Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boekje biedt handvatten aan leraren, opvoeders, ouders... om efficiënt en effectief hulp te kunnen bieden aan een kind in nood, om hun communicatie met kinderen die gepest worden, pesten, verdriet hebben of boos zijn te verbeteren. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe er op een juiste manier gecommuniceerd kan worden met de kinderen om zo tot een duurzaam resultaat te komen. Het hulpverlenend gesprek wordt vergeleken met een spel van woorden, het heen-en-weer-gooien van een bal. De spelregels worden uitgelegd aan de hand van praktijkvoorbeelden zodat je concreet weet wat te doen. Vragen en opdrachten dwingen de lezer om na te denken over zijn/haar eigen gevoelens, opvattingen en gedrag.
159.922.7 --- 37.015.3 --- 37.018.2 --- 371.03 --- C6 --- pedagogiek --- pesterij --- S20100646.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- pesten --- verdriet --- angst --- woede --- 371.03 Vorming van persoonlijkheid. Algemene ontwikkeling. Karaktervorming --- Vorming van persoonlijkheid. Algemene ontwikkeling. Karaktervorming --- 37.018.2 Schoolopvoeding --- Schoolopvoeding --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Pedagogische psychologie --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 361.2 --- 301.15 --- 159.94 --- leerlingenbegeleiding --- communicatie --- Age group sociology --- Pupil counseling. Pupil guidance
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|