Listing 1 - 10 of 266 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: Een tolk wordt in toenemende mate beoordeeld op non-verbale communicatie en presentatie in consecutieve tolkprestaties. Deze verkennende casestudy wil nagaan in welke mate non-verbale communicatie de algemene beoordeling van een tolkprestatie door een student beïnvloedt. Bovendien wil deze studie nagaan welke non-verbale elementen hierbij als positief dan wel als negatief worden ervaren en hoe die de geloofwaardigheid en de professionaliteit van de student-tolk (kunnen) aantasten. Middelen of methode: Er werden vier opnames gemaakt van tolkstudenten uit het Postgraduaat Conferentietolken van de Hogeschool Gent. De opnames werden vervolgens getranscribeerd en besproken. Er werd ook een enquête afgenomen bij tolkdocenten van de vijf Vertaal-en Tolkscholen in Vlaanderen waarbij de respondenten zowel louter visuele als audiovisuele fragmenten moesten beoordelen. Resultaten: Uit analyse van dit beperkt onderzoek bleek dat non-verbale communicatie vandaag de dag inderdaad een prominente rol inneemt bij de beoordeling van consecutieve tolkprestaties. Non-verbale communicatie geassocieerd met stress, onzekerheid of subjectiviteit beïnvloedde de geloofwaardigheid en professionaliteit van de tolk in negatieve zin. Ook het gebrek aan non-verbale communicatie had een negatieve impact op de beoordeling van de tolkprestatie. Non-verbale communicatie als ondersteuning van verbale communicatie, daarentegen, droeg positief bij tot de professionaliteit en geloofwaardigheid van de tolk.
Consecutive interpreting. --- Non-verbal communication. --- Quality assessment.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Water quality --- National Water-Quality Assessment Program (U.S.) --- Texas
Choose an application
Water quality --- National Water-Quality Assessment Program (U.S.) --- Texas
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 266 | << page >> |
Sort by
|