Listing 1 - 10 of 77 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Heel wat leerkrachten en directies zijn er van overtuigd dat zittenblijven een doeltreffende maatregel is om leerachterstand aan te pakken. Onderzoek naar de effecten van zittenblijven bevestigt deze overtuiging echter niet. Zittenblijvers blijken onder meer een sterk verhoogd risico te hebben om het onderwijs zonder diploma te verlaten. Samen tot aan de meet wil daarom de praktijk van zittenblijven ter discussie stellen en gaat met scholen een traject aan om zittenblijven te vervangen door alternatieven die het individuele leerproces versnellen en verrijken.
Secondary education --- onderwijsbeleid --- zittenblijven --- Primary education --- onderwijsvernieuwing --- School management --- Research on teaching --- Zittenblijven --- Education --- Aims and objectives --- Experimental methods --- Grade repetition --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- 450.6 --- Schoolmanagement --- Zittenblijvers --- secundair onderwijs --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 464 --- Resultaten en selectie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen). --- Schoolmanagement. --- Zittenblijvers. --- secundair onderwijs. --- Resultaten en selectie.
Choose an application
Deze module is een praktisch vervolg op de module ‘Ontwikkel je eigen leerstijl’. Ze is vooral gericht op het aanleren en trainen van studievaardigheden die voor vele studenten met dyslexie effectief blijken te werken. Specifiek voor deze module is dat je echt aan de slag gaat met uitvinden op welke manieren je het makkelijkst informatie kunt opnemen, opslaan in het geheugen en kunt toepassen. De volgende onderwerpen komen hier aan bod: geheugentraining, mindmappen 1, snellezen 1, taalirritaties, blokkades deprogrammeren, dyslexie en werk, toolbox Taalvalkuilen, mindmappen en snellezen 2, conflictdiagram. Uit de evaluaties van de studenten noteren we onder meer: • Ik ben sneller gaan lezen! Maar vooral ook anders gaan lezen en leren. • Lekker dat je dingen kan doen. Dan verveel ik me niet en kan ik beter mijn aandacht erbij houden. • Goed om te weten dat je ook iets aan faalangst kunt doen! • Handig van het conflictdiagram is dat je je goede en positieve kanten kunt laten zien. De rest komt dan vanzelf wel goed. • De concentratie-oefeningen deden het voor mij heel goed. Faalangst ken ik nauwelijks. • Ik heb een mindmap gebruikt in een les voor mijn leerlingen. Ze vonden het geweldig!
464.1 --- #KVHB:Dyslexie --- Dyslexie --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- logopedie --- therapiemateriaal --- dyslexie --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- leerstijlen --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- faalangst --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education --- Orthography
Choose an application
Signaleren, diagnosticeren en behandeling van de onderwijssetting.
NLD. --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- NLD --- leerstoornissen --- orthopedagogiek --- leerproblemen --- 464 --- kinderen met leerproblemen --- Bewegingsproblemen --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- NLD Non-verbal Learning Disability --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerstoornissen
Choose an application
De afgelopen jaren is het aantal leerlingen met specifieke didactische behoeften op de basisschool sterk toegenomen. Niet alleen door de instroom van anderstalige leerlingen, maar ook door de maatregelen in het kader van Weer Samen Naar School. Deze maatregelen hebben onder andere tot gevolg dat er steeds meer leerlingen met ernstige problemen binnen het basisonderwijs moeten worden opgevangen. Dit heeft consequenties voor de dagelijkse praktijk van het lesgeven en de organisatie van de leerlingenzorg binnen de school. (wr)Het boek belicht deze aspecten uitvoerig en geeft de mogelijkheden en de grenzen aan van het omgaan met zorgleerlingen in de school
474.23 --- Adaptief onderwijs --- Anderstalige nieuwkomers --- Buitengewoon kleuteronderwijs --- Competenties --- Geïntegreerd onderwijs(GON) --- Hoogbegaafde kinderen --- Inclusief onderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Remediëring --- Zorgverbreding --- Didactische principes --- Basisonderwijs --- Nederland --- Leerlingbegeleiding --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Gedragsproblemen --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Zittenblijven blijkt volgens onderzoek minder effectief dan verondersteld. De praktijk van het zittenblijven moet dan ook op elke school in vraag gesteld worden. Doel is zittenblijven op termijn te vervangen door alternatieven die het individuele leerproces versnellen en verrijken. Het boek biedt daartoe een mix van wetenschappelijke kadering, ondersteunende fiches, instrumenten en inspîrerende praktijkverhalen.
Zittenblijven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Zittenblijvers --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Secondary education --- zittenblijven --- Research on teaching --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Primary education --- 450.6 --- Schoolmanagement --- Leermoeilijkheden --- 464 --- Resultaten en selectie --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- onderwijsleerprocessen --- zittenblijvers
Choose an application
Schoolbooks - Didactic material --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Logopedie --- 464 --- dyslexie --- leerproblemen --- leesproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Kinderen met leerproblemen
Choose an application
Waarom maken sommige kinderen niets dan hanenpoten of hebben ze problemen met puzzelen en tekenen? En waarom kunnen ze nooit eens netjes eten met mes en vork? Gedrag dat vroeger 'onhandig' werd genoemd, wijst vaak op een dieper liggende en ernstigere oorzaak: het zijn in vele gevallen deze kinderen die ook kampen met leerproblemen. In Mijn kind is onhandig gaat Wendy Peerlings in op de vraag hoe ouders en begeleiders kinderen kunnen helpen dit soort van visuomotorische problemen te lijf te gaan. Met een uitgebreid praktisch deel vol spelletjes, oefenmateriaal, tips en werkbladen, dat ouders helpt de vaardigheden van hun kinderen beter te ontwikkelen.
Motoriek --- Onderwijs en opvoeding. --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- vaardigheidsonderwijs --- kinderen met een beperking --- motoriek --- ontwikkelingsstoornissen --- 464 --- Fijne motoriek --- Leerproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Motorische stoornissen --- Ontwikkelingsproblemen --- Ruimtelijk inzicht --- Visuele problemen --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- 376 --- Hulpverlening --- Leerstoornissen ; kinderen --- Leerstoornissen --- Motoriek ; kinderen --- Oefeningen --- Onhandigheid --- Ontwikkelingsstoornissen --- Zien --- Kinderen met leerproblemen --- Visuele waarneming en motoriek --- Kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Kenmerkend voor het bestaan van problemen bij de doelgroep van jonge risicokinderen is de onduidelijkheid over het aandeel van het kind, zijn mogelijkheden om zich te ontwikkelen en de rol van de omgeving bij de opvoeding van en onderwijs aan dat kind. De bijdragen in deze bundel vormen illustraties van recent onderzoek naar de rol van diagnostiek, het samenspel van de persoon en omgeving bij de persoonlijkheidsontwikkeling, effectonderzoek naar opvoedingsarrangementen, therapie , taalstimulering, en vroege lees- en rekenontwikkeling.
Gedragsstoornissen --- Leerstoornissen. --- Kinderen. --- jeugdzorg --- #A0411A --- 663.2 Bijzondere jeugdzorg --- #KVHB:Orthopedagogie --- 464 --- Cognitieve ontwikkeling --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Handelingsgerichte diagnostiek --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Jeugdzorg --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Sociale ontwikkeling --- gedragsstoornissen --- kinderen --- 112087.jpg --- Leerstoornissen ; kinderen --- leerstoornissen --- risicokinderen --- 362.7 --- Kinderen met leerproblemen --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Kleuteronderwijs --- Gedragsprobleem --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek interpreteert en trekt besluiten uit het de onderzoeksresultaten van de internet-enquête naar leren met dyslexie, verschenen in Deel 1: onderzoek. Door de positieve benadering van dyslexie - er wordt onderzocht hoe mensen met dyslexie er toch in slagen te studeren - komt men tot nieuwe inzichten. Hoe leren mensen met dyslexie in het basis- en voortgezet onderwijs? Hierover werd een internet-enquête opgesteld, bestemd voor mensen met dyslexie. Dit boek brengt de resultaten van dit onderzoek in beeld. Er werd aan mensen met dyslexie gevraagd antwoord te geven op volgende vragen: Wat waren (in het verleden) de best behaalde resultaten in het basis- en voortgezet onderwijs? Welk onderdeel binnen de taalvakken leidde tot de beste resultaten in het basis- en voortgezet onderwijs? en wat was de reden van de goede resultaten?
Orthopedagogics --- leermoeilijkheden --- leerstoornissen --- dyslexie --- Dyslexie --- Dyslexic children --- Language arts --- #KVHB:Dyslexie --- 464 --- leerproblemen --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leren --- Taalproblemen(Kinderen met taalproblemen, Taalstoornisssen) --- 083295.jpg --- 083296.jpg --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- Leerproblemen --- Onderzoek --- Leerprobleem --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 77 | << page >> |
Sort by
|