Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijsstrategie --- Onderwijsrendement --- Kwaliteitszorg
Choose an application
Pedagogiek --- PAV --- Beroepssecundair onderwijs --- Onderwijsrendement --- Motivatie --- 2e graad secundair onderwijs --- Politiek --- Racisme --- Discriminatie --- Straling --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- PAV --- h.o.
Choose an application
Met dit boek, vol suggesties, voorbeelden en checklists, leer je opbrengstgericht te werken. De leerkracht krijgt zicht op de mondelinge taalvaardigheid van de kinderen en kan dit vervolgens inzetten om de spreek- en luistervaardigheid te verbeteren. Het boek is heel geschikt voor leerkrachten die kinderen passend taalonderwijs willen bieden. Het boek geeft praktische suggesties voor het stapsgewijs verzamelen, analyseren en interpreteren van leerlinggegevens (de 1-zorgroute). Op basis daarvan leert de leerkracht de mondelinge taalactiviteiten af te stemmen op de verschillende leerbehoeften van de leerlingen. De bundel gaat uitvoerig in op interactief en vakoverstijgend taalonderwijs en werken met leerlijnen en tussendoelen. Er is ruime aandacht voor kinderen met een taalachterstand en voor hoogbegaafde kinderen.
Mondelinge taalvaardigheid --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 475.21 --- Communicatie --- Opbrengstgericht werken --- mondelinge taalvaardigheid --- spreken --- lager onderwijs --- kleuteronderwijs --- Spreken --- Luisteren --- Taalachterstand --- Hoogbegaafde kinderen --- Onderwijsrendement --- Hoogbegaafdheid --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedrag --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
Wanneer het over onderwijs gaat, doen de gekste mythes de ronde. Het probleem daarbij is dat mensen die mythes voor waar aannemen en ze in het onderwijs toepassen. Met alle nare gevolgen van dien ... Dit boek neemt clichés over onderwijs en leren onder de loep, en laat er de meest recente wetenschappelijk onderbouwde inzichten op los. Zo sneuvelen onder andere de onterecht hoog ingeschatte leerstijlen, blijken herinneringen nooit waterdicht te zijn en wordt het voor eens en altijd duidelijk dat jongens echt niet beter zijn in wiskunde. Jongens zijn slimmer dan meisjes is een must voor iedereen die betrokken is bij onderwijs, van leerkrachten en ouders tot managers en opleidingsverantwoordelijken of onderwijsbestuurders. Deze nieuwe en uitgebreide versie biedt nog meer duiding en is verder aangescherpt met inzichten uit recent onderzoek.
Onderwijskunde. --- onderwijsonderzoek --- onderwijsrendement --- Teaching --- Educational psychology --- gender --- Education [Comparative ] --- Enseignement comparé --- Onderwijskunde [Vergelijkende ] --- Pédagogie comparée --- Vergelijkende onderwijskunde --- Onderwijskunde --- Leren --- onderwijs --- 450.4 --- onderwijskunde --- Onderwijs --- 371 --- Education --- Curricula --- Management --- Comparative education --- mythes --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- mythen
Choose an application
Het Vlaamse onderwijs krijgt het in de media hard te verduren. Geen enkel land gaat even hard achteruit in internationale vergelijkingen. Onze kinderen hebben een jaar langer nodig om evenveel te leren als twintig jaar geleden. Basisvaardigheden zijn niet langer gegarandeerd en zowel gelijke kansen als economische welvaart worden bedreigd.Wat kunnen we hieraan doen? Worden we de eerste generatie in de Vlaamse geschiedenis die minder slim is dan de vorige? Hoe werkt ons brein en wat betekent dat voor onze klassen? Hoe bereiden we onze kinderen het beste voor op de toekomst? Wat moeten ze leren op school?In dit boek bepleit Wouter Duyck een terugkeer naar de basis van ons denken: cognitieve basisvaardigheden, lezen en rekenen. Hij bespreekt het belang van kennis, de invloeden van intelligentie en afkomst, welke onderwijsrecepten werken en welke niet. Vanuit de hersenwetenschap legt hij uit hoe ons onderwijs er moet uitzien.Duyck trekt ten strijde tegen de zesjescultuur, waarbij lage verwachtingen leiden tot armoede. Alleen een herstel van intellectuele ambitie kan zorgen voor slimmere, gelukkige, welvarende burgers. Ons denken moet opnieuw de motor worden van een betere wereld.https://www.pelckmansuitgevers.be/mijn-kind-slim-kind.html
Educational sciences --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Intellectuele ontwikkeling --- Kind --- Jongere --- Onderwijs ; Vlaanderen --- Intellectuele ontwikkeling ; kinderen ; onderwijs --- Intellectuele ontwikkeling ; jeugd ; onderwijs --- Onderwijs. --- Intellectuele ontwikkeling. --- Age group sociology --- Research on teaching --- Teaching --- onderwijsrendement --- onderwijsvernieuwing --- Flanders --- Competenties. --- Prestaties. --- Vlaanderen.
Choose an application
Goed leren lezen en schrijven is een basisvoorwaarde voor succesvol functioneren op school en in onze geletterde samenleving. De leerkracht heeft een cruciale rol om kinderen lees- en schrijfvaardigheden te leren. De praktijk leert echter dat dit gemakkelijker gezegd is dan gedaan. Want in een klas krijg je te maken met behoorlijke niveauverschillen. Leerkrachten hebben de complexe taak om af te stemmen op al die niveaus binnen een klas. Om dat te bereiken, is inzicht in de geletterdheid van de individuele leerling nodig. Dit boek, vol suggesties en voorbeelden, geeft handvatten om het lees- en schrijfonderwijs gedifferentieerd en doelgericht vorm te geven volgens de principes van interactief taalonderwijs. Het is een onmisbaar boek voor leerkrachten van groep 4 t/m 8 die kinderen goed en passend onderwijs willen bieden.
Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Lezen --- Schrijven --- Technisch lezen --- Opbrengstgericht onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsrendement --- Passend onderwijs
Choose an application
In het onderwijs ben je als leerkracht altijd op zoek naar ideeën om de lessen op een leuke manier uit te voeren. Dit boek bevat 50 lesideeën, om op een speelse manier kennis en vaardigheden in de onderbouw aan te bieden. Door deze ideeën in je les toe te passen vergroot je de motivatie van de leerlingen en hierdoor ook het leerrendement. Het boek begint met algemene informatie over het leren. Hierbij komen vragen aan bod als: 'Hoe leren kinderen?' 'Wat is het nut van feedback?' en 'Wat voor invloed hebben emoties op het leren?'.Daarna worden 50 uitdagende lesideeën uitgebreid beschreven, die je direct kunt toepassen in de praktijk. Je kunt ze gebruiken tijdens je instructie, maar ook om de interactie of samenwerking tussen leerlingen en leerkracht te vergroten.'Vijftig lesideeën in de onderbouw' is geschreven voor de leerkracht, die van elke les een feestje wil maken. Dit inspirerend boek bevat een schat aan voorbeeldlessen waarmee je kennis op een leuke en effectieve manier kan overdragen. Leren is nog nooit zo leuk geweest!
didactische werkvormen --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 474.21 --- Lesmaterialen --- Didactische werkvormen --- Basisonderwijs --- Didactiek : basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Leerstijlen --- Lesvoorbereidingen --- Motivatie --- Onderwijsrendement --- lesvoorbeelden --- zelfontdekkend leren --- sociale opvoeding --- socio-emotionele ontwikkeling --- Leerstijl --- Lesvoorbereiding --- Didactische werkvorm
Choose an application
Goed leren lezen en schrijven is een basisvoorwaarde voor succesvol functioneren op school en in onze geletterde samenleving. De leerkracht heeft een cruciale rol om kinderen lees- en schrijfvaardigheden te leren. De praktijk leert echter dat dit gemakkelijker gezegd is dan gedaan. Want in een klas krijg je te maken met behoorlijke niveauverschillen. Leerkrachten hebben de complexe taak om af te stemmen op al die niveaus binnen een klas. Om dat te bereiken, is inzicht in de geletterdheid van de individuele leerling nodig. Dit boek, vol suggesties en voorbeelden, geeft handvatten om het lees- en schrijfonderwijs gedifferentieerd en doelgericht vorm te geven volgens de principes van interactief taalonderwijs. Het is een onmisbaar boek voor leerkrachten van groep 4 t/m 8 die kinderen goed en passend onderwijs willen bieden.
Lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Lezen --- Schrijven --- Technisch lezen --- Opbrengstgericht onderwijs --- Didactiek --- Onderwijsrendement --- Passend onderwijs --- Opbrengstgericht werken --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Leesstoornissen --- Schrijfstoornissen --- Spel --- Leesstoornis --- Schrijfstoornis --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Heeft u zich al eens afgevraagd 'wat werkt' in het basisonderwijs? Welke kenmerken van scholen net zorgen voor hoge prestaties, een grote leerwinst en een hoog welbevinden van leerlingen? En of deze kenmerken zinvol zijn voor alle leerlingen?Dit boek biedt u een antwoord op deze en vele andere vragen omtrent de vraag 'wat werkt' in het basisonderwijs. Er zijn veel onderzoeksresultaten beschikbaar over kenmerken van effectief basisonderwijs. Tegelijkertijd is het moeilijk om in deze veelheid aan studies de bomen door het bos te zien. Daarom biedt dit boek u een overzicht van de belangrijkste kenmerken die een invloed hebben op de onderwijsuitkomsten van leerlingen. Naast een aantal kenmerken van het kind en de thuisomgeving, focust het boek voornamelijk op de invloeden van leerkrachten, de klas- en schoolpraktijk, het schoolbeleid en de bredere schoolcontext.
onderwijsbeleid --- onderwijsbetrokkenheid --- tevredenheid --- Teaching --- leraren-leerling relatie --- leermotivaties --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Onderwijsbeleid ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Academic collection --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Onderwijsbeleid --- onderwijseffectiviteit --- CIPO-model --- leeruitkomsten --- evidence-based onderwijs --- welbevinden --- leerwinst --- 474.2 --- Effectieve scholen --- Onderwijsbeleid --- schoolmanagement --- 473 --- onderwijsvernieuwing --- schoolbeleid --- basisonderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Schoolbeleid --- Welbevinden --- Onderwijsstrategieën --- 373.3 --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Elementary school teaching --- Curricula --- PXL-Education 2015 --- onderwijskunde --- kwaliteitsaspecten --- Lager onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Schoolprestaties --- Kwaliteitszorg --- Cipo-model --- Onderwijsrendement --- Effectieve school --- Schoolprestatie --- Patiënt
Choose an application
Een onderzoek naar de effecten van schoolkenmerken op de prestaties en het welbevinden op school van tso- en bso-leerlingen De ene school is de andere niet. Tussen scholen bestaan verschillen met betrekking tot de prestaties van hun leerlingen, zelfs als men rekening houdt met achtergrondkenmerken zoals intelligentie en sociale herkomst. Dat is herhaaldelijk vastgesteld in internationaal en Vlaams onderzoek rond schooleffectiviteit. De bedoeling van dit type onderzoek is nagaan wat de ene school 'goed' maakt en de andere school 'minder goed'. Of met andere woorden een antwoord vinden op de vraag welke factoren samenhangen met de verschillen in leerlingprestaties. In deze publicatie wordt gerapporteerd over een onderzoek naar effectieve scholen in het technisch en beroepssecundair onderwijs. Het is uitgevoerd op initiatief van de minister van Onderwijs in het kader van het Onderwijskundig Beleids- en Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek. Het heeft gelopen aan de Universiteit Antwerpen in nauwe samenwerking met de Universiteit Utrecht.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- School management --- Technical, artistic and vocational education --- Flanders --- #SBIB:316.334.1O225 --- #SBIB:316.334.1O400 --- #A0404A --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- beroepsonderwijs --- 774 Beroepsonderwijs en technisch onderwijs --- #KVHB:Beroepsonderwijs --- #KVHB:Onderwijs; Vlaanderen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Secundair onderwijs --- #KVHB:Technisch onderwijs --- 482 --- BSO --- Leerlingen --- Prestaties --- Schoolkenmerken --- TSO --- Vlaanderen --- Welbevinden --- Organisatie van het onderwijs: doelmatigheid, effectiviteit, efficiëntie --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- 371.1 --- Onderwijstypen en onderwijsvormen --- Onderwijsrendement --- Beroepsonderwijs --- Technisch onderwijs --- departement Lerarenopleiding 07 --- kwaliteitszorg --- TSO : technisch secundair onderwijs --- BSO : beroepssecundair onderwijs --- Effectieve scholen --- Schoolprestaties --- Technisch secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsbeleid --- Effectieve school --- Schoolprestatie --- Nederland --- Kust
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|