Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Nijntje mag mee naar een museum, waar ze kennismaakt met schilderijen, beelden en andere kunst. Vierkant prentenboek met eenvoudige, dikomlijnde illustraties in enkele kleuren. Vanaf ca. 1,5 jaar.RedactieNijntje mag mee naar het museum. Ze ziet daar allerlei schilderijen. Moderne kunst, dingen die lijken op bestaande en dingen die niet op de werkelijkheid lijken. Bijv. een beeld van een blauw konijn. Nijn zegt dan: 'Ik ben niet blauw'. Het is een typisch Nijntje-boek: op de rechterpagina een eenvoudige illustrtaie in enkele kleuren en met dikke contouren, links een rijmende tekst van vier regels (abcb) in een vette letter (geen hoofdletters, wel leestekens). Een leuk verhaaltje, dat tevens uitnodigt, ook al ben je nog klein, om toch eens naar een museum te gaan. Want er is voor elk wat wils, dus ook voor jonge kinderen.© NBD Biblion
Dutch literature --- Museumbezoeken --- Museums --- Prentenboeken --- Museumbezoek --- Museum
Choose an application
Kunst bekijken --- Musea --- Museumbezoeken --- Kunstbeleving --- Museum --- Museumbezoek
Choose an application
Finn is bijna jarig. Zijn beste vriendinnetje Anna is heel enthousiast. Maar zelf vindt Finn jarig zijn een beetje eng. Wat je weet nooit wat er die dag allemaal gaat gebeuren.Gelukkig kennen zijn opa Leon en Anna hem heel goed. Ze bereiden zijn verjaardag samen met Finn goed voor zodat het een onvergetlijke dag wordt. Maar dan heeft Ann toch een verrassing in petto...Lampionnen voor Finn is een prentenboek dat gebruikt kan worden in de begeleiding van kinderen met autisme. Maar ook als je vriendjes of brusjes begeleid van een kind met autisme. In het verhaal wordt zichtbaar hoe het soms best moeilijk is elkaar te begrijpen als je allebei wat anders denkt. Als kindercoach of therapeut kun je een kind helpen door een verhaal voor te lezen dat herkenbaar is. Afhankelijk van de mate tot zelfreflectie kan je de brug slaan tussen het verhaal van Finn en het leven van het kind. Maar het is natuurlijk ook mogelijk alleen bij de beleving van Finn en zijn vriendinnetje te blijven en daarin te oefenen in begrip en empathie. Achterin het boek staan suggesties voor volwassenen en wordt benadrukt dat autisme vele gezichten kent en ieder kind uniek is en worden tips en uitleg gegeven.Bron: https://www.semmie.net/Lampionnen-voor-Finn?utm_source=Laposta&utm_campaign=MediJA+Praat+-+Basispakket+Kindercoach+-+Lampionnen+voor+Finn&utm_medium=email
Dutch literature --- Vriendschap --- Autisme --- Pleisters --- Verjaardagen --- Museumbezoeken --- Verrassingen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- prentenboek --- jeugdboek --- Prentenboeken --- Prentenboeken ; verhalen --- Autisme ; verhalen --- Vriendschap ; verhalen --- Pleister (geneeskunde) --- Verjaardag --- Museumbezoek --- Verrassing --- autismespectrumstoornis (ASS) --- vriendschap --- Autismespectrumstoornis --- Didactics of social education --- informatieve jeugdliteratuur --- WO (wereldoriëntatie) --- Autism
Choose an application
Daar is Max weer! Ken je hem nog? Hij is gek op tekenen, knutselen en kunst. Deze keer trekt Max erop uit en hopt hij van museum naar museum. Hij ontdekt er alles over wetenschappen, geschiedenis en kunst. Na alles wat hij gezien heeft, is hij niet meer te stoppen: hij knutselt en experimenteert erop los. Hij bouwt zijn eigen museum, met plaats voor al zijn kunstwerken en uitvindingen! Hij toont hoe je zelf een groot kunstenaar kunt worden en een plekje in zijn museum kunt versieren.
Didactics of the arts --- museumeducatie --- knutselen --- Knutselen --- Museumbezoeken --- Musea --- Kunsten --- Kunstzinnige vorming --- Tekenen --- Knutselen. --- Kunst. --- Musea. --- 477.3 --- handvaardigheid --- Museum --- 379.826 --- Kunst --- 477 --- Museumbezoek --- Handvaardigheid; ba.o. --- C6 --- kinderen --- musea --- creatieve expressie --- didactiek basisonderwijs - handvaardigheid, handwerken --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Handvaardigheid; ba.o --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- kunsteducatie. --- kind.
Choose an application
Dutch literature --- kunst (themawoord fictie) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- secundair onderwijs 1ste graad --- Kunsten --- Jeugdpoëzie --- Kunstzinnige vorming --- Museumbezoeken --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Schilderijen --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunst --- kunst --- kinderen --- kunstbeschouwing --- 701.1 --- Museumbezoek --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Schilderij --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Art
Choose an application
Waarom gebruiken kunstenaars geplette auto's in hun kunst? Wat doet een kostuum in een museum? Via werk van zeventig kunstenaars uit de hele wereld maak je kennis met moderne kunst. Met vragen en kleurenfoto's van de werken. Vanaf ca. 11 t/m 14 jaar.
English literature --- moderne kunst --- Kunst --- 20ste eeuw --- Museumbezoeken --- Kinderen --- Didactiek --- Moderne kunst --- Kunst ; 20ste eeuw --- Kunst ; 20ste eeuw. --- 20e eeuw --- Museumbezoek --- Kind --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Learning in the Museum examines major issues and shows how research in visitor studies and the philosophy of education can be applied to facilitate a meaningful educational experience in museums.Hein combines a brief history of education in public museums, with a rigorous examination of how the educational theories of Dewey, Piaget, Vygotsky and subsequent theorists relate to learning in the museum.Surveying a wide range of research methods employed in visitor studies is illustrated with examples taken from museums around the world, Hein explores how visitors can best
Museums --- Constructivism (Education) --- Cognitive-developmental theory --- Constructionism (Education) --- Constructivist education --- Piagetian theory of cognitive development --- Education --- Learning, Psychology of --- Educational aspects. --- Musea --- Erfgoed --- Erfgoededucatie --- Museumbezoeken --- Didactiek --- 037 --- museum --- museumwerking --- Educational aspects --- Constructivism (Education). --- #FARO gidsen_publiekswerking --- Museum --- Museumbezoek --- Museums - Educational aspects
Choose an application
Dit boekje laat zien hoe je met kinderen en kunst creatief aan de slag kunt. Maand na maand krijg je een thema aangereikt en vind je suggesties om een kunstwerk vol inspiratie te bespreken en de indrukken creatief te verwerken. Informatie over de kunstenaar en het kunstwerk, een stukje beeldbeschouwing en een fijne muzische opdracht, zorgen gedurende het hele schooljaar voor een creatieve toets!
477 --- kunsteducatie --- dramatische expressie --- didactiek --- musea --- Musea --- 477.6 --- beeldende vorming --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- Kunst --- Beeldende opvoeding ; basisonderwijs --- Museumbezoek ; kinderen --- Musea en educatief werk --- Beeldende vorming --- 447.6 --- 908.2 --- Expressie --- Handvaardigheid --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Kunsteducatie --- Kleuteronderwijs. --- Basisonderwijs. --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Museumbezoeken --- Kunstzinnige vorming --- Beeldopvoeding --- Kunstenaars --- Kunstwerken --- Museumbezoek --- Beeldeducatie --- Kunstenaar --- Kunstwerk --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
8-1555-5
talenonderwijs --- mondelinge expressie --- Didactics of social education --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Dutch language --- voorbereidend lezen --- Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- #PBIB:+110.40 --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- taal --- wereldoriëntatie --- wiskunde --- 471.4 --- Aankleden --- Baby's --- Ballonnen --- Bang zijn --- Batterijen --- Beeldopvoeding --- Beroepen --- Bewegen --- Bewegingsopvoeding --- Bezoek --- Bloembollen --- Bodem --- Bomen --- Boosheid --- Bouwen --- Brandweer --- Brood --- Bruggen --- Cijfers --- Communicatie --- Didactiek --- Dieren --- Dierengeluiden --- Dierentuinen --- Dood --- Draken --- Dromen --- Eenden --- Emoties (Gevoelens) --- Eten --- Evenwicht --- Familie --- Fantasie --- Feesten --- Fietsen --- Fruit --- Gebarentaal --- Gehoor --- Geluiden --- Graven --- Griezelen --- Groei --- Handboek/cursus --- Honden --- Huizen --- Hygiëne --- IJsberen --- Kappers --- Kegels --- Kinderen --- Kleding --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Knuffels --- Konijnen --- Leren --- Letters --- Leven --- Licht en donker --- Logeren --- Luisteren --- Meten --- Muizen --- Museumbezoeken --- Muziekinstrumenten --- Muzikale opvoeding --- Radio --- Reliëf --- Reuk --- Rijmen --- Rollen --- Ruzie --- Schaduwen --- Schoenen --- Schoonmaken --- Smaak --- Speelgoed --- Speeltuinen --- Spelen --- Spiegels --- Spinnen (dieren) --- Spoken --- Stenen --- Taalopvoeding --- Tanden --- Tastzin --- Telefoneren --- Televisie --- Toveren --- Treinen --- Tuinieren --- Verdwalen --- Verhuizen --- Verjaardagen (Jarig zijn) --- Verkleden --- Verpakkingen --- Verrassingen --- Vingers --- Vissen --- Vliegen --- Voeding --- Vogels in de herfst --- Vogels --- Waarneming --- Warm/koud --- Water --- Waterdieren --- Weer --- Wereldoriëntatie --- Wind --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Wiskundige initiatie --- Wonen --- Zaadplanten --- Zand --- Zandtafels --- Ziek zijn --- Zien --- Zoeken --- Zorgen --- Zwarte piet --- Zwemmen --- didactiek --- kleuterschool --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- (zie ook: Angst) --- (zie ook: Fauna) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- (zie ook: Conflicten) --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsdoelen --- Ontwikkelingsdoel
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|