Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Invoering van patientgericht verplegen en de kwaliteit van de verpleegkundige zorg : een onderzoek naar de effecten van de invoering van een patiëntgericht verpleegsysteem op 9 afdelingen in 5 algemene ziekenhuizen
Authors: --- ---
ISBN: 9023225414 Year: 1990 Publisher: Assen : Van Gorcum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Healthcare in Europe 2007 : the finance and reimbursement systems of 11 European countries.
Author:
ISBN: 9789035229150 Year: 2007 Publisher: Maarssen Elsevier gezondheidszorg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Origineel bij adm-gen, copie ontvangen van adm-gen. 1: Comparison of healthcare systems - 2: Austria - 3: Belgium - 4: Finland - 5: France - 6: Germany - 7: Italy - 8: The Netherlands - 9: Spain - 10: Sweden - 11: Switzerland - 12: United Kingdom - 13: Comparison of overall finance and reimbursement systems - 14: Comparison of professional and hospital payments - 15: Recent developments


Book
Patiëntveiligheid : Systematische incident reconstructie en evaluatie.
Authors: ---
ISBN: 9789035227781 Year: 2005 Publisher: Maarssen Elsevier gezondheidszorg


Book
Menslievende zorg, management en kwaliteit.
Authors: --- ---
ISBN: 9789055739974 Year: 2010 Publisher: Nijmegen Damon


Book
Zorg op zijn best : naar een veilige en doelmatige zorg.
Author:
ISBN: 9789035236349 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Reed Business Education


Book
Benchmarking in de zorg : op weg naar een excellente organisatie
Authors: --- ---
ISBN: 9789035229297 9035229290 Year: 2007 Publisher: Maarssen Elsevier gezondheidszorg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft antwoord op vragen als: 'Loont het de moeite om deel te nemen aan een benchmarkonderzoek? Wat is eigenlijk een goed benchmarkonderzoek? Hoe halen we eruit wat erin zit?'


Book
Klachtenmanagement in de gezondheidssector : een benadering vanuit de praktijk.
Author:
ISBN: 9059281861 Year: 2003 Volume: *4 Publisher: Mechelen : Kluwer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoudsopgave 1 Het managen van ontevredenheid in de gezondheidszorg: een uitdagende kijk op klachtenmanagement 2 Ombudsfunctie als motor van klachtenbehandeling in het ziekenhuis: geïntegreerde visie 3 Relatie tussen klachten en kwaliteit 4 Klachtenmanagement als onderdeel van het gezondheidszorgbeleid 5 Implementatie van de functie bemiddeling in de geestelijke gezondheidszorg 6 Klachtenprocedure in het Ziekenhuis Oost-Limburg 7 Klachtenregistratie in vijf ziekenhuizen via een uniform klachtenregistratieformulier. Verwerking en vergelijking van de gegevens van 2001 8 Slotbeschouwingen


Book
Introductie in de gezondheidszorg.
Authors: --- ---
ISBN: 9789031365449 9789031348121 Year: 2006 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Introductie in de gezondheidszorg biedt een helder overzicht over de organisatie en het functioneren van de gezondheidszorg in Nederland. Wat betekent multidisciplinaire samenwerking in de gezondheidszorg? Wat behelzen de begrippen marktwerking, kwaliteitszorg en vraagsturing? Het zijn voorbeelden van kwesties die in korte, praktijkgerichte hoofdstukken in dit boek behandeld worden. Het eerste hoofdstuk verkent het hele domein van de gezondheidszorg in vogelvlucht. Aan de hand van praktijkvoorbeelden en interviews gaan de auteurs in de hoofdstukken erna dieper in op de afzonderlijke onderdelen. Zo worden de verschillende 'lijnen' in de zorgsector inzichtelijk gemaakt en worden abstracte begrippen als 'kwaliteitszorg' en 'samenwerking in de zorgketen' verduidelijkt. Recente ontwikkelingen in de gezondheidszorg, zoals de financiering van het zorgstelsel, krijgen in deze 7e, herziene druk ruimschoots aandacht.


Book
Leidinggeven in een dynamische omgeving : handboek voor middenmanagers binnen zorg en welzijn
Authors: ---
ISBN: 9789035230965 Year: 2009 Publisher: Maarssen Elsevier gezondheidszorg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vraagsturing, normen voor verantwoorde zorg, marktwerking en kwaliteitsverhoging hebben de laatste jaren een kanteling in het functioneren van instellingen voor zorg en welzijn teweeggebracht. Het werk en de werkcontext zijn voortdurend in beweging. Dit stelt nieuwe eisen aan de taakuitvoering van het middenmanagement, de belangrijkste doelgroep van dit boek. Van hen wordt verwacht dat ze op een andere, vernieuwende manier invulling geven aan hun leiderschap. Leidinggeven in een dynamische omgeving noemen we deze uitdaging. In deze uitgave is er volop aandacht voor zowel de beleidsmatige als de praktische kanten van veranderende organisatiestructure; het doorvoeren van (cultuur)vernieuwingen betrokken leidinggeven aan teams en individuen; effectieve gespreksvoering; aanpak van ziekteverzuim; omgaan met samenwerkingsproblemen en conflicten en hoe als middenmanager het werk met plezier en passie uit te voeren.


Book
Lean in de zorg : de praktijk van continu verbeteren
Authors: ---
ISBN: 9789059317741 Year: 2012 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zorgverleners zijn goed in mensen beter maken, maar hebben weinig ervaring met het beter maken van zorgprocessen. De verleiding is daardoor groot om ad hoc oplossingen voor dagelijks terugkerende problemen te zoeken. Op zoek gaan naar de achterliggende oorzaak en die wegnemen, lukt te weinig. Hierdoor blijven problemen terugkomen, en dat kost veel tijd en energie. Dit boek bevat negen voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van zorginstellingen die hier een nieuwe aanpak voor gezocht en gevonden hebben door niet ad hoc, maar dagelijks en door iedereen problemen gestructureerd aan te pakken. Dat is de kunst. Om dat te bereiken is het nodig om het probleemoplossend vermogen van teams en individuele zorgverleners te vergroten. De zorginstellingen in dit boek lukt dat met de principes van `lean. Dit concept is binnen Toyota ontwikkeld en tot een hoge mate van perfectie gebracht. Hoewel de autobranche een andere `tak van sport is, blijken de principes uitstekend toepasbaar in de zorg. Natuurlijk is wel een vertaalslag nodig. Stonden in ons vorige boek nog verhalen over de eerste experimenten, in dit boek is te lezen dat lean in de zorgpraktijk ook echt werkt.

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by