Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Active methods and modern aids in the teaching of foreign languages : papers from the Tenth Congress of the Fédération Internationale des Professeurs de Langues Vivantes
Author:
Year: 1972 Publisher: London : Oxford university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Active methods and modern aids in the teaching of foreign languages
Author:
Year: 1972 Publisher: London : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Huarte de San Juan
ISSN: 23869143 Year: 1995 Publisher: Pamplona Universidad Pública de Navarra


Periodical
Lenguas modernas.
Author:
ISSN: 07160542 07195443 Year: 1974 Publisher: Santiago de Chile : Universidad de Chile, Facultad de Filosofía, Humanidades y Educación, Departamento de Lingüística


Periodical
Archiv für das Studium der neueren Sprachen und Literaturen.
ISSN: 00038970 09380612 18665381 Year: 1846 Publisher: Braunschweig : Westermann,


Book
Enseigner et apprendre les langues au XXIe siècle : méthodes alternatives et nouveaux dispositifs d'accompagnement
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782807613669 9782807613676 9782807613683 2807613667 Year: 2020 Volume: 47 Publisher: Bruxelles Peter Lang

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les méthodologies d’apprentissage des langues étrangères ont fortement varié durant les siècles, et notamment au vingtième. De la grammaire traduction à la méthode actionnelle, en passant par les méthodes structuro-globales, behavioristes, naturelles, communicatives, voire éclectiques, les raisons des modifications sont à chercher tant du côté de l’évolution et des avancées scientifiques, notamment dans le domaine des sciences humaines, que des modifications des besoins et de la prise en compte de la valeur des échanges linguistiques, sans oublier les changements idéologiques qui les sous-tendent. Les évolutions technologiques ont également apporté leur lot de potentialités nouvelles. Tous ces changements ont également eu un impact sur la relation entre apprenants et enseignants, à côté de laquelle se sont par ailleurs développés d’autres modes d’apprentissage qui sont venus compléter la panoplie des méthodes, notamment en contexte multilingue. L’apprenant, devenu acteur de son apprentissage, trouve des ressources ailleurs qu’auprès de l’enseignant de langue, que ce soit par le biais d’enseignements de matières spécifiques donnés en langue étrangère (enseignement ÉMILE-CLIL), de nouvelles technologies (blended learning ou Moocs, plateformes en ligne ou applications) ou en ayant recours à des pairs, le cas échéant, hors de la classe (tables de conversation ou tandems linguistiques). Le présent volume se propose d’étudier scientifiquement quelques-uns de ces dispositifs d’accompagnement : leur conception, leurs conditions d’apparition et les résultats observés.


Book
Speaking in a second language
Author:
ISSN: 18751113 ISBN: 9789027264329 9789027200440 9027264325 9027200440 Year: 2018 Volume: 17 Publisher: Amsterdam, [Netherlands] ; Philadelphia, [Pennsylvania] : John Benjamins Publishing Company,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The book provides a novel approach to the study of speaking in a second language by combining recent findings in usage-based linguistics with current issues in teaching.

Keywords

Second language acquisition --- Speech acts (Linguistics) --- Language and languages --- Multicultural education --- Languages in contact --- Interaction analysis in education --- Analysis, Interaction (Education) --- Interaction process analysis in education --- Teacher-pupil interaction --- Intercultural education --- Foreign languages --- Languages --- Illocutionary acts (Linguistics) --- Speech act theory (Linguistics) --- Speech events (Linguistics) --- Second language learning --- Study and teaching --- Study and teaching&delete& --- Foreign speakers --- E-books --- Observation (Educational method) --- Social interaction --- Teacher-student relationships --- Verbal behavior --- Areal linguistics --- Education --- Culturally relevant pedagogy --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Speech --- Language acquisition --- Philosophy --- Study and teaching. --- Culturally sustaining pedagogy --- Segunda lengua --- Lenguas --- Educación intercultural. --- Adquisición --- Didáctica --- Estudio y enseñanza --- Educación multicultural --- Pluralismo (Ciencias sociales) --- Aculturación --- Educación comparada --- Relaciones étnicas --- Enseñanza de idiomas --- Idiomas --- Lenguas extranjeras --- Lenguas modernas --- Lenguaje y educación --- Second language acquisition Study and teaching --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Second language acquisition - Study and teaching --- Speech acts (Linguistics) - Study and teaching --- Language and languages - Study and teaching - Foreign speakers

Listing 1 - 7 of 7
Sort by