Listing 1 - 10 of 69 << page
of 7
>>
Sort by

Dissertation
Factoren die de tevredenheid van de patiënt bij ziekenhuisopname beïnvloeden en de rol die de verpleegkundige hierin kan betekenen
Author:
Year: 2017 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Introductie: het begrip patiënttevredenheid is moeilijk te meten. Heel wat factoren hebben een invloed op de patiënttevredenheid. De tevredenheid van de patiënt is een belangrijke input voor verbeteringsacties met als doel de kwaliteit van de zorg te waarborgen en waar mogelijk te verhogen. Onderzoeksvraag: ?Wat zijn de meest voorkomende factoren die de tevredenheid van de patiënt bij ziekenhuisopname beïnvloeden en wat kan de rol van de verpleegkundige hierbij zijn?? Methode: het onderwerp van deze bachelorproef werd onderzocht via een literatuurstudie en via een tevredenheidsenquête gehouden in het AZ Groeninge. In het kalenderjaar 2016 werden 7547 patiënten uit het AZ Groeninge via mail gevraagd deel te nemen aan de tevredenheidsenquête. De resultaten van de enquête werden geanalyseerd met behulp van de Net Promoter Score. Resultaten: Uit de resultaten van de enquête blijkt dat de patiënten uit de spoedopname het minst tevreden zijn, terwijl de patiënten van de daghospitalisatie het meest tevreden zijn. Te lange wachttijden heeft een negatieve invloed op de patiënttevredenheid. De vriendelijkheid van het personeel heeft een positieve invloed op de patiënttevredenheid. Conclusie: een aantal factoren die een invloed hebben op de patiënttevredenheid liggen buiten het werkveld van de verpleegkundige. Niettegenstaande heeft de verpleegkundige een belangrijke invloed op de tevredenheid van de patiënt.

Quality planning, control, and improvement in research and development
Author:
ISBN: 0824795857 Year: 1995 Publisher: New York, NY ; Basel : Marcel Dekker,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Werken aan kwaliteit in de huisartsenpraktijk: indicatoren gebaseerd op de NHG-standaarden
Authors: --- ---
ISBN: 9031346241 9789031364350 Year: 2005 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
TRIS - EFQM-model : methode voor kwaliteitsverbetering van het hoger onderwijs : kwaliteit in onderwijsondersteunende diensten : versie 1.2.
Author:
ISBN: 9080434035 Year: 1999 Publisher: S.l. TRIS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Managing quality: integrating the supply chain
Author:
ISBN: 9780135078198 Year: 2010 Publisher: London Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Voorkomen is beter : leren van calamiteiten in de zorg
Author:
ISBN: 9789036820530 9789036820547 Year: 2016 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kan dat: een plezierig, onderhoudend boek over calamiteiten in de gezondheidszorg? Het antwoord is bevestigend! En zelfs in twee betekenissen. Dit boek is geschreven door een arts, ervaren inspecteur gezondheidszorg. Maar de auteur houdt zich verre van het ambtelijk taalgebruik dat de rapportages over calamiteiten gewoonlijk kenmerkt. Hij beschrijft elk van de vijftien casus met vaart, in bijna literaire stijl. Natuurlijk zijn de beschreven ziektegeschiedenissen steeds opnieuw hartverscheurend maar uit de analyses die volgen op elk drama vallen ook zeker optimistische conclusies te trekken. De Nederlandse zorg bevindt zich immers in de top van de wereld. Bovendien zijn dokters en andere zorgverleners zich er heel erg van bewust dat door focus en optimale onderlinge afspraken veel fatale fouten te vermijden zijn; daarom daalt het aantal vermijdbare doden in de zorg nog altijd verder. Al zijn er door menselijk falen nog altijd bijna 1000 doden per jaar te betreuren. Ian Leistikow beschrijft, ontleedt, destilleert lessen en biedt aldus concrete inspiratie voor de volgende slag op weg naar optimalisatie. Ook al ligt de verhouding tussen medische ingrepen en fatale fouten al onder een tiende van een procent, het getal moet lager. Elk individueel mensenleven telt. Al blijven zorgprofessionals ook in de toekomst feilbare stervelingen die soortgenoten (proberen te) helpen ... "Geneeskunde, zo heb ik ervaren, is een vreemde en in veel opzichten verwarrende business. De belangen zijn groot, de door dokters genomen vrijheden zijn enorm. We drogeren mensen, we steken naalden en buizen in ze, manipuleren hun chemische en biologische huishouding, we maken ze bewusteloos en openen hun lichamen ten overstaan van de hele wereld. Wij doen dat op basis van een duurzaam vertrouwen in de know how van onze beroepsgroep. Atul Gawande".


Book
Using the Nutrition Care Process : critical thinking vignettes from eight clinical cases
Authors: ---
ISBN: 9789188481436 Year: 2016 Publisher: S.l. Esther Myers & Ylva Orrevall

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kwaliteitsontwikkeling voor het hoger onderwijs : TRIS voor instellingen
Author:
ISBN: 9789081849319 Year: 2011 Publisher: Geel TRIS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kwaliteitsverbetering in ICT
Author:
ISBN: 9789058833396 Year: 2009 Publisher: Amsterdam WEKA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

58833396


Book
Kwaliteit verbeteren in de zorg
Authors: ---
ISBN: 9789043039444 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kwaliteit verbeteren in de zorg helpt (toekomstige) zorgverleners kennis en vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om concrete verbeteringen in de praktijk door te voeren. Na een theoretisch kader in het eerste deel, beschrijft deel twee stapsgewijs hoe je van een knelpunt tot een geïmplementeerde verbetering komt. Deel drie vormt een naslagwerk van hulpmiddelen en vaardigheden die je tijdens een verbeterproject kunt inzetten. Deze derde editie is volledig geactualiseerd. Er is meer aandacht voor thema's als digitalisering, persoonsgerichte zorg en sociale interactie. Wat onveranderd is, is de pragmatische en praktijkgerichte insteek. Kwaliteit verbeteren in de zorg is geschreven voor verpleegkundestudenten in het hoger onderwijs. Door de goede aansluiting op de zorgpraktijk kan dit boek ook voor zorgprofessionals van grote waarde zijn.https://www.bol.com/be/nl/p/kwaliteit-verbeteren-in-de-zorg-3e-editie-met-mylab-nl/9300000035308350

Listing 1 - 10 of 69 << page
of 7
>>
Sort by