Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Informatica --- Internet. --- Lerarenopleiding --- Onderwijs en internet. --- Secundair onderwijs. --- Algemeen. --- Computer assisted instruction --- onderwijs --- elektronische informatievoorziening --- Computer architecture. Operating systems --- internet --- 528.51 --- Internet en onderwijs --- Contains audio-visual material --- Internet --- Computernetwerken
Choose an application
Wat als je eenvoudig kunt reizen naar een willekeurige plek op aarde? Met je klas of alleen. Duiken bij een ziek koraal, op bezoek gaan in een vluchtelingenkamp, met de klas rond een uitbarstende vulkaan staan of een stuk DNA of een watermolecuul van dichtbij en in drie dimensies bekijken. Het zijn maar een paar mogelijkheden die Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) bieden.
informaticatoepassingen --- didactiek informatica --- Virtuele realiteit ; onderwijs --- Onderwijs en internet ; Augmented reality ; Virtuele realiteit. --- 454.52 --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- didactische werkvormen --- informatica toepassingen --- 3D-programma's --- virtuele realiteit --- Didactic strategies --- Teaching aids --- leermiddelen --- audiovisuele opvoeding
Choose an application
Vroeger gingen kinderen met een schepnetje de sloot verkennen. Nu verklappen slootjes al hun geheimen als je ook een digitale camera, je GPS en Google Earth inzet. Met je smartphone maak je een foto van een vogel, het geluid neem je op en met een speciale app determineer je de vogel. Plaats een schaal met slakken onder een documentcamera, en de slakken kruipen ineens over het digibord. Zo breng je de natuur in de klas. De tv, pc, games en de mobiel vragen steeds meer tijd en aandacht van onze kinderen. Hoe zorgen we dat ze meer interesse krijgen voor de natuur? Kunnen we daarvoor diezelfde apparaten en technologie gebruiken? Praktische tips en lesideeën In het boek staan praktische voorbeelden van apps, sites en ander digitaal materiaal die je als leerkracht, ouder of andere natuurliefhebber in kunt zetten. Voldoende inspiratie om zelf op pad te gaan en de natuur te zien, ruiken, proeven, horen en voelen en ondertussen nieuwe media in te zetten. Het eerste boek dat de link legt tussen kinderen, natuur en technologie. (Bron: uitgever)
Onderwijs en internet --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuur- en milieueducatie --- Digitale leermiddelen --- Smartphones --- Natuur --- Sociale media --- Wereldoriëntatie --- Techniek --- Didactics of social education --- toegepaste informatica --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- apps --- mediawijsheid --- natuureducatie --- WO (wereldoriëntatie) --- Smartphone --- Techniek (wetenschap) --- outdoor education
Choose an application
#SBIB:316.334.1O443 --- #SBIB:309H501 --- 454.5 --- onderwijs : computers (ler) --- onderwijs : internet (ler) --- Computer ; onderwijs --- Informaticaverwerking --- Onderwijs en Internet --- internet: in onderwijs --- Onderwijsgedrag: met behulp van leermachines --- Mediapedagogiek (incl. mediadidactiek) --- Computerondersteund onderwijs --- Internet --- Leraren --- Leren leren --- Leraar --- Directie --- 430 --- onderwijs --- internet --- onderwijs en persoonlijke vorming --- enseignement et développement personnel
Choose an application
Onderwijs en internet --- Computers ; basisonderwijs --- computerondersteund onderwijs --- ICT --- basisonderwijs --- digitale school --- internet --- 454.52 --- 474.52 --- Basisonderwijs --- Computergebruik --- Computerondersteund onderwijs --- Didactiek --- Internet --- Computerondersteund onderwijs ; basisonderwijs --- Computer : basisonderwijs --- informatica: didactiek lagere school --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- (zie ook: ICT) --- #BSCH: vak: informatica --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Hoe zet je sociale media met succes in op school? Op die vraag geven 21 mensen uit het basisonderwijs (19 Nederlanders, 2 Vlamingen) antwoord in ons boek Sociale Media op de Basisschool. Het boek is prachtig geïllustreerd met tekeningen die kinderen over sociale media maakten.
mediawijsheid --- Computer. Automation --- sociale media --- Didactics of primary education --- Kinderen en internet --- Onderwijs en internet --- Sociale media --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 433.5 --- 454.52 --- Cyberpesten --- Games --- Internet --- Web 2.0 --- chatten --- cyberpesten --- facebook --- internet --- web 2.0 --- 528.5 --- Audiovisuele opvoeding --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Mediaopvoeding --- Digitale leermiddelen --- Didactische werkvormen --- Didactische werkvorm
Choose an application
Wat betekent de toenemende digitalisering voor de manier waarop we kennis verwerven en voor de vormgeving van ons onderwijs? Volgens velen moeten we ons herbezinnen op het onderwijs om de leerlingen en studenten adequaat voor te bereiden op de eenentwintigste eeuw. Digitale vaardigheden worden veel genoemd. De verwachtingen zijn bijna utopisch. Maar wat brengt de digitale revolutie nu daadwerkelijk teweeg in ons leven en denken? Wat lijkt perspectiefrijk? Wat blijken valkuilen?
onderwijs --- 371 --- ict --- digitalisering --- 477.9 --- Computer assisted instruction --- Developmental psychology --- 454.51 --- Digitalisering --- Onderwijs --- Audiovisuele leermiddelen --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en internet --- Jongeren en internet --- Kinderen en internet --- 454.52 --- Computer ondersteund onderwijs --- BPB9999 --- PXL-Central Office 2017 --- onderwijskunde --- onderwijsfilosofie --- ICT in het onderwijs
Choose an application
Mediawijsheid is een belangrijk thema voor een school. Het is actueel, constant in ontwikkeling en heeft een grote impact op het welbevinden van kinderen en jongeren. De school speelt een cruciale rol in het begeleiden van deze kinderen en jongeren naar een kritisch, bewust en actief gebruik van media. Toch is een mediawijs beleid geen evidentie.Dit boek biedt een stappenplan voor het uitwerken van een mediawijs beleid op basis van de noden van jouw school. Bovendien bevat het de nodige onderwijskaders en een mediawijs competentiemodel om dit plan aan op te hangen. Afhankelijk van de prioriteiten in dit plan vind je er per mediawijs (sub)thema ook de nodige achtergrondinformatie, inspirerende getuigenissen, tools en organisaties die je verder kunnen helpen. Zo kun je concreet aan de slag om een doordacht en gedragen mediawijs beleid te realiseren op maat van jouw school.(Bron: www.politeia.be)
School management --- onderwijsorganisatie --- Mass communications --- Onderwijs en media --- Mediagebruik --- Onderwijs en internet --- mediawijsheid --- mediaonderwijs --- 477.9 --- informatievaardigheden --- 474.23 --- Media en onderwijs --- internetopvoeding --- Mediaopvoeding --- Mediawijsheid --- 371.39 --- communicatie --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- sociale media --- jongeren --- Onderwijs --- ICT --- Sociale media --- Informatievaardigheden --- Age group sociology --- Computer assisted instruction --- kritisch denken --- communicatiemanagement --- media-educatie --- 371.300 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
This comprehensive resource highlights the most recent practices and trends in blended learning from a global perspective and provides targeted information for specific blended learning situations. You'll find examples of learning options that combine face-to-face instruction with online learning in the workplace, more formal academic settings, and the military. Across these environments, the book focuses on real-world practices and includes contributors from a broad range of fields including trainers, consultants, professors, university presidents, distance-learning center directors, learning strategists and evangelists, general managers of learning, CEOs, chancellors, deans, and directors of global talent and organizational development. This diversity and breadth will help you understand the wide range of possibilities available when designing blended learning environments.
Education, Higher --- Internet in higher education. --- Blended learning. --- Computer-assisted instruction. --- Effect of technological innovations on. --- Blended learning --- Computers --- Nieuwe technologie --- Onderwijs en internet --- Onderwijsvernieuwing --- onderwijs --- hoger onderwijs --- COMBINATION OF FACE-TO-FACE INSTRUCTION WITH COMPUTER-MEDIATED INSTRUCTION -- 658.386 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 658.386 --- BLENDED LEARNING -- 658.386 --- #KVHA:E-learning --- #KVHA:Didactiek --- #KVHA:Hoger onderwijs --- -Education, Higher --- -Internet in higher education --- 371.694 --- 378.1734 --- Hybrid learning --- Learning --- College students --- Higher education --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Computer-assisted instruction --- Effect of technological innovations on --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Education --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Onderwijs en internet. --- onderwijs. --- hoger onderwijs. --- Onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Internet in higher education --- Technological innovations --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Pédagogie
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|