Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Leerlingenparticipatie --- Leerlingenraad --- Coaching --- Secundair onderwijs
Choose an application
Leerlingenraden kunnnen met behulp van IDEA aan de slag gaan om een originele, haalbare, gevarieerde jaarplanning op te stellen.In IDEA gaan de spelers op stap in een winkel die ze zelf mee vorm moeten geven. De leerlingenraad is op zoek naar ideeën voor het komende schooljaar. De IDEA-winkel beloont originaliteit en enkel de beste ideeën komen in het winkelkarretje terecht.doelgroep: leerlingenraden uit de tweede, derde en vierde graad secundair onderwijs
Leerlingenraad --- Jaarplan --- Leerlingenparticipatie --- Organisatie --- Onderwijs --- Participatie --- Secundair onderwijs
Choose an application
Dit handboek wil voor leerlingenraden een bron van inspiratie zijn. Praktijkverhalen en honderden praktische tips helpen je op weg om je leerlingenraad te doen leven op school. Je vindt een antwoord op de volgende vragen. Hoe kan je beter vergaderen? Welke activiteiten kan je organiseren? Hoe kan je leerlingen (blijven) motiveren voor die leerlingenraad? Op welke manier maak je de leerlingenraad bekend? Welke activiteiten zorgen voor een goede groepssfeer. (Bron: covertekst)
School management --- inspraak --- onderwijs --- leerlingenraden --- onderwijsorganisatie --- High school students --- Accompaniment --- 090849.jpg --- Leerlingenraden ; secundair onderwijs --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 183.2 Participatie - Methode en praktijk --- Leerlingenraden --- Organisatie --- Onderwijs --- Leerlingparticipatie --- Leerlingenraad --- Leerlingenparticipatie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- handboeken en inleidingen. --- jeugdwerk- en beleid. --- School management --- inspraak --- onderwijs --- leerlingenraden --- #A0103A --- 742 Scholieren en studenten --- 183.2 Participatie - Methode en praktijk --- 483 --- Leerlingenraad --- Secundair onderwijs --- 458.1 --- Onderwijsstructuur --- Vernieuwing van het secundair onderwijs --- Organisatie - Management --- Handboeken en inleidingen. --- Jeugdwerk- en beleid.
Choose an application
Mart SeerdenEen (terecht!) pleidooi voor het op actieve wijze betrekken van kinderen, ideeën van kinderen, hun talenten en intelligenties, hun onderzoeksdrang, hun spelende manier van het ontdekken van de wereld en het verkrijgen van inzichten bij het onderwijsleerproces. Spelen en leren zijn bij het basisschoolkind onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er wordt achtergrondinformatie aangereikt, maar er wordt ook praktisch ingezoomd op mogelijke lespraktijken, waarbij er aandacht is voor klasinrichting, ontdek- en leerhoeken, de pedagogische benadering, het inrichten van leef- en leerruimte zowel binnen als buiten de school, burgerschapskunde: kinderen betrekken bij nadenken over en het nemen van besluiten ten aanzien van schoolontwikkeling, het afstemmen van de rapportage op specifieke kindkenmerken. De insteek is dat alle vermogens van kinderen in beeld zijn en worden ingezet om tot optimale leerresultaten te komen. Een goede handreiking bij het inrichten van echt kindgericht onderwijs in de basisschool. De informatie leest vlot, is begrijpelijk en is voorzien van veel kleurenillustraties. Deze Vlaamse uitgave kan ook het Nederlandse basisonderwijs een zetje in de rug geven.© NBD Biblion
Spelend leren ; Basisonderwijs ; didactiek ; Hoekenwerking ; basisonderwijs. --- hoekenwerk --- actief leren --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- Spelend leren --- Basisonderwijs ; didactiek --- Hoekenwerking ; basisonderwijs --- #PBIB:+110.51 --- 474.21 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoekenwerk --- Contractwerk --- Ontdekhoeken (Speelleerhoeken) --- projectwerken --- Huiswerk --- Speelplaatsen --- Basisonderwijs --- 37.02 --- Didactiek --- Werkvormen --- Didactische werkvormen --- Speelleren --- 474.210/ --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Algemeen --- PXL-Education 2014 --- kleuteronderwijs --- kleuterdidactiek --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Speelleeractiviteiten --- Ontdekhoeken --- Activerende werkvormen --- Poppenspel --- Projectmatig werken --- Wiskundige initiatie --- Frans --- Eerste schooldag --- Speelplaats --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Leerlingparticipatie --- Leerlingenraden --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Straffen --- Belonen --- Speelleeractiviteit --- Ontdekhoek --- Projectonderwijs --- Leerlingenparticipatie --- Leerlingenraad --- Leerlingvolgsysteem --- Straf --- Beloning --- Natuur --- Straffen (sanctioneren)
Choose an application
Dit boek bekijkt hoe een nauwere participatie en inspraak van leerlingen mogelijk is in het secundair onderwijs. Het richt zich vooral naar leerkrachten of directieleden die het inspraakproces willen begeleiden. Ze krijgen bruikbare middelen aangereikt om te peilen naar de kansen en moeilijkheden die in hun concrete situatie bestaan. Veel aandacht gaat ook naar de specifieke rol die het begeleiden van participatie vereist en welke opvattingen over groepswerk hierbij een houvast kunnen bieden.
leerlingenparticipatie --- School management --- leraren-leerling relatie --- onderwijssociologie --- SO (secundair onderwijs) --- Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- 371.59 --- #PBIB:+107.10 --- #SBIB:316.334.1O280 --- C3 --- leerlingen --- onderzoeksrapport --- participatie --- schooldirecteurs --- schoolleven --- secundair onderwijs (x) --- #A9905A --- 451.9 --- Inspraak op school --- Leerlingenraad --- Participatie --- Secundair onderwijs --- 458.1 --- Leerlingenparticipatie --- Onderwijs --- School --- onderwijs en democratie --- onderwijs: inspraak --- #gsdbP --- Democratisering. Medezeggenschap. Inspraak in schoolleiding --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Relaties tussen personeel, school en community: algemeen --- Kunst en cultuur --- Overige onderwerpen --- Organisatie - Management --- (zie ook: teleonderwijs) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Inspraak --- Leerlingenraden --- Pedagogiek en onderwijskunde --- organisatie --- onderwijsbeleid --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Inspraak. --- Leerlingenraden. --- organisatie. --- onderwijsbeleid. --- 371.59 Democratisering. Medezeggenschap. Inspraak in schoolleiding --- Organisatie. --- Onderwijsbeleid. --- Leerlingen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|