Narrow your search
Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by

Book
10 manieren om fusies te verknoeien : het inschatten en realiseren van synergie bij fusies en overnames
Authors: ---
ISBN: 9055941891 Year: 2000 Publisher: Schiedam Scriptum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schaalvergroting en loopbaanbegeleiding in het secundair onderwijs: kansen en mogelijkheden. Een praktijkverhaal
Author:

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Als het mij maar niets kost : de psychologie van sociale dilemma's
Authors: ---
ISBN: 9026510020 Year: 1989 Publisher: Amsterdam Swets en Zeitlinger

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Organisatieontwikkeling en gedragsverandering in het onderwijs. De menselijke factor bij verzelfstandiging, fusieprocessen en schaalvergroting
Author:
ISBN: 9024413338 Year: 1995 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

15 p.


Dissertation
Credit Default Swaps en kredietrisico: de impact van schaalvergroting op CDS-prijzen
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Credit Default Swap en kredietrisico: de impact van schaalvergroting op CDS-prijzen
Authors: --- ---
Year: 2012 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze masterproef onderzoekt de verklarende kracht van ‘schaalvergroting' bij Europese financiële instellingen op de prijs van een Credit Default Swap (CDS). Hierbij richten we ons in het bijzonder op twintig financiële instellingen binnen de Eurozone. Onze onderzoeksperiode begint in 2004 en eindigt in 2010. Het doel van deze masterproef is om na te gaan hoe de ‘schaalvergroting' bij Europese financiële instellingen heeft bijgedragen tot de financiële crisis van 2008. In de verschillende regressiemodellen inspireren we onze keuze van de variabelen, net zoals andere wetenschappelijke studies, op het Merton model. Daarnaast leveren ook liquiditeits- en macro-economische variabelen een grote bijdrage aan de verklarende kracht van onze modellen. Met deze masterproef willen we aantonen dat financiële instellingen in de aanloop naar de crisis te machtig zijn geworden waardoor ze een te grote risicopositie aanhielden. Dit leidde tot het probleem van ‘too big to fail' waarbij overheden genoodzaakt werden om deze noodlijdende systemische banken bij te staan in tijden van economische en financiële stress. Europese overheden hadden echter onvoldoende financiële middelen ter beschikking tijdens de recente financiële crisis, waardoor ze niet langer in staat waren om deze banken financieel te ondersteunen. Als gevolg hiervan verkregen deze laatste een ‘too big to save' status. Deze evolutie zorgde voor een immense opwaartse druk op de CDS-spread, gedefinieerd als de periodieke prijs die de koper van de bescherming betaalt om het kredietrisico over te dragen aan een derde partij. Onze eindconclusie bestaat er dan ook uit dat financiële instellingen, naar de toekomst toe, hun risicovolle activiteiten moeten afbouwen om zo hun risico's binnen de perken te houden en verdere vertrouwenscrisissen te vermijden. Via deze masterproef leveren we een gefundeerde indicatie voor het feit dat overheden en beleidsmakers financiële instellingen streng moeten opvolg


Book
Structuurverandering of schoolontwikkeling? : over schaalvergroting in basisscholen
Authors: --- ---
ISBN: 903011889X Year: 2003 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs gingen via onderzoek te rade bij directeurs en leerkrachten van basisscholen die met een schaalvergrotingsproces te maken hadden. Ze reiken van daaruit aangrijpingspunten aan voor het begeleiden van schaalvergrotingsprocessen. Hoe kom je er als team doorheen? Waar hou je best rekening mee om het hele proces goed te starten en geod af te ronden? Wat zijn de effecten van schaalvergroting op het funcitoneren van de school? En wat betekende de schaalvergroting voor de direct betrokkenen: de leerkrachten, het schoolbestuur en de directie? Wie werd er beter van? En waarom was dit zo? Hoe kunnen we die effecten begrijpen en verklaren? Welke lessen zijn eruit te trekken?


Book
Op grote schaal scholen slim organiseren : anders veranderen met goesting
Authors: --- ---
ISBN: 9789401456609 Year: 2018 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Schaalvergroting is een hot item, ook in het onderwijs. De afgelopen jaren zijn er grote schoolorganisaties ontstaan die een ruimer studieaanbod en een bredere centrale ondersteuning hebben. Deze ontwikkeling brengt professionalisering met zich mee, maar roept ook vragen op. Zullen scholen wel snel genoeg kunnen inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen? En zullen leerkrachten en leerlingen er zich thuis voelen?Op grote schaal scholen slim organiseren stuurt al wie bij onderwijs en non-profit betrokken is in de richting van verandering. Ver weg van bureaucratie en logge structuren inspireert het om alle betrokkenen met plezier te laten samenwerken. Aan de hand van concrete stappen vertelt het boek hoe, via slimme teams en een nieuwe rol voor leidinggevenden, de kernopdrachten van organisaties worden versterkt. Voor iedereen die een nieuwe weg in wil slaan, is dit boek de ideale inspiratiebron.(Bron: www.lannoo.be)


Book
Identiteit en fusie : de spanning tussen overheidsbeleid en het behoud van sociale verbanden.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 905189712X Year: 1997 Publisher: Utrecht : Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Sociologie : een inleiding
Author:
ISBN: 9789043012713 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Listing 1 - 10 of 13 << page
of 2
>>
Sort by