Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Learning : a survey of psychological interpretations.
Author:
ISBN: 0416700500 Year: 1973 Volume: 97 Publisher: London Methuen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Psychologie de l'éducation
Author:
ISBN: 2130538487 9782130538486 Year: 2003 Volume: 3475 Publisher: Paris PUF

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handbook of educational psychology
Authors: ---
ISBN: 9780415894814 9780415894821 9781315688244 9781317420545 9781317420552 9781317420569 Year: 2016 Publisher: New York ; Abingdon : Routledge is an imprint of the Taylor & Francis Group, an informa business,


Book
Opvoeding en persoonlijkheidsontwikkeling
Author:
ISBN: 9026616031 Year: 1976 Publisher: Nijkerk Callenbach


Book
De lerende mens
Authors: ---
ISBN: 9789089536495 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Passend onderwijs, Engels in groep 1, iPad-scholen, massive open online courses (MOOCS) - de vernieuwingen in het onderwijs buitelen over elkaar heen. Maar hoe leert de mens eigenlijk? En passen de vernieuwingen daar wel bij? Over deze onderwerpen gaat De lerende mens . Neurowetenschappers Van der Helden en Bekkering schetsen op toegankelijke en vaak vermakelijke wijze belangrijke inzichten ten aanzien van de lerende mens, beginnend bij Aristoteles en Nietzsche en eindigend bij de meest recente neurowetenschappelijke onderzoeken. De auteurs laten zien hoe het brein leert en hoe belangrijk menselijke autonomie en sociale verbondenheid zijn voor optimaal leren. Zij bieden handreikingen voor de educatieve praktijk op het gebied van taal en rekenen, maar ook voor de grote rol van sociale interactie daarin. Daarnaast zal een goed begrip van de gevolgen van belonen en straffen docenten en ouders helpen bij hun uitdagende taak. De sleutel tot beter onderwijs ligt volgens de auteurs in het optimaal aansluiten bij de individuele verschillen en het creren van een sociale omgeving waarin ieder kind tot zijn recht komt.


Book
Psychologie van opvoeding en onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9060010981 Year: 1977 Publisher: Deventer Van Loghum Slaterus

Childhood and postcolonization : power, education, and contemporary practice
Authors: ---
ISBN: 0415933471 0415933463 0203463536 9780203463536 0203463536 1135953708 9786610231669 1280231661 9781135953652 9781135953690 9781135953706 9780415933469 9780415933476 1135953694 Year: 2004 Publisher: New York : RoutledgeFalmer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

To care and educate our young children we must understand and listen to them. Childhood and (Post) Colonization opens the door to the effects of intellectual, education, and economic colonization of young children throughout the world.


Book
Psychologie de l'éducation
Author:
ISSN: 11586028 ISBN: 2130485480 9782130485483 Year: 1999 Publisher: Paris : Presses Universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Un panorama des différentes théories psychologiques qui met en évidence leurs implications éducatives. Après un examen des présupposés psychologiques des précurseurs (Rousseau, Montessori, Decroly...), l'auteur s'intéresse aux implications pédagogiques de la psychanalyse et de la psychologie humaniste, puis aux apports du behaviorisme et à ceux du constructivisme de Piaget.

Psychology of learning for instruction.
Author:
ISBN: 0205263216 9780205263219 Year: 2000 Publisher: Boston Pearson Education


Book
Why don't students like school? : a cognitive scientist answers questions about how the mind works and what it means for the classroom.
Author:
ISBN: 9780470279304 0470279303 9780470591963 047059196X Year: 2009 Publisher: San Francisco Jossey-Bass

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cognitive scientist Dan Willingham has focused his acclaimed research on the biological and cognitive basis of learning and has a deep understanding of the daily challenges faced by classroom teachers. This book will help teachers improve their practice by explaining how they and their students think and learn revealing the importance of story, emotion, memory, context, and routine in building knowledge and creating lasting learning experiences. --from publisher description.

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by