Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Leadership has proved a tricky beast to pin down and the subject has been approached from a variety of perspectives over the years. The beauty of this textbook lies in its role as an illustrative guide though the wilds of an elusive discipline. This second edition of Leadership in Organizations: Current Issues and Key Trends offers a balanced combination of theory and practice to provide an up-to-date account of this multi-faceted topic. Looking at the international and comparative aspects of leadership, Storey also discusses new modes of leadership that will be required to steer organizations to success in a recessive environment. Topics include: changing theories of leadership; strategy and leadership; ethics and leadership; leadership development in public sector organizations; followership and distributed leadership; leadership development in multi-national firms. With improved pedagogical features, this new edition is the ideal text for students of leadership studies, as well as practitioners looking to enhance their leadership skills.
Choose an application
Educational leadership --- School management and organization --- #SBIB:316.334.1O225 --- #SBIB:316.334.1O251 --- 316.46 --- 316.46 Gezag. Leiderschap. Macht --- Gezag. Leiderschap. Macht --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: directie --- School management
Choose an application
Directeur zijn van een school vergt specifieke vaardigheden en een grote dosis veerkracht. Veel leidinggevenden van te veel scholen haken af en schoolbesturen vinden slechts moeizaam nieuwe directeurs. Het woord ‘directeurscrisis' wordt steeds vaker in de mond genomen. Een paradigmashift naar een andere invulling van het concept ‘schoolleiding' lijkt dus onafwendbaar. Dit vraagt niet enkel kennis van wat mogelijk is binnen de huidige regelgeving maar ook moed om de stereotype beelden van de ‘schooldirecteur' los te laten. ‘De directeur vandaag - Perspectieven in schoolleiderschap' is dus geen klachtenbundel maar wil het concept ‘schoolleiding' in een constructief en verfrissend perspectief plaatsen en antwoorden zoeken op de vraag: waar moeten we naartoe met het schoolleiderschap en hoe kunnen we dat bereiken? Deze zoektocht vormt de rode draad doorheen dit boek. We hopen hiermee een bijdrage te leveren aan het maatschappelijk debat rond schoolleiderschap. Met bijdragen van o.a. Geert Devos, Peter DeWitt, Koen Marichal, Liesbeth Piot, Elke Staelens en Hartger Wassink.
Social psychology --- Research on teaching --- School management --- schoolleiders --- onderwijsmanagement --- onderwijs --- leidinggeven --- levensbeschouwing --- onderwijsorganisatie --- Schoolleider --- Schoolmanagement --- schoolleiderschap --- management --- directie --- #SBIB:316.334.1O251 --- #SBIB:316.334.1O225 --- 316.46 --- 184 Kinderrechten en Onderwijs --- 458.1 --- 316.46 Gezag. Leiderschap. Macht --- Gezag. Leiderschap. Macht --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: directie --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie
Choose an application
Met dit rapport wou de Koning Boudewijnstichting leerkrachten, directie en andere betrokken actoren van het basisonderwijs over de eigen schoolmuren laten kijken. Aanvankelijk was kansarmoede het gezichtspunt, later is dit verbreed naar "Hoe omgaan met de diversiteit in je klas en school?" De praktijk van de school stond centraal, de leerkracht als ervaringsdeskundige, geen top-down aanpak maar een procesbegeleiding. En het werkte. Door het erkennen en herkennen van problemen en succeservaringen bij anderen, zagen de deelnemers hun eigen schoolwerking als in een spiegel. Die schokjes van herkenning gaven de bevestiging dat je niet alleen aan het ploeteren bent, dat je beter bezig bent dan je dacht. En dat is voldoende om met nieuw enthousiasme terug naar de eigen schoolpraktijk te stappen. Het boek maakt een balans op van twee projectjaren. Concrete school-voorbeelden worden afgewisseld met analyses over het projectmodel en visieteksten over netwerk-leren en omgaan met diversiteit. Moge het inspirerend werken voor ieder die verder wil kijken dan de eigen school lang is.
Lager onderwijs --- Samenwerkingsverbanden --- Schoolmanagement --- Kansarme kinderen --- Intercultureel onderwijs --- Zorgverbreding --- Armoede --- Onderwijs --- #gsdbP --- #SBIB:316.334.1O253 --- #SBIB:316.334.1O251 --- basisonderwijs --- diversiteit --- kansarmoede --- kinderen --- intercultureel onderwijs --- didactiek --- 474.6 --- 37.014 --- Begeleiding --- Diversiteit --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: onderwijzers --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: directie --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Sociology of education --- Social policy and particular groups --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- multiculturele samenleving --- ervaringsdeskundigen --- culturele diversiteit --- Belgium --- Samenwerkingsverband --- Kansarmoede, Kind --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Primary education --- Secondary education --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Sociale agogiek --- moderne schoolsystemen. --- jeugdwerk- en beleid.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|