Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Orde houden ; onderwijs --- Leerling-leraarrelatie --- Klassenmanagement
Choose an application
'Orde houden met verstand' is het vervolg op het eerder verschenen boek 'Orde houden zonder tranen'. In dit boek wordt de theorie nog eens extra duidelijk uiteen gezet en zijn er praktijkvoorbeelden toegevoegd. Daarnaast is er uitgebreide aandacht voor 'Eerste Hulp Bij Ongelukken' waar het gaat om direct ingrijpen als zich storend gedrag voordoet om erger te voorkomen. Het gaat verder in op communicatie en begeleidershouding, en ook het stellen van grenzen komt in dit boek aan de orde.
tucht --- didactiek --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- Orde houden ; onderwijs --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
gedragsbeoordeling --- motiverend onderwijs --- Educational psychology --- Personality development --- pedagogiek --- Didactic strategies --- leraren-leerling relatie --- persoonlijkheidsontwikkeling --- gedragsproblemen --- basisonderwijs --- tucht --- didactiek --- onderwijsstijlen --- 454.22 --- Orde houden ; onderwijs --- 454.23 --- ordeproblemen --- onderwijsstijlen, beloningen, omgang leerkracht-leerling, straffen
Choose an application
Hoe zorg je dat je de baas bent? Een goede omgang met leerlingen en een veilige, geordende gang van zaken in de klas vormen de basis voor goed onderwijs. De orde in orde is een onmisbaar hulpmiddel voor (aankomend) docenten om een effectieve en gewaardeerde leider te worden in de klas.
Educational psychology --- Didactics of primary education --- 454.22 --- Basisonderwijs --- Onderwijsstijlen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Orde houden ; onderwijs --- Pedagogisch klimaat --- Tucht --- Lerarenbegeleiding --- Pedagogiek --- Gedrag --- Conflicthantering --- Klassenmanagement --- Gedragstherapie --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
Voor de leeuwen! is een helder en toegankelijk boek over hoe je een zelfverzekerde en geliefde docent kunt worden. Zo'n docent waarvan leerlingen zich jaren later nog de naam herinneren. Hun geheim? Dat ze pubers begrijpen en waarderen, zoals een leeuwentemmer liefdevol zijn leeuwen aanvoelt. Daarom verkent dit boek het puberbrein en beschrijft hoe je leerlingen 'temt'. Hoe je tieners motiveert en voor je vak wint. Hoe je ze in beweging krijgt zonder voortdurend de zweep te gebruiken.
Adolescentie --- Orde houden ; onderwijs --- Onderwijzen --- Lesgeven --- Beginnende leraren --- Relatie leraar-leerling --- Leraren : lesgeven --- Onderwijsstijlen --- sociale vaardigheden --- Leerkrachtvaardigheden --- 454.22 --- Didactische werkvormen --- Kinderen en jeugd --- Didactische principes --- Didactische werkvorm --- Kind --- Didactisch principe --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Internationalisering --- Jongere --- Leraren. --- onderwijs.
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in zowel het basis- als voortgezet onderwijs voor het creëren van een optimaal onderwijsklimaat.
Initial didactic situation --- Didactic strategies --- Gedrag --- Klasklimaat --- Pedagogisch klimaat --- Klassenmanagement --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leraar - ouder --- Leraren ; opleidingen --- Orde houden ; onderwijs --- Onderwijspraktijk --- onderwijs --- methodiek --- leraren --- PXL-Central Office 2017 --- Primary education --- klassenmanagement --- onderwijspraktijk --- lerarenopleiding --- ordeproblemen (onderwijs) --- 454.2
Choose an application
Hoe snel kunnen leraren goed worden in pedagogisch handelen & klassenmanagement? Wat is daarvoor nodig? Dit boek vertaalt de research over dit onderwerp naar de praktijk. Hoewel de eigenschappen van een pedagogisch/organisatorisch goede leraar duidelijk zijn en soms zelfs zeer voor de hand liggen, is vaak minder duidelijk hoe je zo?n goede leraar kunt worden. Je kunt je afvragen of je als goede pedagoog/organisator geboren wordt, of dat je het kunt worden als je het nog niet bent? Gelukkig is het antwoord: je kunt het heel goed leren! Pedagogisch/organisatorisch goede leraren zijn mensen die inzicht hebben in, en gebruikmaken van specifieke strategieën op het vlak van pedagogisch handelen & klassenmanagement. Als een leraar voorlichting en training krijgt over deze strategieën, kan zij haar gedrag aanpassen. Wat op zijn beurt kan leiden tot veranderingen in het gedrag van de leerlingen, wat vervolgens weer een positief effect kan hebben op de leerlingenprestaties.Uit research die aan de basis ligt van dit boek blijkt dat leraren die een training eff ectieve strategieën voor pedagogisch handelen & klassenmanagement hebben gevolgd beter gebruik maken van deze technieken, vergeleken met een groep ongetrainde leraren. Ook blijkt dat leerlingen van de geschoolde leraren minder vaak de orde verstoren en meer betrokkenheid aan de dag leggen, dan leerlingen in de controlegroepen. Eén van de meest veelbelovende bevindingen uit onderzoek naar de beste manier om een pedagogisch/organisatorisch vaardige leraar te worden, is dat je het redelijk snel leert. In een van de onderzoeken komt men zelfs tot de conclusie dat de vaardigheden van leraren in pedagogisch handelen & klassenmanagement aanzienlijk verbeterd kunnen worden na niet meer dan het bestuderen van een boek met praktische aanwijzingen en twee workshops van een halve dag. Voor de meeste leraren leidt een kleine investering al tot een merkbaar resultaat. Dit werd zowel uitgewezen door onderzoeken in het basisonderwijs als door vergelijkbare onderzoeken in het voortgezet onderwijs. Zaak is uiteraard wel dat men dan daadwerkelijk bezig gaat met de strategieën voor pedagogisch handelen & klassenmanagement die een door research aangetoond effect hebben. Welke strategieën dat zijn, daarover gaat dit boek
Klassenmanagement. --- Orde houden --- Communicatie --- Onderwijs. --- klassenmanagement --- Teacher education. Teacher's profession --- Research on teaching --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Klasmanagement --- klasmanagement --- gezag --- orde --- Klassenmanagement --- Gezag ; opvoedingsstijlen --- Orde houden ; onderwijs --- 454.2 --- pedagogie --- orde houden --- 454.22 --- Onderwijsstijlen --- PXL-Education 2014 --- secundair onderwijs --- leerstrategieën --- Pedagogiek --- Didactiek --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Didactisch principe --- Onderwijsstrategie --- Onderwijsstijl --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Klasmanagement gaat over de agogogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding. Een dergelijk ordeningskader is essentieel voor het scheppen van een optimale leeromgeving. Het bewijst echter evengoed zijn nut bij het ondervangen van de sociale angst en de gevoelens van onzekerheid die de beginner gewoonlijk ten deel vallen.Uit de inhoud:Klasbeheer ? Middelen voor een doeltreffend klasbeheer ? Maatregelen en schikkingen ? Tempo ? Motivatie ? Duidelijkheid ? Scheppen van een gunstig klasklimaat: sociaal-affectief, gedragstheoretisch ? Omgaan met probleemgedrag ? Aanstiplijst.
didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactic strategies --- klasgroepen --- 454.2 --- Klasklimaat --- Klassenmanagement --- Motivatie --- Probleemgedrag --- Regels --- Straffen --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- klasbeheer --- klasklimaat --- klasmanagement --- 060315.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- 474.2 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsstijlen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Onderwijsstrategieën --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
In het onderwijs durft men de lat hoog te leggen. Dat geldt ook voor het ontwikkelen van basisvaardigheden die het goede leven kunnen bevorderen. De school is een centrum waar leerlingen, leerkrachten, ouders, begeleiders en alle andere betrokkenen zich optimaal kunnen ontwikkelen, in alle openheid. Het gevoel van zinvolle aanwezigheid is hierbij essentieel. De hamvraag is: Hoe kun je een school met een positief leef- en leerklimaat realiseren? Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken. Hoewel dit boek geschreven is voor de basisscholen, kan het heel verdienstelijk zijn voor de Basisvorming van het Voortgezet Onderwijs en voor de Middenscholen. Met concrete voorbeelden komen eerst de school- en de groepsregels aan bod. Daarna volgen werkvormen die helpen om een positief groepsklimaat te creëren. Er is pro-actief ook een draaiboek voor grensoverschrijdend gedrag. Juist bij grensoverschrijdend gedrag verdienen ouders speciale aandacht. Ook een anti-pestactieplan kan niet ontbreken.
School management --- 433.2 --- morele opvoeding --- sociale opvoeding --- sociale vaardigheden --- 458.1 --- Basisschool --- Conflicten --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Pesten --- Schoolcultuur --- Sociale opvoeding --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Groeperingsvormen --- Groepsgedrag --- Leeromgeving --- Pesten op school --- Schoolklimaat --- Schoolreglementen --- 456.8 --- basisonderwijs (ler) --- leerklimaat --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsvisie --- 071073.jpg --- 104395.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- morele en religieuze opvoeding --- Organisatie - Management --- Didactische principes --- basisonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Tolhuis
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|