Listing 1 - 10 of 44 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Analyse van de Belgische (reclame)media.
Author:
ISBN: 9789038217901 Year: 2011 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Belgische medialandschap is complex. Spelers komen en gaan, veranderen van naam of eigenaar. Ook voor de communicatie- en reclamesector is het belangrijk om bij te blijven. Analyse van de Belgische (reclame)media schept een actueel beeld van het Belgische medialandschap vanuit de invalshoek van mediaplanning. Het is een basisboek voor studenten communicatiemanagement of bedrijfsmanagement. Daarnaast is het bedoeld voor iedereen die overzicht


Book
Van analoog naar digitaal : inleiding in de communicatietechnologie
Author:
ISBN: 9789462922549 Year: 2015 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communicatietechnologie valt niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Eenieder wordt ermee geconfronteerd, op het werk of daarbuiten. Vooral in sectoren zoals communicatiemanagement, bedrijfscommunicatie, (online) marketing en journalistiek is een basiskennis van communicatietechnologie een absolute voorwaarde om op een efficiënte manier te kunnen samenwerken met onder meer webdevelopers en grafische bedrijven. Van analoog naar digitaal speelt in op de behoefte aan een begrijpelijk overzicht van al deze nieuwe technologieën en begrippen. Bovendien biedt de auteur ook de nodige achtergrond waarin de evolutie van deze technologieën geschetst wordt. Van analoog naar digitaal bevat eveneens de toegangscode tot een permanent geactualiseerd digitaal lexicon met meer dan 3000 - eenvoudig uitgelegde - begrippen uit verschillende mediadomeinen. Deze code geeft recht op een levenslang gebruik van het lexicon.Bron : http://www.acco.be


Book
Burgerschapsvorming en identiteitsontwikkeling : een bijdrage aan pedagosische kwaliteit in het onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789023244769 Year: 2009 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek draagt bij aan reflectie op de begrippen burgerschap en identiteit, en laat zien hoe onderwijs kan bijdragen aan burgerschapsvorming en identiteitsontwikkeling. Dat gebeurt vanuit een referentiekader waarin de mens als zingever en historisch wezen wordt gezien. Het eerste deel bevat voorstellen voor een specifiek vormingsconcept zoals ontwikkelingsgericht onderwijs en humanistische vorming. Het tweede deel behandelt verschillende aspecten van identiteit en burgerschap, en de vraag wat en hoe daarover geleerd zou moeten worden. Hier komen onder meer 'seksuele vorming', 'levensbeschouwelijke vorming', 'mediawijsheid' en 'vorming van een beroepsidentiteit' aan bod. Het derde deel bespreekt de vraag naar de kwaliteiten van leraren voor die vormende taak van het onderwijs. Het boek is geschreven voor geïnteresseerden in praktische en theoretische vraagstukken rond identiteitsontwikkeling in relatie tot burgerschapsvorming. Het levert een bijdrage aan het debat over de functie van onderwijs als maatschappelijk instituut en over de vraag wat pedagogische kwaliteit inhoudt.


Book
Informatie : van tamtam tot internet
Author:
ISBN: 9789023466178 Year: 2011 Publisher: Amsterdam De Bezige Bij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Informatie dat is hét onderwerp van deze tijd. Kon een encyclopedie vijftig jaar geleden nog met een klein lemma volstaan om het begrip 'informatie' te beschrijven, nu vergt het hele bladzijden om alleen al het huidige 'informatietijdperk' enigszins in kaart te brengen. We verzuipen bijkans in de informatie.James Gleick, auteur van de internationale besteller Chaos, beschrijft in Informatie uitvoerig de manieren waarop wij in de loop van de tijd met elkaar op afstand hebben leren communiceren, te beginnen met de tamtam, via het boek, de telex, de telefoon, de fax, naar de bits en bites van dit moment. Tegen wil en dank zijn we tegenwoordig allemaal informatie- en communicatie-experts geworden, verslaafd als we zijn aan e-mail en internet, Google, Facebook, blogs en tweets. Zelfs revoluties kunnen via het social network worden gewonnen.Gleick vertelt zijn verhaal aan de hand van biografieën van sleutelfiguren in de geschiedenis van de informatie, van Morse tot Gödel, van Shannon tot Kolmogorov. Een onmisbaar boek voor iedereen die alles wil weten over de manieren waarop we met elkaar informatie uitwisselen.


Multi
Grasduinen : Quistal leest de krant : kaartenset voor razend actuele lesmomenten
Authors: ---
ISBN: 9789028977099 Year: 2014 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Of je nu geïnteresseerd bent in techniek, wetenschappen, talen, kunst of sport, je vindt het allemaal terug in de krant. Het grasduinen-pakket is dan ook leeg zonder kranten. Met behulp van 26 letterkaarten, 10 cijferkaarten en nog veel meer gaan de leerlingen aan de slag. Ze verknippen, analyseren of nemen de actualiteit gewoon waar. Meer dan 200 opdrachten loodsen de leerlingen van links naar rechts, van boven naar onder, van voor naar achter doorheen de krant van uw keuze. Soms op speelse wijze, dan weer met een ernstige blik.Bron: http://www.abimo.net/grasduinen/


Book
Hoe groeit een krant ?
Authors: --- ---
ISBN: 9031707953 Year: 1989 Volume: vol *4 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit is een verhaal over de reporters, persfotografen, krantendrukkers, reclamejongens en de vele andereen die ervoor zorgen dat er elke dag een krant in je brievenbus zit. Uur na uur volgen wij het productieproces, van de bestelling van het papier tot en met de aflevering van de kranten bij je krantenverkoper ...


Periodical
MM : Media marketing
Authors: ---
ISSN: 07780206 Year: 1989 Publisher: Brussel ensuite = daarna : Bruxelles = Brussel Media Marketing Marcom world

Britain in close-up
Author:
ISBN: 0582328268 9780582328266 Year: 2003 Publisher: Harlow : Pearson Education,

Listing 1 - 10 of 44 << page
of 5
>>
Sort by