Narrow your search
Listing 1 - 10 of 77 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Vloeiend en vlot E4
Authors: ---
ISBN: 9789027669360 9789027669346 9789027669247 9789027669254 9789027669353 9789027669261 9789027669544 9789027669445 9789027669452 9789027669551 9789027669568 9789027669469 9789048702206 9789048702213 9789048702220 9789027669759 9789027669766 Volume: *15 Publisher: Tilburg : Zwijsen,


Book
Samen tot aan de meet : alternatieven voor zittenblijven : inspiratieboek 2
Authors: ---
ISBN: 9789044130881 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat leerkrachten en directies zijn er van overtuigd dat zittenblijven een doeltreffende maatregel is om leerachterstand aan te pakken. Onderzoek naar de effecten van zittenblijven bevestigt deze overtuiging echter niet. Zittenblijvers blijken onder meer een sterk verhoogd risico te hebben om het onderwijs zonder diploma te verlaten. Samen tot aan de meet wil daarom de praktijk van zittenblijven ter discussie stellen en gaat met scholen een traject aan om zittenblijven te vervangen door alternatieven die het individuele leerproces versnellen en verrijken.


Book
Leerroutes dyslexie : module 3 : spelling leren met het hele brein
Author:
ISBN: 9789044132038 9789044132045 9789044132052 Year: 2014 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze module is een praktisch vervolg op de module ‘Ontwikkel je eigen leerstijl’. Ze is vooral gericht op het aanleren en trainen van studievaardigheden die voor vele studenten met dyslexie effectief blijken te werken. Specifiek voor deze module is dat je echt aan de slag gaat met uitvinden op welke manieren je het makkelijkst informatie kunt opnemen, opslaan in het geheugen en kunt toepassen. De volgende onderwerpen komen hier aan bod: geheugentraining, mindmappen 1, snellezen 1, taalirritaties, blokkades deprogrammeren, dyslexie en werk, toolbox Taalvalkuilen, mindmappen en snellezen 2, conflictdiagram. Uit de evaluaties van de studenten noteren we onder meer: • Ik ben sneller gaan lezen! Maar vooral ook anders gaan lezen en leren. • Lekker dat je dingen kan doen. Dan verveel ik me niet en kan ik beter mijn aandacht erbij houden. • Goed om te weten dat je ook iets aan faalangst kunt doen! • Handig van het conflictdiagram is dat je je goede en positieve kanten kunt laten zien. De rest komt dan vanzelf wel goed. • De concentratie-oefeningen deden het voor mij heel goed. Faalangst ken ik nauwelijks. • Ik heb een mindmap gebruikt in een les voor mijn leerlingen. Ze vonden het geweldig!


Book
NLD
Author:
ISBN: 902651686X Year: 2003 Publisher: S.l. Harcourt Test Publishers


Book
Praktijkboek leerlingenzorg : omgaan met zorgleerlingen in de school
Authors: ---
ISBN: 9789001702359 Year: 2008 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De afgelopen jaren is het aantal leerlingen met specifieke didactische behoeften op de basisschool sterk toegenomen. Niet alleen door de instroom van anderstalige leerlingen, maar ook door de maatregelen in het kader van Weer Samen Naar School. Deze maatregelen hebben onder andere tot gevolg dat er steeds meer leerlingen met ernstige problemen binnen het basisonderwijs moeten worden opgevangen. Dit heeft consequenties voor de dagelijkse praktijk van het lesgeven en de organisatie van de leerlingenzorg binnen de school. (wr)Het boek belicht deze aspecten uitvoerig en geeft de mogelijkheden en de grenzen aan van het omgaan met zorgleerlingen in de school


Book
Samen tot aan de meet : alternatieven voor zittenblijven : inspiratieboek.
Authors: --- ---
ISBN: 9789044129342 9044129341 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zittenblijven blijkt volgens onderzoek minder effectief dan verondersteld. De praktijk van het zittenblijven moet dan ook op elke school in vraag gesteld worden. Doel is zittenblijven op termijn te vervangen door alternatieven die het individuele leerproces versnellen en verrijken. Het boek biedt daartoe een mix van wetenschappelijke kadering, ondersteunende fiches, instrumenten en inspîrerende praktijkverhalen.


Book
Spreekbeeld : een geschikt leermiddel voor het aanleren en automatiseren van de klank-tekenkoppeling.
Authors: ---
ISBN: 9789080623668 Year: 2016 Publisher: Tiel : GGD Rivierenland,


Book
Mijn kind is onhandig : omgaan met visuomotorische problemen
Author:
ISBN: 9020957252 Year: 2004 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom maken sommige kinderen niets dan hanenpoten of hebben ze problemen met puzzelen en tekenen? En waarom kunnen ze nooit eens netjes eten met mes en vork? Gedrag dat vroeger 'onhandig' werd genoemd, wijst vaak op een dieper liggende en ernstigere oorzaak: het zijn in vele gevallen deze kinderen die ook kampen met leerproblemen. In Mijn kind is onhandig gaat Wendy Peerlings in op de vraag hoe ouders en begeleiders kinderen kunnen helpen dit soort van visuomotorische problemen te lijf te gaan. Met een uitgebreid praktisch deel vol spelletjes, oefenmateriaal, tips en werkbladen, dat ouders helpt de vaardigheden van hun kinderen beter te ontwikkelen.


Book
Eén kind, één plan : naar een betere afstemming van jeugdzorg en onderwijs voor jonge risicokinderen
Author:
ISBN: 9033456478 9789033456473 Year: 2004 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kenmerkend voor het bestaan van problemen bij de doelgroep van jonge risicokinderen is de onduidelijkheid over het aandeel van het kind, zijn mogelijkheden om zich te ontwikkelen en de rol van de omgeving bij de opvoeding van en onderwijs aan dat kind. De bijdragen in deze bundel vormen illustraties van recent onderzoek naar de rol van diagnostiek, het samenspel van de persoon en omgeving bij de persoonlijkheidsontwikkeling, effectonderzoek naar opvoedingsarrangementen, therapie , taalstimulering, en vroege lees- en rekenontwikkeling.


Book
Leren met dyslexie deel 2 : reflectie
Author:
ISBN: 9789085750185 9789085750192 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek interpreteert en trekt besluiten uit het de onderzoeksresultaten van de internet-enquête naar leren met dyslexie, verschenen in Deel 1: onderzoek. Door de positieve benadering van dyslexie - er wordt onderzocht hoe mensen met dyslexie er toch in slagen te studeren - komt men tot nieuwe inzichten. Hoe leren mensen met dyslexie in het basis- en voortgezet onderwijs? Hierover werd een internet-enquête opgesteld, bestemd voor mensen met dyslexie. Dit boek brengt de resultaten van dit onderzoek in beeld. Er werd aan mensen met dyslexie gevraagd antwoord te geven op volgende vragen: Wat waren (in het verleden) de best behaalde resultaten in het basis- en voortgezet onderwijs? Welk onderdeel binnen de taalvakken leidde tot de beste resultaten in het basis- en voortgezet onderwijs? en wat was de reden van de goede resultaten?

Listing 1 - 10 of 77 << page
of 8
>>
Sort by