Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Orthopedagogics --- persoonlijkheidsontwikkeling --- educating --- Psychology --- Developmental psychology --- Educational psychology --- opvoeding --- Opvoeding --- Persoonlijkheid --- 159.9:37 --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- #GSDBP --- #GBIB:IDGP --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde
Choose an application
Passend onderwijs, Engels in groep 1, iPad-scholen, massive open online courses (MOOCS) - de vernieuwingen in het onderwijs buitelen over elkaar heen. Maar hoe leert de mens eigenlijk? En passen de vernieuwingen daar wel bij? Over deze onderwerpen gaat De lerende mens . Neurowetenschappers Van der Helden en Bekkering schetsen op toegankelijke en vaak vermakelijke wijze belangrijke inzichten ten aanzien van de lerende mens, beginnend bij Aristoteles en Nietzsche en eindigend bij de meest recente neurowetenschappelijke onderzoeken. De auteurs laten zien hoe het brein leert en hoe belangrijk menselijke autonomie en sociale verbondenheid zijn voor optimaal leren. Zij bieden handreikingen voor de educatieve praktijk op het gebied van taal en rekenen, maar ook voor de grote rol van sociale interactie daarin. Daarnaast zal een goed begrip van de gevolgen van belonen en straffen docenten en ouders helpen bij hun uitdagende taak. De sleutel tot beter onderwijs ligt volgens de auteurs in het optimaal aansluiten bij de individuele verschillen en het creren van een sociale omgeving waarin ieder kind tot zijn recht komt.
Cognitive psychology --- Educational psychology --- Leren leren. --- leerpsychologie --- studievaardigheden --- 415.4 --- 159.9:37 --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- PXL-Central Office 2016 --- leren --- leermethoden --- studiemethode --- 700 Pedagogie
Choose an application
onderwijspsychologie --- opvoeding --- 37 --- 159.9:37 --- 419.3 --- Onderwijs --- Opvoedingspsychologie --- Pedagogische psychologie --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- 419.3 ) * PEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE --- onderwijs --- pedagogische psychologie --- Educational psychology --- psychologie --- Psychology
Choose an application
To care and educate our young children we must understand and listen to them. Childhood and (Post) Colonization opens the door to the effects of intellectual, education, and economic colonization of young children throughout the world.
Early childhood education --- -Child development --- -Postcolonialism --- -Constructivism (Education) --- -159.9:37 --- 159.922.7 --- Post-colonialism --- Postcolonial theory --- Political science --- Decolonization --- Child study --- Children --- Development, Child --- Developmental biology --- Developmental psychobiology --- Child rearing --- Education --- Social aspects --- -Psychologie in verband met opvoedkunde --- Kinderpsychologie --- Development --- Child development --- Constructivism (Education) --- Postcolonialism --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- 159.9:37
Choose an application
Un panorama des différentes théories psychologiques qui met en évidence leurs implications éducatives. Après un examen des présupposés psychologiques des précurseurs (Rousseau, Montessori, Decroly...), l'auteur s'intéresse aux implications pédagogiques de la psychanalyse et de la psychologie humaniste, puis aux apports du behaviorisme et à ceux du constructivisme de Piaget.
Educational psychology --- Psychopédagogie --- 159.9:37 --- 37.015 --- 37.015 Hulpwetenschappen van de pedagogiek --- Hulpwetenschappen van de pedagogiek --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychopédagogie --- Educational psychology. --- Psychologie de l'éducation --- Psychologie de l'éducation.
Choose an application
Learning, Psychology of --- Cognitive learning theory --- Teaching --- 159.9:37 --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Education --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Cognitive theory of learning --- Psychological aspects
Choose an application
Cognitive scientist Dan Willingham has focused his acclaimed research on the biological and cognitive basis of learning and has a deep understanding of the daily challenges faced by classroom teachers. This book will help teachers improve their practice by explaining how they and their students think and learn revealing the importance of story, emotion, memory, context, and routine in building knowledge and creating lasting learning experiences. --from publisher description.
Learning, Psychology of --- Effective teaching --- 159.9:37 --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Instructional effectiveness --- Teaching effectiveness --- Teaching quality --- Teaching --- Teacher effectiveness --- Psychological aspects
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|