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Book
Kewda
Author:
ISBN: 8194849535 9788194849537 Year: 2021 Publisher: New Delhi New India Publishing Agency (NIPA)

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varieties in Kewda and its economic uses for development of rural economy with generation of man-days in operation of the Kewda distilleries and transport of the perfumes. The book is written in a simplified way for well understanding and to make it very useful for the scientists, professionals and farmers engaged in research and developmental activities of Kewda cultivation and perfume production with marketing of the highly prized Kewda products for a sustainable growth of the industry in the interests of the farmers and traders.


Book
Une histoire des parfumeurs : France 1850-1910
Author:
ISBN: 9791026704348 Year: 2016 Publisher: Ceyzérieu : Champ Vallon,

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Ce livre interroge les débuts de la grande parfumerie française, du mitan du XIXeme siècle à la veille de la Première Guerre mondiale. C'est en effet durant ces quelques décennies cruciales pour l'essor de la fabrication française et de ses exportations, que la parfumerie française conquiert sa juste place dans l'économie nationale, une place conforme à sa pluralité, entre chimie et commerce, entre mode et hygiène, entre industrie de consommation courante et industrie de luxe. Une industrie indéniablement dynamique, dont les acteurs, tour à tour inventifs et conformistes, savent habilement modifier le positionnement, jouant sans cesse de la dualité du produit et de son conditionnement, pour charger les deux d'un prestige considérable. (éditeur)


Book
Doft i bild : om bilden som kommunikatör i parfymannonsens värld
Author:
ISBN: 9789173466592 917346659X Year: 2009 Publisher: Göteborg : Göteborgs universitet

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L'image publicitaire des parfums : communication olfactive
Author:
ISBN: 2894890133 9782894890134 Year: 1997 Publisher: Paris : Editions L'Harmattan,

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Book
Understanding the Marketing Exceptionality of Prestige Perfumes
Authors: --- ---
ISBN: 0429016344 0429507119 0429016352 Year: 2018 Publisher: London : Taylor and Francis,

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"Women have an affinity with the brand of perfume they wear. People often hold strong emotional connections to different scents such as their mother's perfume or the body spray they wore as a teen. Despite huge marketing budgets, the launches of established brands often fail, despite extensive marketing research and lavish resources. Why is this? This text is a first in the field to recognize that fine fragrance cannot be treated as any other product. With case studies from Jill Sander, Estee Lauder and Dior, this book debunks the classic marketing techniques which often hinder the success of new perfumes. Authored by two leading market researchers, this study analyses the 'five great brands' of the perfume industry and demonstrates how to value perfume lines according to 'brand DNA'. This ground-breaking book will provide students with all the tools of a successful practitioner in the perfume industry. Understanding the Marketing Exceptionality of Prestige Perfumes will prove to be a vital text for any student, specialist or practitioner of luxury marketing looking to understand the fine fragrance market."--Provided by publisher.


Book
La fabrique des parfums : naissance d'une industrie de luxe
Author:
ISBN: 9782363581716 Year: 2015 Publisher: Paris : Vendémiaire,

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Eaux de toilette, de Cologne, poudres de riz, savons parfumés, huiles capillaires& Autant de produits, synonymes de beauté et de raffinement, dont s emparent les dandys et élégantes des dernières décennies du XIXe siècle. À l heure où l hygiène se fait vertu, le parfum affranchit peu à peu du soupçon de péché qui a longtemps pesé sur lui ; il n est plus seulement perçu comme un instrument de séduction réservé à une élite aristocratique mais devient, pour la société bourgeoise de l époque, un incontournable agent de distinction. Dans les salons, les bals, au théâtre, la femme comme il faut exhale, avec mesure, un suave parfum de violette, de rose ou d héliotrope& Tandis que Paris devient l arbitre du bon goût et de l élégance. Au cSur de la capitale, les cosmétiques envahissent les grands magasins et de luxueuses boutiques fleurissent, arborant sur leur devanture les noms de Piver, Houbigant, Guerlain ou Bourjois& La grande aventure des parfumeurs et industriels français, celle de leurs innovations et de leur savoir-faire technique et commercial, n avait encore jamais fait l objet d une étude aussi approfondie.


Periodical
International cosmetic news.
Year: 2009 Publisher: Paris : Cosmedias SA,

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Book
Seminar on consumer research in the fragrance business.
Author:
ISBN: 9283112008 Year: 1993 Publisher: Amsterdam ESOMAR

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Book
Le parfum
Author:
ISBN: 9782715405615 2715405618 Year: 2021 Volume: 1888 Publisher: Paris : Que sais-je ?,

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Les parfums répondent aux modes, sont le reflet d'une époque, la transcendent parfois. Ils sont aussi affaire de chimie, de marketing, de processus de fabrication et de commercialisation. Ils doivent respecter des normes de sécurité de plus en plus précises. Ils représentent un marché international de plusieurs milliards d'euros. Ils sont surtout affaire de création. À partird'une palette de matières odorantes, Jean-Claude Ellena raconte comment fonctionne l'odorat et comment se compose un parfum. Il nous livre sa manière unique de créer une fragrance, de jouer avec nos souvenirs olfactifs pour rendre le parfum séducteur.


Book
Code of fair competition for the perfume, cosmetic and other toilet preparations industry as approved on March 23, 1934.
Author:
Year: 1934 Publisher: Washington : United States Government Printing Office,

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