Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
For many health care professionals and social service providers, the hardest part of the job is breaking bad news. The news may be about a condition that is life-threatening (such as cancer or AIDS), disabling (such as multiple sclerosis or rheumatoid arthritis), or embarrassing (such as genital herpes). To date medical education has done little to train practitioners in coping with such situations. With this guide Robert Buckman and Yvonne Kason provide help. Using plain, intelligible language they outline the basic principles of breaking bad new and present a technique, or protocol, that can be easily learned. It draws on listening and interviewing skills that consider such factors as how much the patient knows and/or wants to know; how to identify the patient's agenda and understanding, and how to respond to his or her feelings about the information. They also discuss reactions of family and friends and of other members of the health care team. Based on Buckman's award-winning training videos and Kason's courses on interviewing skills for medical students, this volume is an indispensable aid for doctors, nurses, psychotherapists, social workers, and all those in related fields.
Physician and patient. --- Interpersonal communication. --- Bad news. --- Bad tidings --- News, Bad --- Sad news --- Tidings, Bad --- Interpersonal communication --- Communication --- Interpersonal relations --- Doctor and patient --- Doctor-patient relationships --- Patient and doctor --- Patient and physician --- Patient-doctor relationships --- Patient-physician relationships --- Patients and doctors --- Patients and physicians --- Physician-patient relationships --- Physicians and patients --- Fear of doctors --- Narrative medicine
Choose an application
Irene Tuffrey-Wijne ontwikkelde een leidraad die ze onder andere baseerde op de ervaringen van ruim honderd mensen met en zonder verstandelijke beperking die deelnamen aan haar onderzoek. Ze laat zien hoe je belangrijke informatie begrijpelijk kunt maken door haar op te delen in kleine stukjes, waarbij je bewust kunt kiezen wanneer je wat vertelt. Ze vindt het belangrijk dat alle mensen die een rol spelen in het leven van iemand met een verstandelijke beperking betrokken worden bij de situatie. En ze wijst erop dat er onder hen mensen kunnen zijn die zelf ook getroffen worden door het slechte nieuws, bijvoorbeeld als een gezamenlijke ouder overlijdt. De ondersteuning zou zich daarom ook op hen moeten richten. Slecht nieuws krijgen is niet leuk, slecht nieuws vertellen ook niet. Maar dat mag geen excuus zijn om mensen met een verstandelijke beperking informatie te onthouden over belangrijke gebeurtenissen in hun leven. Het kan gaan om familieleden die overlijden, begeleiders die ergens anders gaan werken, ziekte in het eigen lichaam of gewoon een vakantie die niet doorgaat. De vraag is: hoe vertel je dit aan mensen die een ander begripsvermogen hebben en vaak een minder ontwikkeld tijdsbesef? En wie moet het eigenlijk vertellen?
People with mental disabilities. --- Interpersonal communication. --- Bad news. --- Communication. --- Communication, Primitive --- Mass communication --- Sociology --- Bad tidings --- News, Bad --- Sad news --- Tidings, Bad --- Interpersonal communication --- Communication --- Interpersonal relations --- Intellectually disabled persons --- Mental disabilities, People with --- Mentally deficient persons --- Mentally disabled persons --- Mentally disordered persons --- Mentally handicapped --- Mentally retarded persons --- People with intellectual disabilities --- Retarded persons --- People with disabilities --- Intellectual disability --- Mentally ill --- Bad news --- People with mental disabilities --- 316.77 --- Communicatie --- Gesprekken --- Personen met een mentale handicap --- Slecht nieuws --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- Slechtnieuwsgesprek (waarheidsmededeling)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|