Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Leesgewoonte --- Schrijver --- Jongere --- IBA
Choose an application
Lager onderwijs --- Lezen --- Leesbevordering --- Leesgewoonte
Choose an application
Lager onderwijs --- Lezen --- Leesbevordering --- Leesgewoonte
Choose an application
Lager onderwijs --- Lezen --- Leesbevordering --- Leesgewoonte
Choose an application
In onze publicatie De doorgaande leeslijn: De leesontwikkeling van 0-20 jaar beschrijven we op basis van wetenschappelijke inzichten de leesontwikkeling van kinderen en jongeren. Welke factoren remmen en welke factoren stimuleren deze ontwikkeling? Deze doorgaande leeslijn is daarmee het fundament onder een effectieve aanpak om kinderen en jongeren te laten uitgroeien tot gemotiveerde, leesvaardige en literair competente volwassenen. De doorgaande leeslijn is bedoeld voor alle beleidsmakers en professionals in de kinderopvang, het onderwijs en bij bibliotheken die weloverwogen beslissingen willen nemen over het stimuleren van het leesplezier en van de leescompetentie van kinderen en jongeren.Bron: https://www.lezen.nl/publicatie/de-doorgaande-leeslijn/In een nieuwe publicatie schetst Stichting Lezen Nederland het verloop van de leesontwikkeling van 0 tot 20 jaar. Zo?n doorgaande leeslijn is een handige leidraad om deze ontwikkeling te helpen stimuleren zodat kinderen en jongeren kunnen uitgroeien tot gemotiveerde en vaardige lezers. Aandacht voor een stimulerende leesomgeving en -klimaat thuis, in de kinderopvang en op school is cruciaal voor de realisatie van een positieve leesspiraal.bron: https://www.iedereenleest.be/over-lezen/onderzoek/de-doorgaande-leeslijn-een-leidraad-voor-de-leesontwikkeling-van-kinderen-en
Leesbevordering --- Lezen --- Leesontwikkeling --- Leesmotivatie --- Leesgewoonte --- Kinderopvang --- Onderwijs
Choose an application
Het essay van Ronald Soetaert benadert het lezen vanuit vele gezichtspunten waarondercultuuroverdracht, jeugdcultuur, internet, multiculturaliteit en ideeën over literatuuronderwijs.De publicatie werd aangevuld met interviews met (toekomstige) docenten door AndréMottart en Kris Rutten, respectievelijk doctor en assistent bij de vakgroep Onderwijskundeen Lerarenopleiding van de Universiteit Gent; een beschouwing over empirisch onderzoekdoor Dick Schram, hoogleraar Leesgedrag aan de Universiteit Utrecht en een essay vanJan-Hendrik Bakker, recensent en filosoof. Ook het verslag van een rondetafelbijeenkomstover de tekst De cultuur van het lezen, door de Nederlandse Taalunie georganiseerd in 2005,werd in deze publicatie opgenomen.
Sociology of culture --- Literature --- leesonderwijs --- Lezen --- Leesgewoonten --- Leesbevordering --- Literatuurwetenschap --- Culturele geletterdheid --- Leesgewoonte --- Schrijven --- Spel
Choose an application
9 p.
Sociology of cultural policy --- Sociology of literature --- leesgedrag --- leesbevordering --- Leesgewoonten --- Secundair onderwijs --- Leesbevordering --- 82.085.43 --- 82.085.43 Literaire receptie --- Literaire receptie --- Leesgewoonte
Choose an application
Sociology of cultural policy --- allochtone jongeren --- SO (secundair onderwijs) --- Leesbevordering --- Beroepssecundair onderwijs --- Leesgewoonten --- Bazar --- 82.085.43 --- 82.085.43 Literaire receptie --- Literaire receptie --- Leesgewoonte --- adolescenten --- leesbevordering --- leesonderwijs
Choose an application
Weet je nog toen je voor het eerst met Alexander en Oom Trotter op stap ging? Of hoe je ooit uren slaap verloor om het geheim van de steen der wijzen te ontrafelen? Zo maak je een lezer toont met helder advies en kennis van zaken hoe je dergelijk leesplezier met de paplepel kan meegeven.Tegenwoordig worden we overrompeld met berichten over het belang van lezen. En met reden: de voordelen van lezen voor de ontwikkeling van een kind zijn gigantisch. Maar tegelijkertijd tonen de nieuwsberichten dat er werk aan de winkel is als het op het verspreiden van die leesmicrobe aankomt. En voor dat werk, is alle hulp welkom. Vandaar dit boek.Verspreid over vier hoofdstukken neemt Zo maak je een lezer je mee langs de verschillende fases van een kinderleven met leeftijdsgebonden suggesties om de liefde voor boeken aan te moedigen, tips om een ongeïnteresseerde lezer alsnog te betrekken en handige overzichten met waar je best op let of net voor oppast wanneer je je boekencollectie uitbreidt.De auteurs nemen doorheen deze onmisbare gids de tijd om fabeltjes te ontkrachten, de zorgen van ouders, leerkrachten en opvoeders te sussen en boven alles hun onbetaalbare levenslessen te delen op een positieve en laagdrempelige manier.Bron: uitgever
Leesbevordering --- Leesplezier --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Lezen --- Leesgewoonte --- Voorlezen --- Opvoeding --- Jeugdliteratuur --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Children's literature. Juvenile literature --- leesbevordering --- lezen --- Boeken --- Leesbevordering. --- leesbevordering. --- Didactics of Dutch
Choose an application
Vind jij het als leerkracht of ouder ook zo moeilijk om kinderen te helpen bij het ontdekken van hun boekensmaak? Ben je op zoek naar een inspirerend taalklimaat in je klas? Naar meer lees- en praatplezier? Naar bijzondere opdrachten om het leesplezier te vergroten? Dan is dit het boek dat je zoekt. Een boek met heel veel boekpromotie, tips voor het creëren van een fijne leesomgeving, leestips, suggesties om zelf een boek te maken... Waar wacht je nog op? Besmet kinderen met leesplezier!https://www.clavisbooks.com/book/lezen-was-nog-nooit-zo-leuk
Leesbevordering --- Leesgewoonten --- Leesgewoonte --- Taalonderwijs --- Lager onderwijs --- Woordenschat --- Woordenschatuitbreiding --- Woordenschatverwerving --- Lezen --- Leesmotivatie --- Leesonderwijs --- Samenleesboek --- Leesplezier --- Boekpromotie --- Sociology of cultural policy --- Children's literature. Juvenile literature --- lezen --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- leesonderwijs --- Basisonderwijs. --- Lezen. --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- taalspelletjes --- lager onderwijs (doelgroep) --- poëzie --- begrijpend lezen --- creatief taalgebruik
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|