Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
In dromen is alles mogelijk. Je kunt vliegen op een vogel of een vliegend tapijt. Je kan een dinosaurus of walvis berijden. Of glijd je liever van de slurf van een olifant?
genre-thema"">
Choose an application
Tijdens een heel gewone nacht brengt de wind een heleboel spookjes mee. Ze maken heel veel plezier, ze zingen en ze tonen hun geheim wanneer ze zich te slapen leggen op de maan. Maar de maan blijkt zelf ook een spook te zijn, een blauw spook en verbergt nog een heleboel andere spookjes in zich? Het prentenboek speelt voortdurend met licht en donker en laat zien dat wat je denkt te zien niet altijd de werkelijkheid is en omgekeerd. Mooi uitgegeven en erg fantasiestimulerend!Bron: https://alleswatikmooikanvinden.org/prentenboeken-voor-kleuters/griezelen/
Spanish literature --- spoken (themawoord fictie) --- donker (themawoord fictie) --- licht (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Spoken --- Licht/donker --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Fantasie --- Prentenboek --- Spook --- Licht --- Donker --- Griezelen
Choose an application
Hedwige Buys, 20 januari 2017Op het eerste zicht ziet ?De nacht? eruit als een boek waarvan de voorkant bestaat uit tekeningen van dieren die zich verschuilen achter elkaar. Ze liggen evenwichtig verspreid in de hoogte en kijken je recht aan. Haal je het boek uit het kartonnen bakje dat alle bladzijden samenhoudt, dan kan je het openklappen en als een panorama neerzetten. De verschillende op elkaar aansluitende kartonnen bladen, die oplopen in de hoogte bevatten aan de bovenkant een uitgesneden dier. Daaronder is elk blad gevuld met illustraties van kleinere dieren. Helemaal opengeklapt bekom je een stijgend nachtelijk tafereel van ongeveer twee meter lang. De zwartblauwe achtergrond waarop tekeningen werden gemaakt met witte lijnen en vlakken en gele kleuraccenten geeft de nachtelijke sfeer heel mooi weer. Op de ene zijde is dit tafereel voorzien van korte zinnen die beschrijven wat de dieren doen. Op de andere zijde zijn dezelfde illustraties terug te vinden met daarop alleen de namen van de verschillende dieren. Dit originele concept nodigt uit tot kijken, ontdekken en praten. Het is het niet alleen geschikt voor jonge kinderen maar het kan ook op een aantrekkelijke manier ingeschakeld worden bij wie de Nederlandse taal verwerft.En wanneer na het lezen de lichten worden gedoofd, dan pas komt de nacht, dank zij de witte delen die een glow-in-the-darklaag kregen, echt mooi tot leven.20 januari 2017© Pluizer20http://www.pluizer.be
French literature --- nachtdieren --- nacht (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Nacht --- Licht/donker --- Nachtdieren --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Illustratietechnieken --- Illustraties --- Licht --- Nachtdier --- Prentenboek --- Illustratietechniek --- Illustratie --- Donker
Choose an application
Tien bolle biggetjes zien de volle maan. Ze zien haar groot en licht en rond aan de hemel staan. De tien zotte biggetjes zijn nog lang niet moe. Ze sluipen als hun mama slaapt gauw naar buiten toe. Buiten rennen de biggetjes in het rond, ze duiken in de plas. Totdat er een wolk voor de maan schuift en de nacht zwart wordt
American literature --- varkens (themawoord fictie) --- bang zijn (themawoord fictie) --- maan (themawoord fictie) --- slapengaan (themawoord fictie) --- Varkens --- Biggen --- Maan --- Licht/donker --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken --- Maan. --- Bang zijn. --- Cneut, Carll --- Bang zijn --- Licht en donker --- Prentenboeken ; verhalend --- Varkens ; verhalen --- 120025.jpg --- Bang zijn: prentenboeken --- Maan: prentenboeken --- Varken --- Big --- Licht --- Donker
Choose an application
Bevat 41 prenten + voorblad met overzicht. Alle prenten zijn apart uitleenbaar.
371.67 --- 373.5 --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- Godsdienst --- 478.6 --- Catechese ; basisonderwijs --- Godsdienst ; basisonderwijs --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Anders zijn --- Christus --- Joden --- Multiculturele samenleving --- Scheppingsverhaal --- Natuur --- Lammen --- Genezing --- Zondaars --- Vergiffenis --- Verloren zoon --- Missen --- Emoties --- Jozef --- Broers en zussen --- Jaloezie --- Jonas --- Storm --- Walvissen --- Barmhartige Samaritaan --- Jakob (aartsvader) --- Esau --- Licht/donker --- Vrijwilligerswerk --- Kerststallen --- Licht --- Petrus --- Johannes de Doper --- Profeten --- Wind --- Mandala's --- Meditatie --- Onze Vader --- Gebarentaal --- Kerken --- Inrichting --- Gebouwen --- Pasen --- Vasten --- Palmzondag --- Witte Donderdag --- Voetwassing --- Laatste avondmaal --- Goede Vrijdag --- Hemelvaart --- Pinksteren --- Indianen --- Aarde --- Wereld --- Kaïn --- Abel --- Boosheid --- Farao's --- Egypte --- Dromen --- Spelen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Jezus Christus --- Onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Lamme --- Genezing (religie) --- Zondaar --- Emotie --- Jozef (vader van Jezus) --- Jona (profeet) --- Storm (wind) --- Walvis --- Jakob (bijbels figuur) --- Donker --- Kerststal --- Johannes de Doper (profeet) --- Profeet --- Mandala --- Tekenen --- Muziek --- Onzevader --- Kerk (gebouw) --- Inrichting (interieur) --- Gebouw --- Vasten (religie) --- Aarde (planeet) --- Amazonegebied --- Farao --- Droom --- Spel --- Sint-Jozef (heilige) --- zzzzzzz --- Noord-Amerika --- Arizona --- Utah --- Mexico --- Gemis
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- #BSCH: vak: natuurwetenschappen --- #BSCH: vak: wetenschappen --- leerboeken --- natuurwetenschappen --- secundair onderwijs --- tso --- 485.43 --- biologie --- schoolboeken --- 485.4 --- Natuurwetenschappen --- 3e leerjaar t.s.o --- Handboek/cursus --- Mendelejev --- STW --- afval --- aggregatietoestand --- atomen --- biodiversiteit --- bos --- broeikaseffect --- condenseren --- deeltjesmodel --- duurzame ontwikkeling --- gas --- handboek --- kleur --- lens --- licht --- materie --- mengsels --- milieu --- moleculen --- ogen --- periodiek systeem --- reuk --- schaduw --- smaak --- smelten --- stoffen --- stollen --- tranen --- vast --- verdampen --- vloeibaar --- voedselketen --- zien --- Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs --- Natuurwetenschappen ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- didactiek secundair onderwijs - biologie --- Natuurkunde - Scheikunde - Biologie --- Biologie --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2014 --- handboeken secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Chemie --- Fysica --- Kleuren --- Licht --- Zien --- Aggregatietoestanden --- Materie --- Ecosystemen --- Ruiken --- Periodiek systeem der elementen --- Sociale en technische wetenschappen --- Mengsels --- Secundair onderwijs --- 2e graad secundair onderwijs --- Zintuigen --- Licht/donker --- Zintuig --- Kleur (kleur) --- Donker --- Aggregatietoestand --- Periodiek systeem --- Mengsel (chemie) --- Grafische sector --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Belangstellingscentra:BC 9 : Pinokkio ; BC 10 : ik maak me mooi ; BC 11 : niet alle eitjes eet ik op ; BC 12 : in geuren en kleuren ; BC 13 : mijn mama en papa
Kleuteronderwijs ; didactiek --- 471.4 --- kleuteronderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- leerboeken --- didactiek --- schoolboeken --- 471.49 --- Appelen --- Begin van het schooljaar --- Belangstellingscentra --- Bossen --- Eieren --- Gezin (Ouders) --- Grimeren (Schminken) --- Grootouders --- Halloween --- Handwerken (Naaien) --- Herfst --- Kabouters --- Kerstmis --- Kippen --- Klassfeer --- Kleding --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Moederdag --- Moeders --- Pasen --- Pompoenen --- Poppen --- Poppenspel --- Reizen --- Reuk(Geur, Ruiken) --- Schoolboeken --- Sneeuw --- Speelgoed --- Sprookjes (Volkssprookjes) --- Thematisch werken --- Vaderdag --- Vaders --- Vakantie --- Water --- Winter --- Zeerovers (Piraten) --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Afspraken --- Didactiek --- Geur --- Geurstoffen --- Griezelen --- Handboek/cursus --- Kamperen --- Kappers --- Klas --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kuikens --- Licht en donker --- Picknicken --- Pinokkio --- Poppenkast --- Schminken --- Schoonheid --- Sprookjes --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Tuinen --- Verkleden --- Waarden --- Waardeontwikkeling --- Zee --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- CD --- liedjes --- Taalonderwijs ; kleuteronderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Ontwikkelingsdoelen --- Observatielijsten --- Muzische opvoeding --- Nederlands --- Wiskundige initiatie --- Kinderliederen --- 4-jarigen --- Geuren --- Zintuigen --- Grootouderdag --- Licht/donker --- Pinocchio --- Chocolade --- Koud/warm --- Klasdoorbrekend werken --- Zeerovers --- Leerplanontwikkeling --- Ruiken --- Wereldoriëntatie --- Kinderlied --- Ontwikkelingsdoel --- Observatielijst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- 4-jarige --- Sprookje --- Pompoen --- Bos --- Grootouder --- Kleinkind --- Donker --- Kou --- Warmte --- Ei --- Kleur (kleur) --- Zintuig --- Vader --- Moeder --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Klasoverschrijdend werken --- Zeerover --- Reizen (werkwoord)
Choose an application
Thema's in activiteitenmappen : 1A : 1. Ik ga op verkenning in de klas - 2. Ik mag knuffelen - 3. Ik wil jou iets vertellen - 4. Ik heb er twee - 5. Wat valt daar van de boom? - 6. Ik mag, ik moet, ik wil ... - 7. Fles en dop - 8. Ga je mee naar Papierland? - 9. Ik speel met oma en opa - 10. Een handje van de sint. 1B : 11. Dozen en doosjes wiede wiede woosjes - 12. Lichtjes en lampen - 13. Ai, ik voel me niet lekker - 14. Samen onder de paraplu - 15. Allemaal borstels - 16. In ons huis... - 17. In de keuken van Kareltje Kookpot - 18. Vroeger klein, nu al groot - 19. We gaan naar de boerderij - 20. Ik ben een kleine artiest. - 1C : 21. Wij maken muziek - 22. Holle, bolle, rein, rollen is zo fijn - 23. Ik ben jarig, wat een feest! - 24. Ik zit in bad ... alles nat! - 25. Klikken klakken met de hakken - 26. Mijn vis zwemt de hele dag - 27. Ik ben zo moe, mijn oogjes vallen toe - 28. Open en toe - 29. Ik heb honger, ik eet met vork en lepel - 30. Kijk! Grote en kleine gaatjes. 1D : 31. Mijn liefste papa en mama - 32. Ik speel met lappen en doeken - 33. Trek maar aan de touwtjes! - 34. Ik kom uit kleurenland - 35. Lekker en gezond ontbijt - 36. Ik speel in het water en in het zand - 37. Vroem, vroem, rijd je mee? - 38. Stip - streep - blok - 39. Ik kijk in de spiegel, ik maak me mooi - 40. Potpourri.
471.4 --- kleuteronderwijs --- 371.67 --- 373.3 --- belangstellingscentra --- didactisch materiaal --- eerste kleuterklas --- leerboeken --- schoolboeken --- 471.49 --- Auto's --- Baby's --- Ballen --- Belangstellingscentra --- Boerderijen --- Doeken --- Dozen --- Eten --- Fietsen --- Flessen --- Gaatjes --- Grimeren (Schminken) --- Groot worden --- Grootouders --- Herfst --- Huizen --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Jarig zijn (Verjaardag) --- Klassfeer --- Kleuren --- Kleuteronderwijs --- Knuffelen --- Koken --- Kunstenaars --- Lichaam (Menselijk lichaam) --- Licht --- Moederdag --- Muziek --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Papier --- Regen --- Schoenen --- Schoolboeken --- Sinterklaas --- Slapen --- Sluitingen --- Spiegels --- Tellen --- Thematisch werken --- Touwen --- Vaderdag --- Vertellen --- Vervoermiddelen --- Vissen --- Voeding --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Water --- Zand --- Ziek zijn --- 471.41 --- 471.42 --- 471.43 --- 471.45 --- 471.46 --- 471.47 --- Didactiek --- Ontbijt --- Ouders --- Schminken --- Thematisch werken (Belangstellingscentra) --- Voertuigen --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- liedjes --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs ; didactiek --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Beeldende opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Ontwikkelingsdoelen --- Observatielijsten --- Muzische opvoeding --- Nederlands --- Wiskundige initiatie --- 3-jarigen --- Communicatie --- Wonen --- Groei --- Knuffels --- Lichaam --- Kiezen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Doppen --- Licht/donker --- Verlichting (techniek) --- Paraplu's --- Borstels --- Beeldopvoeding --- Kunst --- Rollen (werkwoord) --- Verjaardagen --- Deuren --- Open / toe --- Vaders --- Moeders --- Vervoer --- Potpourri --- Kinderliederen --- Jeugdpoëzie --- Eerste schooldag --- Eerste schoolweek --- Keukens --- Boerderijdieren --- Baden --- Lichaamshygiëne --- Wassen --- Badkamers --- Slapengaan --- Vermoeidheid --- Textiel --- Strand --- Zee en strand --- Vormen --- Schoonheid --- Leerplanontwikkeling --- Hygiëne (Vuil zijn, Zich wassen) --- Wereldoriëntatie --- 3-jarige --- Menselijk lichaam --- Keuze --- Fles --- Dop (voorwerp) --- Grootouder --- Kleinkind --- Ontwikkelingsdoel --- Observatielijst --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Doos --- Donker --- Paraplu --- Bezem --- Keuken --- Groep --- Baby --- Boerderij --- Boerderijdier --- Beeldeducatie --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Compositie (muziek) --- Verjaardag --- Baden (werkwoord) --- Badkamer --- Schoen --- Deur --- Ruimtelijke oriëntatie --- Gaatje (vorm) --- Vader --- Moeder --- Doek (textiel) --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Touw --- Kleur (kleur) --- Drank --- Gezondheid --- Zee --- Fauna --- Flora --- Spel --- Veld --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Vervoermiddel --- Vorm (fysiek) --- Spiegel --- Kinderlied
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|