Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Psychology --- gedrag, lichaamstaal, personeel, team, talenten --- 417.1 --- arbeidspsychologie --- leiding geven --- organisatiepsychologie --- persoonlijkheid --- stress --- teamwerk --- time-management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën
Choose an application
Er zijn verschillende methodes om persoonlijkheidskenmerken van mensen te beschrijven, maar slechts n doorstaat de toets van wetenschappelijke kritiek: de 'Big 5', die uitgaat van een vijftal eigenschapsdimensies, of 'factoren': I Extravert / Introvert II Vriendelijk / Onvriendelijk III Zorgvuldig / Onzorgvuldig IV Emotioneel Stabiel / Instabiel V Intellectueel Autonoom / Afhankelijk Het Big 5-model heeft de functie van een referentiekader in wetenschappelijk onderzoek, met zeer praktische toepassingen voor professionals, in bijvoorbeeld de personeelspsychologie en de gezondheidszorg, die een degelijk en adequaat beoordelingsinstrument nodig hebben om iemands belangrijkste eigenschappen snel en betrouwbaar te meten en te beschrijven. De Big 5 wordt ook gebruikt in de psychotherapie, in gevallen waarin DSM-IV tekortschiet bij de diagnostiek van persoonlijkheidsstoornissen. De Big 5 is een talig instrument, dat uitgaat van de manier waarop wij mensen karakteriseren. Dit naslagwerk bevat Dan ook het complete lexicon (meer dan 10.000 woorden) van de taal waarin menselijke eigenschappen worden uitgedrukt, het zogenaamde Idioticon. Via de uitgebreide index wordt de weg gewezen naar karaktertrekken, die weer leiden naar het 'periodiek systeem van persoonlijkheidseigenschappen'. Het boek laat zien hoe ongekend rijk de woordenschat is waarmee wij mensen typeren en vormt een handig aanvullend instrument bij het schrijven van psychologische rapporten Inhoudsopgave : Inleiding *Geschiedenis van de vijf dimensionale begrippen *Karakterpraat *Context Duurzaamheid van eigenschappen *Waardegeladenheid *Karaktertypes: soorten personen *De taal van de verschillen en de lexicale hypothese *De Big Five factoren: soorten eigenschappen *Het periodiek systeem van persoonlijkheidseigenschappen: factoren en facetten *Het AB5C-model Idioticon van de persoonlijkheid *Het gebruik van het Idioticon *Literatuur Idioticon van de persoonlijkheid *I Extraversie *II Vriendelijkheid *III Zorgvuldigheid *IV Emotionele stabiliteit *V Intellectuele autonomie *Index
Persoonlijkheidsleer. --- Developmental psychology --- persoonlijkheidsleer --- 159.9 --- #KVHB:Persoonlijkheidskenmerken. Woordenboeken. Nederlands --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- 417.1 --- karaktervorming --- persoonlijkheid --- psychologie --- Psychologie --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Persoonlijkheid --- Persoonlijkheidsleer --- Volwassene --- Man
Choose an application
deze cd-rom hoort een handleiding : 'Manual / Daniel Ofman. - Schiphol : Human-i Euro. - 36 p. ; zie rek: siso-plaatsnummer 415
366.4 --- 417.1 --- Arbeidsmotivatie --- Begeleiding(Coaching) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- Management --- Persoonlijkheidsleer --- Management ; algemeen --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kernkwadranten --- Psychologie --- Algemene psychologie --- Kernkwadrant --- Man --- Volwassene
Choose an application
In dit boek maak je kennis met tien duo's van tegengestelde karaktertrekken. Elke eigenschap heeft positieve en negatieve kantjes. De psychologische tegenstellingen worden voorgesteld door tijdloze en herkenbare figuurtjes met wie jonge kinderen (vanaf 8 jaar) zich gemakkelijk kunnen identificeren. Met dit boek leren kinderen nadenken over zichzelf en de anderen om hen heen.
#PBIB:+111.94 --- C6 --- kinderen --- psychologie --- Anders zijn --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Persoonlijkheidskenmerken --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- 417.1 --- 417 --- 417 )* PERSOONLIJKHEIDSLEER --- anders zijn --- tegenstellingen --- 478.9 --- Vakdidactiek : Godsdienst / Zedenleer / Filofosie : Lager onderwijs --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- differentiële psychologie --- Psychology --- filosoferen met kinderen --- toegepaste filosofie --- #BSCH: vak: psychologie
Choose an application
Van tijd tot tijd zijn we bezig met vragen als: Welke bezigheden passen het beste bij mij?, Hoe kan ik omgaan met eigenschappen van mezelf, die ik vervelend vind?, Welke zijn mijn verborgen talenten? Door kwaliteiten als invalshoek te nemen is het mogelijk een antwoord te vinden op deze vragen. Onze kwaliteiten vormen een belangrijke drijfveer van waaruit we dingen doen. Onderwerpen die onder andere aan de orde komen in het boek zijn: kwaliteiten in de knel, weerstand, karakterstructuren, latente kwaliteiten opsporen, omgaan met vervormingen, bezieling, visie. (Bron: covertekst)
Primary groups --- Social welfare methods --- Didactics of social education --- interne communicatie --- personeelsmanagement --- management --- HRM (human resource management) --- persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Functioneringsproblemen --- Begeleiding --- Supervisie --- Zelfmanagement --- 159.9 --- 417.1 --- Persoonlijkheidsleer --- karaktervorming --- kwaliteiten --- kwaliteitenspel --- projectie --- spelmateriaal --- zelfkennis --- 417 --- Kwaliteiten --- Persoonlijkheidskenmerken --- 316.8 ) Agogie --- karakterstructuren --- psychologie --- zelfmanagement --- persoonlijke ontwikkeling --- Karaktereigenschappen --- 100846.jpg --- communicatie --- persoonlijkheidsvorming --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- 007 --- 159.93 --- 37.03 --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- Zelfzorg --- Man --- Volwassene --- Functioneringsprobleem (werkcontext)
Choose an application
Doel van het spel is jongeren (en bij uitbreiding volwassenen) bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld. De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau als in kleine of grotere groepen gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de begeleider. Dit spel kenmerkt zich door een combinatie van foto en tekening. Geschikt voor jongeren vanaf ongeveer 14 jaar èn voor volwassenen/teams
sociale relaties --- secundair onderwijs 2de graad --- Social psychology --- sociale opvoeding --- relationele vorming --- Primary groups --- Didactics of social education --- karakterkunde --- Social welfare methods --- persoonlijkheidsleer --- #PBIB:+108.41 --- 417.1 --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spel; opvoeding --- Jeugdpsychologie --- didactische set --- 417.0 --- persoonlijkheidsontwikkeling --- talenten --- Persoonlijkheidskenmerken --- Feedback --- Teamvorming --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Games --- 417 --- feedback --- Spel --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Begeleiding --- Supervisie --- Zelfbeeld --- Zelfmanagement --- Kwaliteiten --- Jeugd --- Leerlingbegeleiding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Zelfzorg --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Man --- Volwassene --- Jongere
Choose an application
Het Kernkwadrantenspel is gebaseerd op de theorie van de kernkwadranten, geschreven door Daniel Ofman. Het kaartspel stimuleert de spelers om hun persoonlijke kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en allergieën in kaart te brengen. Spelenderwijs worden de spelers aangespoord om hun persoonlijke kernkwaliteiten te ontdekken en ontwikkelen. Kortom, het Kernkwadrantenspel is de introductie bij uitstek tot de kernkwadranten.Bron: https://shop.aanstokerij.be/begeleiding/235-kernkwadrantenspel.html
Theory of knowledge --- epistomologie --- Sociology --- zelfkennis --- zelfontplooiing --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- epistemologists --- Kernkwadranten --- Psychologie --- Algemene psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidsdiagnostiek --- #KVHB:Zelfbeeld --- #KVHB:Identiteit --- #KVHB:Kernkwaliteiten --- 366.4 --- 417 --- 417.1 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kernkwaliteiten --- Kwaliteit --- Persoonlijkheidsleer --- Spelen(Kinderspelen) --- communicatie --- kernkwadranten --- management --- spelen --- spelmateriaal --- Zelfbeeld --- Kwaliteiten --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Relaties ; spelen --- 159.9 --- Management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Games --- Persoonlijkheid --- Vaardigheden --- Competenties --- Zelfmanagement --- Speltherapie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Competentie --- Zelfzorg --- Kernkwadrant --- Man --- Volwassene
Choose an application
In 1992 introduceerde Daniel Ofman het kernkwadrant, waarmee bedrijven en organisaties de kernkwaliteiten van teams en personen handig kunnen vaststellen. Met deze aangepaste versie kan idereen thuis aan zijn eigen kernkwaliteiten werken. Het kernkwadrant vormt de basis voor een nieuwe weg naar persoonlijke groei. Met dit boek kun je zelf je eigen kernkwaliteiten ontdekken en ontwikkelen
Persoonlijkheidsleer. --- persoonlijkheidsontwikkeling --- organisatiepsychologie --- persoonlijkheidsleer --- Personality development --- Industrial psychology --- levenskwaliteit --- spiritualiteit --- Social psychology --- 417.1 --- kwaliteiten --- 159.923 --- Kernkwadranten --- Kernkwaliteiten --- Persoonlijke ontwikkeling --- Persoonlijkheid --- 417 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- competentieontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- 658.37 --- kernkwaliteiten --- kernkwadranten --- persoonlijkheidspsychologie --- persoonlijkheid --- psychologie --- typologieën --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- Integrale kwaliteitszorg --- Levenskwaliteit --- Psychologie --- Kwaliteit --- Zelfbeeld --- Organisatieontwikkeling --- Vaardigheden --- Competenties --- Psychologie Psychologie --- Personnalité Persoonlijkheid --- Man --- Volwassene --- Kernkwadrant --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Competentie --- Sociology of occupations --- Labour market
Choose an application
Doel van dit spel is kinderen bewust(er) maken van hun eigen kwaliteiten en op die manier bijdragen aan een positief zelfbeeld.De kaartjes kunnen zowel op individueel niveau, in kleine groepjes als klassikaal gebruikt worden.Uitgangspunt voor een gesprek is steeds het woord op een kaartje, waarbij concrete vragen worden gesteld door de leerkracht, mentor, interne begeleider of zorgcoördinator.Bron: https://www.sensoa.be/materiaal/kinderkwaliteitenspel
Karakter --- #PBIB:+108.31 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- kwaliteiten --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- sociale vaardigheden --- 417.1 --- sociaal-emotionele opvoeding --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- 417 --- Feedback --- Kinderen --- Zelfbeeld --- Zelfkennis --- 159.923 --- Karakterkunde --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Communicatievaardigheden --- Sociale vaardigheden --- communicatie --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 478.8 --- Persoonlijkheidsvorming --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- typologieën --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Games --- zelfbeeld --- kwaliteit --- eigenwaarde --- kinderen --- Psychology --- Didactics of social education --- sociale opvoeding --- karakterkunde --- relationele vorming --- persoonlijkheidsleer --- psychologie --- Leerlingbegeleiding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Pedagogisch klimaat --- Coaching --- Positief denken --- Zorgverbreding --- Talenten --- Onderwijs --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|