Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De kern van de politiek presenteert een kader van vragen en begrippen die helpen om politieke verschijnselen te begrijpen. Deze vragen en begrippen gaan over conflict en samenwerking, over de betrokken personen, groepen en organisaties en hun doelen en mogelijkheden, over macht en invloed en hoe die kunnen worden bestudeerd, en over de omgeving die politiek beïnvloedt. Dit kader is van nut voor het begrijpen van politiek, ongeacht waar en wanneer - zowel in het hier en nu als ver weg en lang geleden, zowel in de politiek op elk niveau als op plekken die vaak niet als ‘politiek’ gezien worden.De kern van de politiek is er voor iedereen die zich met politiek bezighoudt, of dat nu de politiek van een land is, van een bedrijf, een vakbond, een sportvereniging, een milieuorganisatie of waar dan ook.
Politicologie --- Politics --- politiek --- machtspatronen
Choose an application
groepen --- macht --- machtspatronen --- Social psychology
Choose an application
machtspatronen --- attitude --- welzijnswerk --- gezondheidszorg --- Sociology of social welfare
Choose an application
residentiële hulp --- machtspatronen --- groepsbegeleiding --- onmacht --- jeugdzorg --- Sociology of social care --- macht
Choose an application
8-2
Medische psychologie --- psychiatrie. --- machtspatronen --- psychotherapie --- Psychiatry --- evaluatie (onderwijs) --- beïnvloeding --- Psychotherapist and patient --- antipsychiatrie --- 616 --- 615.8 --- Psychiatrie --- Psychotherapie --- #gsdbP
Choose an application
613.3 --- casuïstiekmethode --- dilemma's --- hulpverleners --- hulpverlening --- onmacht --- verzorgende beroepen --- zorgverlening --- arbeidsbelasting --- coping --- emoties --- machtspatronen --- verpleegkunde --- waardenbeleving --- Beroep en opleiding
Choose an application
Choose an application
Dit boek laat zien dat werken in groepen op verschillende wijzen geleerd kan worden. Er is een traditionele manier om te leren: het bestuderen van boeken over groepsdynamica en groepswerk, maar het is ook te leren op een manier die op directe ervaring is gebaseerd: groepstraining. Beide benaderingen zijn complementair. Door de praktijkervaring van de auteurs en door veranderde onderwijsdoelen, de nadruk ligt nu op het begeleiden van groepen in plaats van het alleen maar voor een klas staan, hebben zich in de aanpak van de auteurs wijzigingen voorgedaan die de hanteerbaarheid van dit boek vergroten. De auteurs laten in dit werkboek zowel de eigen ervaring als de gesystematiseerde kennis aan bod komen. (Bron: uitgeverscatalogus)
besluitvorming --- groepsdynamica --- groepsbegeleiding --- groepsvorming --- groepsprocessen --- macht --- 305.2 --- communicatie --- feedback --- invloed --- leiding geven --- lichaamstaal --- machtspatronen --- normen --- sociale wetenschappen --- stereotypen --- vooroordelen --- Groepspsychologie --- Teamwerk --- Psychologie van groepen --- Groepsdynamiek --- Psychologie --- Coaching --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Sociale psychologie --- Leiderschap --- Man --- Volwassene
Choose an application
psychologie --- Psychology --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Motivation (formation) Motivatie (opleiding) --- Apprentissage Leerproces --- Psychologie Psychologie --- Personnalité Persoonlijkheid --- Communication Communicatie --- 159.9 --- Attitude --- Communicatie --- Conflicthantering --- Groepsdynamica --- Machtspatronen --- Psychologie --- Psychologische scholen --- Persoonlijkheid --- Attitudes --- Motivatie --- Leren --- Conflicten --- Groepsdynamiek --- Macht --- Conflict --- Man --- Volwassene
Choose an application
gestalttherapie --- 159.9 --- dromen --- idealen --- macht --- vorming --- 615.8 ) Sociotherapie --- levenslessen --- relatietherapie --- 414.9 --- Psychologie --- machtspatronen --- psychologie --- relaties --- 615.88 --- (zie ook: pedagogiek, psychiatrie) --- Assertiviteit(training) --- Cognitive psychology --- C5 --- ODIS-HT) --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- therapie
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|