Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Diversiteit in de klas : een onderzoek naar omgaan met verschillen
Authors: --- ---
ISBN: 9055541516 9789055541515 Year: 2000 Publisher: Nijmegen : ITS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het handelen van de leerkracht in leerlinggericht basisonderwijs
Author:
ISBN: 905256082X 9789052560823 Year: 1993 Publisher: Amersfoort Academische uitg.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leerkrachten krijgen steeds meer te maken met kinderen met gedragsproblemen. Van de leerkracht wordt verwacht dat hij daar een antwoord op weet te vinden en een adequate handelswijze uitstippelt. Dit boek beschrijft welke factoren van invloed kunnen zijn op dat handelen. Het reikt de leerkracht begrippen aan die hem helpen probleemgedrag te beschrijven, zijn eigen intensies duidelijk te maken en aan zijn handelen vorm te geven. Aldus stelt het de leerkracht in staat om een handelingsplan op te stellen voor het begeleiden van kinderen met gedragsproblemen.


Book
Team teach : de voordelen van samen lesgeven
Author:
ISBN: 9789464016796 Year: 2022 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer leraars ervaren tal van uitdagingen in hun klassen en kiezen ervoor om samen te werken. Ze staan dan niet meer alleen, maar met twee of meer onderwijsprofessionals in de klas. Teamteaching is een krachtige organisatievorm die de deur opent voor sterk onderwijs en die leerlingen én leraren ten goede kan komen. Dit boek is een praktijkgids voor elke leraar die het engagement opneemt om samenwerkend les te geven. De auteur loodst lerarenteams stap voor stap door het proces, van de samenstelling van een sterk team tot het plannen, uitvoeren en evalueren van acties om vooropgestelde doelen te bereiken.Of je nu wil teamteachen om in te spelen op de grote verschillen in de klassen, om het welbevinden en de motivatie van leerlingen te vergroten of om leerlingen eigenaarschap te geven in hun leerproces, via de tips in dit boek ga je doelgericht aan de slag. De auteur staat ook uitgebreid stil bij de effecten op de betrokken leraars, die de uitdagingen nu samen aangaan, elkaar steunen en dagelijks van elkaar leren.Alleen gaat het sneller, samen gaat het beter. https://shop.acco.be/nl-be/items/9789464016796/Team-Teach


Book
Anders denken en doen : allochtone leerlingen en hun leraren
Authors: ---
ISBN: 9044115006 9789044115000 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek mengt zich in de discussie over de vraag, hoe allochtone kinderen in ons onderwijs te benaderen. In beginsel niet anders dan autochtone kinderen. De auteur kiest consequent voor het kind en zijn ontwikkelingsvragen met het oog op het toekomstige leven van dit kind in de - dominante - Nederlandse en Vlaamse samenleving. Het is dit kind of deze leerling die het moet maken, niet alleen of los van zijn huiselijke achtergrond, maar wel zelf. Centraal in de beschouwing staat de ervaring van het kind verbonden te zijn met zijn school en met de mensen met wie het daar samenleeft en werkt. Vanuit deze verbondenheid kan nu en later verantwoordelijkheid voor jezelf en voor anderen ontstaan. De school heeft in dit opzicht een heel bijzondere verantwoordelijkheid. Met kinderen die zich verbonden voelen is het bovendien goed werken. Het boek gaat overigens geen lastige vragen over onderwijs aan onze allochtone leerlingen uit de weg. (Bron: covertekst)

Classroom dynamics.
Author:
ISBN: 0194371476 9780194371476 Year: 1992 Publisher: Oxford Oxford university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Explores the problems teachers have in managing groups, and suggests various strategies which can be used to lead groups more effectively. This work examines the characteristics of a successful group, and provides activities designed to foster a cohesive and supportive group atmosphere.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by