Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De Bee-Bot is een kindvriendelijke robot in de vorm van een bij. Kinderen kunnen de robot bedienen met de zeven knoppen op zijn rug. Om van punt A naar punt B te komen moet je de Bee-Bot van tevoren de juiste commando's geven. Bijvoorbeeld twee stappen vooruit, een keer naar rechtsdraaien en dan weer een stap vooruit. De robot onthoudt tot 200 stappen en kan zo uiteenlopende opdrachten uitvoeren. In verschillende opdrachten laten leerlingen de Bee-Bot een parcours op bijbehorende matten afleggen. Er zijn heel veel veschillende matten beschikbaar met de meest uiteenlopende opdrachten. Voor taal- en leesopdrachten is er bijvoorbeeld een lettermat verkrijgbaar. De robot rijdt van letter naar letter, om een woord te maken. Ook bij topografie, verkeer en techniek kan met de Bee-Bot worden gewerkt. Het aantrekkelijke van de Bee-Bot voor in de les is dat de leerkracht ook zelf opdrachten kan ontwerpen. Met accessoires en zelf ontworpen illustraties, landkaarten, vormen, letters of cijfers, en in combinatie met een transparante mat, maak je snel je eigen lessen en matten. Ongeacht voor welke lesjes de Bee-Bot wordt ingezet, de uitdaging voor de leerling is steeds om vooruit te denken. De complexiteit wordt bepaald door het niveau van de opdracht. Door de eenvoudige bediening is de Bee-Bot in de onderbouw van het PO goed inzetbaar. Opdrachten kunnen naar complexiteit opgebouwd worden, daarom is de Bee-Bot ook in de middenbouw nog interessant. Opdrachten met de Bee-Bot dragen bij aan een oefening in logisch denken en probleemoplossende vaardigheden. De leerlingen maken een plan, testen en evalueren en wijzigen het programma als dat nodig is. Strategieën die vooral door kinderen gebruikt worden zijn: Tijd nemen om na te denken, een probleem doelmatig aanpakken en stapsgewijs nadenken.
Logisch denken. --- Robot. --- Vaardigheden ; probleemoplossen.
Choose an application
Microeconomics --- Probleemoplossen --- Problem solving --- Solution de problèmes
Choose an application
Veel conflicten - op het werk, in het gezin of in de politiek - slepen zich voort omdat beide partijen aan hun eigen standpunt vasthouden. Elke partij wil de andere niet echt serieus nemen en vreest zichzelf te verliezen als hij toegeeft. Stephen Covey leert ons in Het 3de alternatief dat er meer mogelijk is dan 'jouw manier of mijn manier'. Hij bouwt daarbij voort op het in De zeven eigenschappen geïntroduceerde concept van synergie. Als synergie serieus wordt nagestreefd - en Covey geeft in dit boek talloze voorbeelden van hoe dat kan, op kleine en grote schaal- zijn er grote en grootse doorbraken mogelijk. Alles begint met een open, accepterende houding ten aanzien van de ander en het op waarde schatten van diens opvattingen. Covey laat in dit boek zien dat echte, duurzame oplossingen,of ze nu op het werk, in relaties of op wereldniveau nodig zijn, alleen mogelijk zijn als we het 'ik versus jou'-denken loslaten en gezamenlijk op zoek gaan naar het derde alternatief: geen compromis maar een nieuwe uitkomst waar iedereen beter van wordt.Bron : http://www.boekenbank.be
Change (Psychology) --- Changement (Psychologie) --- Conflict [Interpersonal ] --- Conflict tussen mensen --- Conflit entre personnes --- Interpersonal conflict --- Metabletica --- Metabletics --- Métablétique --- Probleemoplossen --- Problem solving --- Solution de problèmes --- Verandering (Psychologie) --- Teamwerk --- Managementvaardigheden --- Synergie --- Didactics of social education
Choose an application
Hoe gedragen mensen zich als zij samen met anderen een taak moeten vervullen? Valt daarover in het algemeen iets te zeggen waar de lezer iets mee 'kan'? Van Oudenhoven laat in de opvolger van De groep onder de loep zien dat dit inderdaad mogelijk is. Op basis van de sociaal-psychologische literatuur, aangevuld met vele illustraties uit de dagelijkse praktijk biedt hij een prettig leesbaar overzicht van de groepsdynamica. Aan het eind van elk hoofdstuk zijn suggesties voor oefeningen opgenomen die de behandelde thema's verduidelijken. De lezer kan dan zowel ervaring opdoen met het eigen gedrag als met dat van anderen in groepen. Het laatste hoofdstuk is helemaal gewijd aan de toepassing van de stof in een practicum. De combinatie van theorie, praktische voorbeelden en suggesties voor oefeningen maken dit boek geschikt voor alle instellingen van het hoger onderwijs die opleiden voor beroepen waarvoor het werken met groepen belangrijk is. (Bron: uitgeverscatalogus)
groepsdynamica --- Groepspsychologie --- 305.2 --- Discriminatie --- Groep --- Intergroepsrelaties --- Probleemoplossen --- Rollen --- Rolproblemen --- Vooroordelen --- Psychologie van groepen --- Primary groups --- communicatie --- Social psychology --- #PBIB:1999.2 --- Besluitvorming --- Communicatie --- Groepsdynamica --- Groepsprocessen --- Leiding geven --- Normen --- Relaties --- 361.13
Choose an application
681.3* / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / / --- #TCPW:AGGR --- 487.2 --- 2e graad s.o --- Handboek --- Informatica --- Probleemoplossen --- informatica: handboek secundair onderwijs --- Computerwetenschap --- Informatiekunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of technology --- Didactics of secundary education --- informatievaardigheden
Choose an application
fysicochemie --- Organic reaction mechanisms and kinetics --- Chemie [Organische ] --- Chemistry [Organic ] --- Chimie organique --- Organic chemistry --- Organische chemie --- Organische scheikunde --- Probleemoplossen --- Problem solving --- Scheikunde [Organische ] --- Solution de problèmes --- Chemistry, Organic. --- Problem solving. --- Résolution de problème --- 547 <076> --- Chemistry, Organic --- Organische chemie: probleemoplossend denken --- Methodology --- Psychology --- Decision making --- Executive functions (Neuropsychology) --- Chemistry --- Organic chemistry--?<076> --- 547 <076> Organic chemistry--?<076> --- Résolution de problème
Choose an application
Agilité dans l'entreprise --- Change [Organizational ] --- Changement dans l'organisation --- Changement organisationnel --- Développement organisationnel --- Flexibilité organisationnelle --- Innovation organisationnelle --- Organisatie--Wijzigingen --- Organisation -- Changement --- Organization development --- Organizational change --- Organizational development --- Organizational innovation --- Probleemoplossen --- Problem solving --- Solution de problèmes --- Résolution de problème --- Résolution de problème --- Methodology --- Psychology --- Decision making --- Executive functions (Neuropsychology) --- Change, Organizational --- Management --- Organization --- Manpower planning --- Organizational change. --- Problem solving.
Choose an application
Creative ability in business --- Creativite dans les affaires --- Creativiteit in zaken --- Probleemoplossen --- Problem solving --- Solution de problèmes --- Innovatie --- Creativiteit --- creativiteit --- ondernemingen --- innovatie --- Personnel management --- innovatiemanagement --- Economic production --- talentmanagement --- Industrial psychology --- Planning (firm) --- Business creativity --- Créativité dans les affaires --- Managerial economics --- Management science --- Ability --- Entrepreneurship
Choose an application
Denken in vaste, vertrouwde patronen is heel handig als u met een routineklus bezig bent, maar tot echte innovatieve ideeën of nieuwe oplossingen leidt het niet. In dit boek leest u hoe uw uw eigen creativiteit binnen uw organisatie kunt vergroten. Want denk niet dat creativiteit is voorbehouden aan kunstenaars en uitvinders. Iedereen kan creatief denken. Als kind deed u niets anders. U bent het alleen in de loop der tijd een beetje verleerd. De tips en suggesties helpen u vastgeroeste denkpatronen te doorbreken, waardoor er nieuwe ideeën in u kunnen opborrelen. En daar zit misschien wel een gouden idee bij.
Brainstorming. --- Probleemoplossend denken. --- Mass communications --- Industrial psychology --- Dutch language --- Social psychology --- 65.01 --- #KVHA:Formuleren --- 643 Taalzorg --- creativiteit --- creatieve processen --- 061 organisaties --- .001.7 innovatie --- *843 --- Probleemoplossen --- Creativiteit --- Nederlands: stellen --- Stijl --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Creatief management --- Probleemoplossend denken --- Methodologie --- Musiceren
Choose an application
Collaboration Samenwerking --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Relations humaines Menselijke relaties --- Conflicthantering --- Samenwerken --- Managementvaardigheden --- intermenselijke relaties --- Change (Psychology) --- Changement (Psychologie) --- Conflict [Interpersonal ] --- Conflict tussen mensen --- Conflit entre personnes --- Metabletica --- Metabletics --- Métablétique --- Probleemoplossen --- Solution de problèmes --- Verandering (Psychologie) --- leidinggeven --- Primary groups --- coaching --- Social psychology --- Didactic strategies --- Problem solving --- Interpersonal conflict
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|