Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Terugblik en schets van omgeving - stand van zaken en trends - infrastructuur en dienstverlening - onderzoek - onderwijs - organisatie - en nu? ; Stand van zaken en trends : ICT-voorzieningen in 2003 - sociale aspecten van ICT in hoger onderwijs ; Infrastructuur en dienstverlening : technische infrastructuur - trends in draadloze en mobiele communicatie ; Onderzoek : grid-computing en e-science - webservices - technische informatiestandaardisatie ; Onderwijs : ICT en ondersteuning van communicatie - ICT in onderwijs ; Organisatie : informatieplanning en architectuur - informatietransparantie - groeimodel of doelmodel
ICTO --- redactie L.A. Plugge --- universiteiten --- ICT in het onderwijs --- ICT-Informatie- en communicatietechnologie --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- onderwijs, holt --- onderwijs, universitair en voortgezet --- onderwijsinformatica --- Onderwijs : communicatietechnologie --- Onderwijs : informatietechnologie --- 681.3*K3 --- ICT --- hoger onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- onderwijs --- informatie- en communicatietechnologie --- onderzoek --- hogescholen --- 37 --- 681.3.02 --- Onderwijs --- 371.3 --- 378 --- Hoger onderwijs --- 681.3*K3 Computers and education --- Computers and education --- Computer assisted instruction --- informatietechnologie --- communicatietechnologie
Choose an application
De huidige generaties jongeren groeien op in een leefwereld waarin multimedia, het internet en games een alsmaar prominentere plaats innemen. Op tal van manieren worden ze er uitgedaagd tot consumeren en leren, tot het onafgebroken verzinnen van antwoorden en oplossingen op reële en virtuele probleemsituaties die in een razendsnel tempo naar hen toe worden geventileerd.Twitterend en gsm-end slaan deze jongeren aan het netwerken, blijven ze anyplace, anywhere en anyhow in contact, helpen elkaar bij het à la carte te voorschijn toveren van kwinkslagen die hen moeten redden uit de talloze patstellingen waarmee onze eigentijdse, aan informationoverload lijdende samenleving hen alsmaar blijft overrompelen. Een hyperactieve samenleving dus, die hen onophoudelijk kansen biedt tot verkennen, ontdekken, experimenteren... maar ook oogt als een hyperrealistische jungle waaruit zij zich keer om keer hands-on moeten zien te 'redden'
Didactiek. --- Jeugd. --- Multimedia. --- Secondary education --- didactische processen --- Didactics --- leerstijlen --- e-learning --- leerstrategieën --- leefwereld --- SO (secundair onderwijs) --- jeugdcultuur --- jongeren --- leerprocessen --- leren --- onderwijsvernieuwing --- begeleid zelfstandig leren --- leerlingenbegeleiding --- 443 --- 454.52 --- Generatieverschillen --- Jongerencultuur --- Multimedia --- Onderwijsvernieuwing --- generaties --- generatieverschillen --- Communicatie --- Computers in het onderwijs (automatisering in het onderwijs) --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- Computerondersteund onderwijs ; didactiek --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Leerprocessen --- Multimedia ; onderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; belgië ; algemeen --- 415.4 --- Leeromgeving --- Leren --- internet --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- Tieners --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- computergestuurd onderwijs --- informatica --- jeugd --- jongerencultuur* --- multimedia --- departement Algemeen 09 --- Kinderpsychologie --- Jeugd --- Jeugdpsychologie --- Leerproces --- Primary education --- Jongere
Choose an application
Met de modernisering van het secundair onderwijs in Vlaanderen werden nieuwe eindtermen vastgelegd. Om de communicatie tussen overheid, onderwijsnetten, leerkrachten en leerlingen optimaal af te stemmen, worden de eindtermen en leerplannen uitgeschreven op basis van de herziene taxonomie van Bloom, door Krathwohl & Anderson.De taxonomie van Bloom in de klas analyseert in drie delen hoe je als leerkracht lessen kan ontwerpen zodat je leerlingen de eindtermen kunnen bereiken.Deel 1 Eindtermen bereiken, wat betekent dit?Op basis van de herziene taxonomie zijn de eindtermen en leerplandoelen operationeel en evalueerbaar geformuleerd. Het is dus belangrijk de verschillende onderdelen van de taxonomie te leren kennen en de samenhang ertussen te begrijpen.Deel 2 Eindtermen bereiken, hoe doe je dat?In het tweede deel worden praktische voorbeelden en didactische tips aangereikt om op een kwaliteitsvolle en doordachte manier lessen te kunnen ontwerpen.Deel 3 Eindtermen bereiken, waarom zou je?In het derde deel wordt dieper ingegaan op de uitdagingen voor het onderwijs. Wat is de inhoud van de onderwijshervorming? Hoe en waarom kwam ze tot stand?(Bron: https://www.pelckmanspro.be/de-taxonomie-van-bloom-in-de-klas.html)
Didactics of secundary education --- Objectives of teaching --- 484 --- Eindtermen --- Secundair onderwijs --- Lesvoorbereidingen --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- Didactiek --- Lesgeven --- Vraagstelling --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:316.334.1O323 --- #SBIB:316.334.1O324 --- Pedagogie --- Doelen en functies van algemeen middelbaar onderwijs --- Doelen en functies van technisch onderwijs --- Onderwijsdoelstellingen --- Didactiek van het secundair onderwijs --- eindtermen --- eindtermen ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Leerdoelen --- secundair onderwijs --- leerplannen --- onderwijshervorming --- 450.45 --- PXL-Education 2019 --- onderwijsvernieuwing --- Vlaanderen --- didactische principes --- leerplanontwikkeling --- Onderwijshervorming --- Taxonomie van Bloom --- Secundair onderwijs . Vlaanderen --- Lesvoorbereiding --- onderwijshervormingen --- 371 --- 370.02 --- Leerdoel --- Eindterm --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Dit boek behandelt zowel de technologie voor als de technologie van het onderwijs. Uitgaande van vier visies op leren en opleiden (behaviorisme, cognitivisme, constructivisme, sociaal-constructivisme) wordt nagegaan hoe technologie op een zinvolle wijze in onderwijs en opleiding kan worden ingezet. Hierbij gaat de aandacht zowel uit naar reeds langer bestaande toepassingen zoals geprogrammeerde instructie, als naar recente ontwikkelingen zoals het gebruik van internet voor collaboratief leren.
Technologische opvoeding --- Didactiek. --- Computer assisted instruction --- informatietechnologie --- computers --- onderwijs --- onderwijstechnologie --- internet --- leermiddelen --- technologie --- computers in het onderwijs --- 800.515 --- #PBIB:2000.4 --- #PBIB:gift 2000 --- #SBIB:309H1713 --- #SBIB:316.334.1O443 --- Academic collection --- 096 Informatica --- 691 Informatiebeleid --- 740 Schoolinfrastructuur --- #KVHA:Computerondersteund taalonderwijs --- #KVHA:Onderwijstechnologie --- 371.31 --- 681.3 --- ICT --- 454.5 --- 454.52 --- Communicatietechnologie --- Informatietechnologie --- Leren --- Onderwijstechnologie --- Opleiding --- didactisch proces --- geprogrammeerde instructie --- media --- multimedia --- 37 --- 378 --- Computergestuurd onderwijs (teleleren) --- ICT-onderwijs --- Multimedia --- Onderwijs --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- 454.5 ) * ONDERWIJSTECHNOLOGIE --- 489.5 --- Technologie --- audiovisuele middelen (gez) --- behaviorisme --- communicatietechnologie --- computergestuurd onderwijs (gez) --- constructivisme --- electronic performance support systems (epss) --- geprogrammeerde instructie (gez) --- informatica --- informatieverwerking (gez) --- internet (gez) --- leermethoden (gez) --- leermiddelen (gez) --- onderwijs : technologie (ler) --- onderwijs en technologie --- onderwijsondersteuning --- pedagogiek (gez) --- sociaal-constructivisme --- verpleegkundige informatica (gez) --- ICT ; onderwijs --- Onderwijs en media --- 371.3 --- 450.4 --- Behaviorisme --- Constructivisme --- Multimediale onderwijsondersteuning --- Sociaal-constructivisme --- D30033.jpg --- Onderwijs en multimedia --- Onderwijs en technologie --- automatisering --- communicatie --- informatieverwerking --- onderwijsstructuur --- pedagogiek --- psychologie --- 800.515 Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- Computerondersteunend (taal)onderwijs. Computer Assisted Language Learning --- 67 --- 371 --- 371.6 --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Onderwijsgedrag: met behulp van leermachines --- Didactische werkvormen --- Computer. Informatica. Automatisering --- Onderwijs- en leermiddelen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- ICT in het onderwijs --- Mediaopvoeding --- Communicatie --- Onderwijsmethoden --- Probleemgestuurd leren --- Automatisering --- 371.300 --- Onderwijsmethode
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|