Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Organizational sociology
Author:
ISBN: 1855214067 Year: 1994 Publisher: Aldershot, England : Dartmouth,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
European Journal of Management Studies
ISSN: 21834172

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Volgen voor gevorderden
Author:
ISBN: 9789400505698 9400505698 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Levboeken

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als er één thema dominant is in de managementliteratuur van de afgelopen decennia, dan is het wel leiderschap. Logisch. Onze wereld is er niet rustiger op geworden. Alles verandert, stuitert op en neer, maakt het oude in één klap achterhaald. Onze behoefte aan richting en leiderschap is dus niet zo gek. Die leiderschapsmedaille heeft twee kanten: daar waar geleid wordt, wordt immers ook gevolgd. Dit boek benadert het thema `volgerschap vanuit allerlei invalshoeken. Dat levert inzichten op waar je iets aan hebt als je leiding ontvangt. En óók als je leiding geeft. Sterke volgers zijn leidende volgers: hun volgen is niet slaafs of passief, ze kiezen bewust voor hun positie en geven tegendruk vanuit een goed functionerend innerlijk kompas. Krachtige leiders geven volgers de ruimte om hun positie in te nemen. Door het gezamenlijk doel centraal te stellen. Door feedback te vragen. Door te luisteren en aan te sluiten. Goede leiders zijn dus ook volgende leiders. Volgen voor Gevorderden laat zien dat volgerschap minstens zo belangrijk is als leiderschap. Het boek verrast, laat je meedenken, is humoristisch en verdiepend en zit vol verhalen en voorbeelden.Bron : http://www.bol.com


Book
De brug bouwen terwijl je erover loopt : een gids voor leidinggeven bij verandering
Author:
ISBN: 9052614849 9789052614847 Year: 2004 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studie over de eigenschappen en vaardigheden die van bedrijfsleiders worden gevergd bij diepgaande veranderingen binnen ondernemingen.

Evolutionary dynamics of organizations
Authors: ---
ISBN: 0195085841 0195077369 0195358910 1280527129 1429405813 9781429405812 9780195358919 9780195077360 9780195085846 9781280527128 9786610527120 6610527121 0197702899 Year: 2023 Publisher: New York : Oxford University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This text presents the latest research and theory about evolutionary change in organizations. It brings together the work of organizational theorists who have challenged the orthodox adaptation views that prevailed until the beginning of the 1980s and emphasizes multiple levels of change.


Book
Brand you
Authors: ---
ISBN: 9789043013956 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke stage of welke baan wil je eigenlijk? Dit boek helpt de student bij het beantwoorden van deze vragen, en benadert dit onderdeel van het studieloopbaanproject vanuit een marketingperspectief. In Brand You staat de student centraal: hij kijkt naar zichzelf als een product en stelt in fases een persoonlijk marketingplan op. ZO leert de student zichzelf te positioneren als een A-merk.


Book
Emotionele intelligentie en management : de kracht van emoties begrijpen en benutten
Authors: ---
ISBN: 9789045531410 Year: 2010 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de professionele omgeving werden emoties lang gezien als elementen die de klare kijk verstoren. Ze waren dan ook vaak volledig verbannen uit de onderneming. Het zijn de recente ontdekkingen in de psychologie van de emoties en de affectieve neurowetenschappen hebben er echter op gewezen dat emoties ook nuttig zijn, zo niet noodzakelijk gekoppeld aan een management en een leiderschap van hoog niveau. Bedoeld voor diegenen die werkzaam zijn in het bedrijfsleven, richt Emotionele intelligentie en management zich in de eerste plaats tot de mens die zich vertoeft in iedere manager. Het boek stelt u in staat om de rijkdom van emoties in het professionele leven onder de knie te krijgen via concrete tools. Het eerste deel geeft een beeld van het concept emotionele intelligentie. Het tweede deel biedt enkele toepassingen van emotionele intelligentie in verband met verscheidene organisatorische kaders. Ten slotte vatten de praktische steekkaarten aan het einde van dit werk de belangrijkste tools samen van het omgaan met emoties. (Bron: www.uitgeverijdeboeck.be)


Book
De managementmythe : managementconsulting, heden, verleden en onzin.
Authors: ---
ISBN: 9789029080699 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Meulenhoff

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by