Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Individuele verschillen. --- Leerling-leerkracht-relatie. --- Schüler. --- Unterricht. --- Verschiedenheit. --- Niederlande.
Choose an application
Leerkrachten krijgen steeds meer te maken met kinderen met gedragsproblemen. Van de leerkracht wordt verwacht dat hij daar een antwoord op weet te vinden en een adequate handelswijze uitstippelt. Dit boek beschrijft welke factoren van invloed kunnen zijn op dat handelen. Het reikt de leerkracht begrippen aan die hem helpen probleemgedrag te beschrijven, zijn eigen intensies duidelijk te maken en aan zijn handelen vorm te geven. Aldus stelt het de leerkracht in staat om een handelingsplan op te stellen voor het begeleiden van kinderen met gedragsproblemen.
#KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- 467 --- Gedragsstoornissen ; buitengewoon onderwijs --- Kinderen met gedragsproblemen --- basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- handelingsplan --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- pedagogiek --- onderwijzers --- Leerkrachten. --- Leerling-leerkracht-relatie. --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- basisonderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession. --- handelingsplan. --- gedragsstoornissen. --- Orthopedagogics. --- pedagogiek. --- onderwijzers.
Choose an application
Steeds meer leraars ervaren tal van uitdagingen in hun klassen en kiezen ervoor om samen te werken. Ze staan dan niet meer alleen, maar met twee of meer onderwijsprofessionals in de klas. Teamteaching is een krachtige organisatievorm die de deur opent voor sterk onderwijs en die leerlingen én leraren ten goede kan komen. Dit boek is een praktijkgids voor elke leraar die het engagement opneemt om samenwerkend les te geven. De auteur loodst lerarenteams stap voor stap door het proces, van de samenstelling van een sterk team tot het plannen, uitvoeren en evalueren van acties om vooropgestelde doelen te bereiken.Of je nu wil teamteachen om in te spelen op de grote verschillen in de klassen, om het welbevinden en de motivatie van leerlingen te vergroten of om leerlingen eigenaarschap te geven in hun leerproces, via de tips in dit boek ga je doelgericht aan de slag. De auteur staat ook uitgebreid stil bij de effecten op de betrokken leraars, die de uitdagingen nu samen aangaan, elkaar steunen en dagelijks van elkaar leren.Alleen gaat het sneller, samen gaat het beter. https://shop.acco.be/nl-be/items/9789464016796/Team-Teach
Teamteaching --- Teamwerk --- Leraar --- Onderwijs --- Lesgeven --- Samenwerking --- Leraren --- Samenwerken --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- adaptief onderwijs --- samenwerkend leren --- coaching --- onderwijsbegeleiding --- lerarenbegeleiding --- 454.23 --- didactiek --- samenwerken --- co-teaching --- geïntegreerd onderwijs --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Leerling-leerkracht relatie. --- Leerling-leerkrachtrelatie --- Leraren ; samenwerking
Choose an application
Dit boek mengt zich in de discussie over de vraag, hoe allochtone kinderen in ons onderwijs te benaderen. In beginsel niet anders dan autochtone kinderen. De auteur kiest consequent voor het kind en zijn ontwikkelingsvragen met het oog op het toekomstige leven van dit kind in de - dominante - Nederlandse en Vlaamse samenleving. Het is dit kind of deze leerling die het moet maken, niet alleen of los van zijn huiselijke achtergrond, maar wel zelf. Centraal in de beschouwing staat de ervaring van het kind verbonden te zijn met zijn school en met de mensen met wie het daar samenleeft en werkt. Vanuit deze verbondenheid kan nu en later verantwoordelijkheid voor jezelf en voor anderen ontstaan. De school heeft in dit opzicht een heel bijzondere verantwoordelijkheid. Met kinderen die zich verbonden voelen is het bovendien goed werken. Het boek gaat overigens geen lastige vragen over onderwijs aan onze allochtone leerlingen uit de weg. (Bron: covertekst)
pedagogiek --- intercultureel onderwijs --- allochtone jongeren --- Sociology of education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- 450.9 --- allochtone kinderen --- migranten --- onderwijs --- 376.7 --- Achterstand --- Allochtone leerlingen --- Migranten --- Onderwijs --- Preventie --- etnisch-culturele minderheden --- school- en onderwijsproblematiek --- 050928.jpg --- Allochtonen: in onderwijs --- Overige onderwerpen onderwijs --- migrantenkinderen --- departement Lerarenopleiding --- Leraren --- Intercultureel onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Migrantenkinderen, onderwijs --- Allochtone leerling --- Leraar --- Directie --- 81.84 education for minorities. --- Allochtonen. --- Intercultureel onderwijs. --- Leerling-leerkracht-relatie. --- Pupil counseling. Pupil guidance. --- Sociology of education. --- allochtone jongeren. --- intercultureel onderwijs. --- pedagogiek. --- Leerling met een migratieachtergrond
Choose an application
Explores the problems teachers have in managing groups, and suggests various strategies which can be used to lead groups more effectively. This work examines the characteristics of a successful group, and provides activities designed to foster a cohesive and supportive group atmosphere.
E110343.jpg --- Engelse taal didactiek --- Teacher-student relationships --- Relations maîtres-élèves --- Motivation en éducation --- Travail en équipe --- Relations maîtres-élèves --- Motivation en éducation --- Travail en équipe --- Initial didactic situation --- Didactics of English --- Teaching aids --- Engels --- Language and languages --- Group work in education --- Study and teaching --- Handbooks, manuals, etc. --- Motivation in education --- English language --- Enseignement --- Anglais (Langue) --- Etude et enseignement --- Teacher-student relationships. --- Motivation in education. --- Taalonderwijs. --- Didactiek. --- Leerling-leerkracht-relatie. --- Study and teaching. --- Language and languages - Study and teaching - Handbooks, manuals, etc.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|