Narrow your search
Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Mindfulness met kinderen en jongeren : in de klas of op de groep
Authors: --- ---
ISBN: 9789088507120 9088507120 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Uitgeverij SWP


Book
Moet ik nu bang zijn? : kinderen helpen in tijden van angst en terreur
Authors: ---
ISBN: 9789401440547 Year: 2016 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is een terrorist?Hoe voelt het om dood te gaan?Kan dit ook bij ons gebeuren?Mag ik nog lachen?Waarom blijf ik er altijd maar aan denken? Kan ik ooit nog opnieuw niet bang zijn?De hele wereld is geschokt door de aanslagen in onder meer Parijs, Brussel en Nice. Het is bijna onvermijdelijk dat ook kinderen in contact komen met beelden ervan. Maar hoe leg je zulke gruweldaden uit aan je kind? En hoe neem je hun angst weg als je eigenlijk zelf ook bezorgd bent? Psychotherapeute Lies Scaut en traumapsycholoog Erik de Soir vertrekken vanuit concrete vragen die kinderen na de aanslagen hebben gesteld. Ze tonen hoe je met je kind in gesprek kunt gaan over terreur, hoe je tijdig een trauma herkent en hoe je hun veerkracht in tijden van angst kunt versterken. De vele praktische tips maken dit boek tot een absolute must read voor ouders en leerkrachten.


Object
Mindset : gesprekskaarten
Author:
ISBN: 9789492525543 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mindsets, denk- en gedragspatronen, kunnen uiteenlopen van een vaste tot een groeimindset. Het is mogelijk om bewust te werken aan een groeimindset, waarbij je ervan uitgaat dat er sprake kan zijn van ontwikkeling en verbetering. Dit doe je in eerste instantie door anders te leren denken: dat het oké is om fouten te maken, dat je van proberen kunt leren en je door oefening steeds beter kunt worden. Je zult dan merken dat je gevoel en je gedrag ook automatisch zullen veranderen. Je denkt niet alleen positiever, maar durft ook meer!Op de MINDSET gesprekskaarten staat uitleg over hoe je hersenen leren, wat je kunt doen wanneer iemand kritiek op je heeft, hoe je positief kunt leren denken enzovoort. De vragen op de kaarten sporen de leerlingen aan om actief te werken aan een groeimindset.De kaarten zijn bedoeld voor kinderen in het basisonderwijs. Er kan gewerkt worden met individuele leerlingen, of groepjes van maximaal vier kinderen. Een leerkracht, ouders of kindercoach kan het denkproces begeleiden en gericht doorvragen, bijvoorbeeld met uitdaagvragen:- Wat is het ergste dat kan gebeuren?- Helpt het als je zo blijf denken?- Wat kun je beter denken?Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/mindset-gesprekskaarten-pica


Object
Spiegel jezelf spel... en vergroot je zelfvertrouwen
Authors: --- ---
ISBN: 9789081930260 Year: 2012 Publisher: Z.p. Dubbelzes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Spiegel jezelf! Kijk met een positieve blik en zie je kwaliteiten. Met het spiegel-jezelf-spel ontdek je spelenderwijs op een spannende manier je sterke eigenschappen. Raak zo snel mogelijk al je kaarten kwijt en hoor wat anderen zo leuk aan je vinden. Je zult zien dat het je verrast!Bron: https://dubbelzesuitgeverij.nl/spiegel-jezelf/


Object
Team Toppers : het Belbin Teamrollenmodel voor kinderen en jongeren : kwaliteiten en talenten herkennen en gebruiken
Author:
ISBN: 9789491806520 9789491806537 Year: 2015 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Team Toppers methodiek is gebaseerd op het officiële Belbin teamrolmodelDe vele werkvormen, spelen, verhalen en het Team Toppers bordspel zijn geschikt voor teams/groepen van alle leeftijden. Met de Team Toppers methodiek kunt u de Belbin teamrollen op een toegankelijke manier introduceren binnen uw organisatie. Spelenderwijs zien en ervaren dat diversiteit (anders zijn) juist bijdraagt aan het groepssucces.Bron: http://www.teamtoppers.nl/


Book
Pubervulkanen : adolescenten leren omgaan met boosheid en woede
Authors: ---
ISBN: 9789057124020 9057124025 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Nieuwezijds

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sommige pubers gedragen zich alsof er een vulkaan in hen zit: een uitbarsting ligt altijd op de loer. Ruzies en conflicten zijn schering en inslag. Hoe voorkom je dat die escaleren?Pubervulkanen is een praktische gids voor ouders en hun pubers, en voor hulpverleners, docenten en andere professionals die met hen werken. Tal van oefeningen en werkbladen laten zien hoe je om kunt gaan met woede en boosheid, wat de oorzaken ervan zijn en hoe je woede veilig kunt uiten. Niet alleen pubergedrag wordt besproken, maar ook de opvoedstijlen en situaties – thuis of op school – die deze gevoelens kunnen oproepen.Pudney en Whitehouse maken de achterliggende dynamiek van conflicten inzichtelijk en laten zien hoe je met onderling begrip, steun en overleg het aantal confrontaties kunt beperken en relaties kunt verbeteren. Door beter te communiceren en anders met hun emoties om te gaan, leren pubers dat ze niet constant in de aanval hoeven te gaan en hoe ze hun woede in iets positiefs kunnen ombuigen.


Book
KInderen zelfrespect leren door middel van spel
Author:
ISBN: 9789088502507 Year: 2012 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderzoek heeft steeds vaker aangetoond dat zelfs erg jonge kinderen weinig zelfrespect laten zien als in hun levenservaring negatieve eigenschappen de boventoon voeren. In dit praktische handboek staat een schat aan leuke en gemakkelijk te leren spelletjes die zorgvuldig zijn uitgekozen om het zelfrespect van kinderen van 5 tot 11 jaar op te bouwen en vast te houden. De selectie spelletjes weerspiegelt de zeven sleutelelementen van een gezond zelfrespect - zelfkennis, ik en anderen, zelfacceptatie, onafhankelijkheid, zelfexpressie, zelfvertrouwen, zelfbewustzijn - en stimuleert tot nadenken en discussie.


Book
Denken in beelden : uitleg, tips en opdrachten voor kinderen, leerkrachten en ouders
Authors: ---
ISBN: 9789085606536 Year: 2013 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wanneer is een kind een beelddenker of een taaldenker? Met praktische adviezen en opdrachten voor kinderen, opvoeders en leerkrachten om daarmee om te gaan.Mart SeerdenOverzichtelijk boek over denken in beelden. Er zijn (grofweg) beelddenkers en taaldenkers (denkers in figuratieve beelden dan wel bewegingsbeelden en denkers in woorden). Bij de ene groep wordt er een groter beroep gedaan op de rechter hersenhelft en bij de andere groep op de linker hersenhelft. Beide wijzen van denken hebben verschillende gevolgen voor leersituaties, maar ook in praktijk- en gevoelssituaties. Gelukkig is er de laatste tijd meer kennis over denken in beelden, waardoor er meer uitleg gegeven kan worden over bepaalde aspecten ervan. Er kunnen nu tips worden aangereikt. Kinderen, maar ook hun ouders en leerkrachten kunnen aan de slag met opdrachten, waardoor ze begrip krijgen voor elkaars manier van denken. Het mooie van deze uitgave is dat er ook een praktische link gelegd wordt naar taal- en rekenonderwijs. Heel belangrijk is dat beelddenkers (die 32 beeldjes per seconde verwerken...) af en toe tijd nemen om te rusten, zich goed te concentreren, hun focus een beetje bij te stellen. Het onderwijs is in algemene zin erg gericht op taaldenkers. Goed gestructureerde heldere informatie en praktische tips. Aantrekkelijke lay-out met veel kleurenillustraties. Deels gericht op ouders, leerkrachten en kinderen vanaf ca. 10 t/m 14 jaar.© NBD Biblion


Book
KInderen leren omgaan met boosheid door middel van spel
Author:
ISBN: 9789088502484 Year: 2012 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het eerste deel van dit boek bevat theoretische en praktische achtergronden over de emotie 'boosheid'. Het tweede en grootste deel bespreekt 81 spelletjes verdeeld over negen categorieën om boosheid bij kinderen onder controle te krijgen. Deze niet-competitieve spelletjes zijn geschikt voor kinderen van 5-11 jaar. Bij elk spel staan met icoontjes aangegeven de spelduur, groepsgrootte, leeftijd en of er veel of weinig gesproken moet worden. Het is vooral een praktisch boek: voor kinderen om sociale vaardigheden aan te leren en voor volwassenen om boosheid bij kinderen beter te begrijpen. De uitgave is overzichtelijk en kan gebruikt worden op school (individueel en groepsgerichte educatie), maar ook op clubs, BSO of thuis. Met pagina's om zelf aantekeningen te maken. Bevat een alfabetische lijst met spelletjes en een bibliografie van Engelse boeken.


Multi
Eigenwijsjes : 52 coachingkaartjes
Authors: --- ---
ISBN: 9789080759312 Year: 2002 Publisher: Z.p. Dubbelzes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ik kan het! Ik zeg wat ik voel! Ik mag anders zijn!Denk positief! Trek jouw persoonlijk EigenWijsje, jouw focus voor dat speciale moment, die dag of week. De korte krachtige zin geeft je een steuntje in de rug en versterkt je zelfvertrouwen. EigenWijsjes zijn een speelse aanzet tot een beter zelfbeeld, bewustzijn en zelfvertrouwen.Op ieder EigenWijsje staat een positieve korte krachtige zin met een bijpassend ondersteunend plaatje. Eigenwijsjes vergroten je zelfvertrouwen en helpen je om positief te leren denken.Bron: https://dubbelzesuitgeverij.nl/eigenwijsjes/

Listing 1 - 10 of 36 << page
of 4
>>
Sort by