors: ---
Year: 2013 Publisher: Gent Borgerhoff & Lamberigts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Iedereen journalist : voor gebruikers van sociale media, journalisten en aspirant-journalisten, inclusief elf basisvoorwaarden voor de bonafide journalist
Authors: ---
ISBN: 9789081844918 Year: 2016 Publisher: Amerongen Schworks, woord en beeld

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De regels van Roze : ... en al het andere wat je moet weten over online schrijven
Author:
ISBN: 9789090372075 Year: 2023 Publisher: [plaats van uitgave onbekend] Merel Roze

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Schrijftrainer, online eindredacteur en contentspecialist Merel Roze deelt in “het beste papieren boek over online schrijven” met humor en vaart alles wat je moet weten over geschreven content en online copywriting. Een praktisch handboek, dat het gat vult tussen boeken over schrijfvaardigheid en online marketing. Passen je (interne) opdrachtgevers weer eens je teksten aan? Met De regels van Roze sta je stukken sterker in je schoenen. --Bookspot.be


Book
Sociale media en journalistiek
Authors: ---
Year: 2012 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Journalism next : a practical guide to digital reporting and publishing
Author:
ISBN: 9781483356853 Year: 2016 Publisher: London SAGE

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Online journalism : the essential guide.
Authors: ---
ISBN: 9781446207345 9781446207352 1446207358 144620734X Year: 2013 Publisher: Los Angeles Sage

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Online and social media have become indispensible tools for journalists, but you still have to know how to find and tell a great story. To be a journalist today, you must have not only the practical skills to work with new technologies, but also the understanding of how and why journalism has changed. Combining theory and practice, Online Journalism: The Essential Guide will take you through the classic skills of investigating, writing and reporting as you master the new environments of mobile, on-demand, social, participatory and entrepreneurial journalism. You will also develop must-have skills in app development for smartphones and tablets, as well as techniques in podcast, blog and news website production.


Book
The medium kills the message : nieuw licht op journalistiek, media en kijkcijfers
Author:
ISBN: 9789026335976 9026335970 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Ambo/Anthos

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Internationaal journalist Pieter van den Blink legt in 'The medium kills the message' hedendaagse journalistiek langs de meetlat. Informatie is steeds onmiddellijk beschikbaar en blijft dat vaak ook; sociale media hebben invloed op het maatschappelijk debat; amusement speelt een rol in het verdienmodel van een journalistiek medium. Wat betekent dit? Hoe is de journalistieke boodschap hierdoor veranderd ? Bron : http://www.bol.com


Book
The online journalism handbook : skills to survive and thrive in the digital age.
Authors: ---
ISBN: 9781405873406 140587340X Year: 2011 Publisher: Harlow Longman

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

How do we practice journalism in a digital world, in which the old 'rules' no longer apply? This text offers comprehensive, instructive coverage of the techniques and secrets of being a successful online journalist, both from a theoretical and practical point of view. Reflecting the vitality of the web, it will inspire aspiring journalists to acquire new skills and make sense of a transforming industry.


Book
Handboek crossmediale journalistiek en redactie
Authors: ---
ISBN: 9789059404472 Year: 2010 Publisher: Culemborg Van Duuren Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van pen en kladblok naar camera en laptop. Wie als moderne journalist of redacteur wil slagen, koppelt een ouderwetse passie om goed en helder te informeren aan een actuele kennis van technische hulpmiddelen. Het Handboek Crossmediale journalistiek en redactie helpt hedendaagse publicisten te bepalen hoe ze de kracht van het web kunnen gebruiken om de juiste doelgroep te bereiken met de juiste middelen. Daarom is er in de 24 hoofdstukken van dit uitgebreide boek aandacht voor uiteenlopende redactievaardigheden zoals: - succesvol schrijven voor het web - zoekmachineoptimalisatie van redactionele teksten - optimale interactie met de achterban - het maken van goede foto's, geslaagde infographics en bruikbare audio-opnames - de principes van cinematografie en de benodigdheden voor een aantrekkelijk webfilmpje Daarnaast komt ook de theorie aan bod in hoofdstukken over: - de geschiedenis van multimediale en crossmediale journalistiek - online journalistieke businessmodellen - redactiepolitiek en de journalistieke weerzin tegen veranderingen


Book
Mediamores : over digitale cultuur, bloggende burgers en journalistieke ethiek
Author:
ISBN: 9789045011721 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Atlas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Niet alle mores gaan naar de stortplaats van de geschiedenis. Journalisten moeten zich vasthouden aan de wetenschap dat de waarheid er nog steeds toe doet - al wordt die misschien anders gedefinieerd. Ook al is het businessmodel van hun uitgevers defect, en kunnen ze steeds minder vertrouwen op een loyaal publiek, naar de kern van wat ze doen zal vraag blijven bestaan. Die kern bestaat niet langer uit het overal zichtbare nieuws van gisteren. Maar aan journalisten die kunnen vertellen, die de verhalen kunnen doorgeven over de meest recente geschiedenis, die dat betrouwbaar en boeiend kunnen doen, zal ook in een digitale cultuur van bloggende burgers behoefte blijven bestaan. In de eenentwintigste eeuw is er weinig zo sterk veranderd als de media. Alle vertrouwde journalistieke wetten lijken overboord te zijn gegooid door de opkomst van internet en commerciële zenders. Henk Blanken maakt in Mediamores de stand van zaken op. Hij stelt prikkelende vragen en geeft tegendraadse en verrassende meningen, over onder andere de kwestie Joran van der Sloot, Wikipedia, weblogs, YouTube en uiteraard de populaire website GeenStijl.

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by