Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Dissertation
The Iraq War in the Flemish printed media: a framing and discourse analysis
Authors: --- ---
Year: 2011 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: Dit werk onderzoekt de mate waarin er over de Irak-oorlog in de twee kwaliteitskranten De Standaard en De Morgen werd bericht. Bovendien onderzochten we welk soort artikels voorkwamen en hoe lang die waren. Het tweede stuk van dit onderzoek spitste zich toe op een analyse van het discours dat in beide kranten werd gehanteerd. Daarvoor gebruikten we de principes van Carpentier (1999), zoals hij ze toepaste in zijn onderzoek naar de berichtgeving over de oorlog in Kosovo. Op deze manier analyseerden we 58 artikels uit De Standaard en 56 artikels uit De Morgen die verschenen tussen 20 maart en 2 mei 2003, de periode van de militaire invasie van Irak. Middelen of methode: Voor ons onderzoek gebruikten we de frames van Semetko & Valkenburg (2000) om de frames in beide kranten te bepalen, de principes van Carpentier (1999) om op zoek te gaan naar overeenkomsten met de oorlog in Kosovo, en de theorie omtrent artikelsoorten van Kussendrager en van der Lugt (2007) om te onderzoeken welk soort artikels zoal verschenen. Resultaten: Uit ons onderzoek bleek dat alle frames in zowel De Standaard als De Morgen voorkwamen. Bovendien schreven beide kranten vaak over dezelfde onderwerpen, maar werden deze onderwerpen in enkele gevallen aan verschillende frames toegeschreven. Een bericht over de Irak-oorlog had een gemiddelde lengte van 500 tot 600 woorden. Naast nieuwsberichten en –verhalen waren er vaak ook achtergrondberichten, reportages, interviews te bespeuren. Vooral het Human Interest frame vertoonde een grote variatie aan artikelsoorten. Het tweede deel van het onderzoek wees uit dat principes van personificatie, demonisering, heroïsering, technologisering, virtualisering, (de)militarisering en hegemonisering in beide kranten uitgebreid aan bod kwamen. Toch bleek dat de Morgen geen voorbeelden van personificatie van de oorlog bevatte. Deze waren wel aanwezig in De Standaard. Beide kranten bleken elementen van kritiek op het conflict te weerspiegelen.


Book
The Nurse in Popular Media : Critical Essays.
Authors: --- ---
ISBN: 1476645469 Year: 2021 Publisher: McFarland

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The image of the nurse is ubiquitous, both in life and in popular media. One of the earliest instances of nursing and media intersecting is the Edison phonographic recording of Florence Nightingale’s voice in 1890. Since then, a parade of nurses, good, bad or otherwise, has appeared on both cinema and television screens. How do we interpret the many different types of nurses— real and fictional, lifelike and distorted, sexual and forbidding—who are so visible in the public consciousness? This book is a comprehensive collection of unique insights from scholars across the Western world. Essays explore a diversity of nursing types that traverse popular characterizations of nurses from various time periods. The shifting roles of nurses are explored across media, including picture postcards, film, television, journalism and the collection and preservation of uniforms and memorabilia.


Periodical
Psychology of popular media culture.
Author:
ISSN: 21604142 21604134 Year: 2012 Publisher: Washington, DC : Educational Publishing Foundation of the American Psychological Association,


Book
Media, persuasion and propaganda
Author:
ISBN: 0748644172 9780748644179 9780748696437 0748696431 9780748644162 0748644164 9780748644155 0748644156 Year: 2015 Publisher: Edinburgh

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Living in a saturated media environment, we are crowded from all sides by persuasive messages and information. Advice, promotion and propaganda form a spectrum of persuasion - and everywhere we see it performed in its full theatricality, complete with actors, scripts, props and costumes. Based on enduring rhetorical principles, these persuasive techniques and the psychology behind them have become increasingly sophisticated during the 'age of persuasion', a century of applied research in advertising, advocacy, public relations, mass entertainment and social control. Media, Persuasion, and Propaganda guides the reader through the many varieties of persuasion and its performance, exploring the protocols of rhetoric unique to the medium, from orality and print to film and digital images.


Periodical
Journal of media psychology : theories, methods, and applications.
ISSN: 21512388 18641105 Year: 2008 Publisher: [Washington, DC] : [Cambridge, Mass.] : American Psychological Association ; Hogrefe & Huber Publishers.

Designing health communication campaigns : what works?
Authors: --- ---
ISBN: 0803943318 0803943326 1322421854 1483325520 145225270X Year: 1992 Publisher: Thousand Oaks, Calif. : SAGE,

A cognitive psychology of mass communication
Author:
ISBN: 080583088X Year: 1999 Publisher: Mahwah, N.J. : L. Erlbaum Associates,

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by