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Marc Redfield maintains that the literary genre of the Bildungsroman brings into sharp focus the contradictions of aesthetics, and also that aesthetics exemplifies what is called ideology. He combines a wide-ranging account of the history and theory of aesthetics with close readings of novels by Goethe, George Eliot, and Gustave Flaubert. For Redfield, these fictions of character formation demonstrate the paradoxical relation between aesthetics and literature: the notion of the Bildungsroman may be expanded to apply to any text that can be figured as a subject producing itself in history, which is to say any text whatsoever. At the same time, the category may be contracted to include only a handful of novels, (or even none at all), a paradox that has led critics to denigrate the Bildungsroman as a phantom genre.
Aesthetics [Modern ] --- Bildungsroman --- Esthetica (Moderne filosofie) --- Esthetica [Moderne ] --- Esthétique (Philosophie moderne) --- Esthétique moderne --- Modern aesthetics --- Moderne esthetica --- Roman éducatif --- Aesthetics, Modern. --- Bildungsromans --- European fiction --- German fiction --- History and criticism. --- Aesthetics, Modern --- History and criticism --- 19th century --- Literature: history & criticism
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Aesthetics [Modern ] --- Esthetica (Moderne filosofie) --- Esthetica [Moderne ] --- Esthétique (Philosophie moderne) --- Esthétique moderne --- Modern aesthetics --- Moderne esthetica --- 1 KANT, IMMANUEL --- Filosofie. Psychologie--KANT, IMMANUEL --- 1 KANT, IMMANUEL Filosofie. Psychologie--KANT, IMMANUEL --- Kant, Immanuel --- Aesthetics
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"Le style en philosophie est tendu vers ces trois pôles, le concept ou de nouvelles manières de penser, le percept ou de nouvelles manières de voir et d'entendre, l'affect ou de nouvelles manières d'éprouver. C'est la trinité philosophique, la philosophie comme opéra : il faut les trois pour faire le mouvement". On aura reconnu ici le souffle haletant, la voix sèche et blanche de Deleuze. Mais pourquoi les styles de Deleuze ? Si le style comme problème de multiplicité ne saurait se plier chez Deleuze à de simples exercices rhétoriques, et s'il recoupe, à hauteur de dignité équivalente, les plans intensifs de la philosophie, de l'histoire de la philosophie et de l'art, cela suffirait-il à justifier que soit ouvert le chantier d'une stylistique deleuzienne ? Bien qu'elle soit complexe, la question mérite d'être engagée. En s'accordant aux multiplicités transversales de l'écriture et des opérations réflexives qui lui sont liées, le présent recueil pose le problème du style chez Deleuze suivant trois découpes connexes : entre philosophie et histoire de la philosophie, logique et esthétique, clinique et politique. Les études ici réunies ont en commun de référer chaque fois la stylistique deleuzienne à un concept ou un cas d'analyse précis, susceptibles d'en cerner les présupposés théoriques et le mode de fonctionnement. La multiplication des perspectives devrait ainsi permettre de dégager quelques jalons de ce qui s'offre comme un style de pensée spécifique : un effet nommé Deleuze.
Aesthetics --- Aesthetics [Modern ] --- Esthetica --- Esthetica (Moderne filosofie) --- Esthetica [Moderne ] --- Esthétique --- Esthétique (Philosophie moderne) --- Esthétique moderne --- Modern aesthetics --- Moderne esthetica --- Deleuze, Gilles, --- Deleuze, Gilles --- Criticism and interpretation --- Deleuze, Gilles, 1925-1995 --- Style. --- Critique et interprétation.
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Aesthetics [Modern ] --- Esthetica (Moderne filosofie) --- Esthetica [Moderne ] --- Esthétique (Philosophie moderne) --- Esthétique moderne --- Filosofie [Moderne ] --- Gnose --- Gnosis --- Gnosticism --- Gnosticisme --- Modern aesthetics --- Moderne esthetica --- Philosophie moderne --- Philosophy [Modern ] --- Aesthetics, Modern --- Philosophy, Modern --- Modern philosophy --- Europe --- Intellectual life. --- Cults
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Nietzsche, Aesthetics and Modernity analyses Nietzsche's response to the aesthetic tradition, tracing in particular the complex relationship between the work and thought of Nietzsche, Kant and Hegel. Focusing in particular on the critical role of negation and sublimity in Nietzsche's account of art, it explores his confrontation with modernity and his attempt to posit a revitalized artistic practice as the counter-movement to modern nihilism. Drawing on the full range of his published and unpublished writings, together with his comments on figures as diverse as Wagner, Zola, Delacroix and Laurence Sterne, it highlights the extent to which Nietzsche counters the culture of his own time with a dialectical notion of aesthetic interpretation and practice. As such, Nietzsche the dialectician articulates a position that proves to be intimately connected to the negative dialects of Theodor Adorno.
Aesthetics [Modern ] --- Esthetica (Moderne filosofie) --- Esthetica [Moderne ] --- Esthétique (Philosophie moderne) --- Esthétique moderne --- Modern aesthetics --- Moderne esthetica --- Aesthetics, Modern. --- Nietzsche, Friedrich Wilhelm --- Aesthetics --- Arts and Humanities --- Philosophy --- Nietzsche, Friedrich Wilhelm, --- Aesthetics. --- Nietzsche, Friedrich --- Nietzsche, Friederich
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Aesthetics [Modern ] --- Critical thought --- Esthetica (Moderne filosofie) --- Esthetica [Moderne ] --- Esthétique (Philosophie moderne) --- Esthétique moderne --- Ethics [Modern ] --- Ethiek [Moderne ] --- Ethique moderne --- Filosofie van het postmodernisme --- Modern aesthetics --- Moderne esthetica --- Philosophie postmoderniste --- Postmodernism --- Postmodernisme --- Postmodernisme (esthétique) --- Postmodernisme (filosofie) --- Postmodernisme (philosophie) --- Aesthetics, Modern. --- Ethics, Modern. --- Critical theory. --- Postmodernism. --- Critical thought.
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Aesthetics [Modern ] --- Esthetica (Moderne filosofie) --- Esthetica [Moderne ] --- Esthétique (Philosophie moderne) --- Esthétique moderne --- Modern aesthetics --- Moderne esthetica --- Representatie (Filosofie) --- Representation (Philosophy) --- Représentation (Philosophie) --- Voorstelling (Filosofie) --- Aesthetics, Modern. --- Art --- Philosophy. --- Representation (Philosophy). --- Philosophy --- Representationalism (Philosophy) --- Representationism (Philosophy) --- Culture --- Beautiful, The --- Beauty --- Aesthetics --- Art and philosophy --- Analysis, interpretation, appreciation
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Aesthetics [European ] --- Aesthetics [Modern ] --- Esthetica (Moderne filosofie) --- Esthetica [Europese ] --- Esthetica [Moderne ] --- Esthétique (Philosophie moderne) --- Esthétique européenne --- Esthétique moderne --- Modern aesthetics --- Moderne esthetica --- 111.85 --- Metafysica: schoonheid; metafysische esthetica --- Aesthetics, European. --- Aesthetics, Modern. --- 111.85 Metafysica: schoonheid; metafysische esthetica --- Aesthetics, European --- Aesthetics, Modern --- European aesthetics
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C'est comme représentation et reproduction d'un réel préexistant que l'art, la poésie et la pensée elle-même ont été le plus souvent considérés depuis le début de la tradition occidentale. Les essais rassemblés ici tentent au contraire de montrer que ce à quoi visent l'artiste et le poète tout autant que le philosophe, c'est à saisir par l'image, la parole ou le concept la venue au monde des choses.C'est dans cette perspective que sont d'abord interrogées les conceptions que se font de l'art certains philosophes du XXe siècle, Husserl, Heidegger et Gadamer, figures éminentes du mouvement phénoménologique, qui ont vu dans l'art non un pur jeu d'apparences, mais une manifestation de la vérité. Il s'agit ensuite de laisser la parole aux poètes eux-mêmes, et en particulier à ces poètes avec lesquels Heidegger est entré en dialogue, Hölderlin, Char et Trakl, afin de mettre en évidence cette capacité qu'a la poésie de faire voir le monde à son état naissant.
Aesthetics [Modern ] --- Art and philosophy --- Art et philosophie --- Esthetica (Moderne filosofie) --- Esthetica [Moderne ] --- Esthétique (Philosophie moderne) --- Esthétique moderne --- Filosofie en kunst --- Filosofie en literatuur --- Kunst en filosofie --- Modern aesthetics --- Moderne esthetica --- Philosophie et art --- Philosophie et littérature --- Philosophy and art --- Philosophy and litterature --- Poetry --- Phenomenology and literature --- Artiste --- Phénoménologie --- Philosophe --- Philosophie de l'art --- Poète --- History --- Art and philosophy - History --- Création (esthétique)
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Matz examines the writing of such modernists as James, Conrad and Woolf, who used the word impression to describe what they wanted their fiction to present. This study addresses the problems of perception and representation that occupied writers in the early decades of the twentieth century.
English fiction --- Impressionism in literature. --- Modernism (Literature) --- History and criticism. --- Aesthetics [Modern ] --- Esthetica (Moderne filosofie) --- Esthetica [Moderne ] --- Esthétique (Philosophie moderne) --- Esthétique moderne --- Impressionism in literature --- Impressionisme in de literatuur --- Impressionnisme dans la littérature --- Modern aesthetics --- Moderne esthetica --- 20th century --- History and criticism --- 19th century --- Great Britain --- France --- Proust, Marcel --- Aesthetics, Modern. --- Proust, Marcel,
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