Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Bedrijfsmanagement --- Schaalvergroting --- Teamwerk --- Fusie
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Secundair onderwijs --- Schoolloopbaan --- Schaalvergroting
Choose an application
sociaal gedrag --- schaalvergroting --- groepsbewustzijn --- Sociale psychologie --- sociale ethiek --- 301.15 --- 301.17 --- 301.18 --- 172
Choose an application
15 p.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijsbeleid. --- Onderwijs --- Organisatieontwikkeling --- Fusies (en splitsingen) --- Schaalvergroting --- Fusie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Credit default swap. --- Europese bankensector. --- Financiële crisis. --- Schaalvergroting. --- Too big to fail.
Choose an application
Deze masterproef onderzoekt de verklarende kracht van ‘schaalvergroting' bij Europese financiële instellingen op de prijs van een Credit Default Swap (CDS). Hierbij richten we ons in het bijzonder op twintig financiële instellingen binnen de Eurozone. Onze onderzoeksperiode begint in 2004 en eindigt in 2010. Het doel van deze masterproef is om na te gaan hoe de ‘schaalvergroting' bij Europese financiële instellingen heeft bijgedragen tot de financiële crisis van 2008. In de verschillende regressiemodellen inspireren we onze keuze van de variabelen, net zoals andere wetenschappelijke studies, op het Merton model. Daarnaast leveren ook liquiditeits- en macro-economische variabelen een grote bijdrage aan de verklarende kracht van onze modellen. Met deze masterproef willen we aantonen dat financiële instellingen in de aanloop naar de crisis te machtig zijn geworden waardoor ze een te grote risicopositie aanhielden. Dit leidde tot het probleem van ‘too big to fail' waarbij overheden genoodzaakt werden om deze noodlijdende systemische banken bij te staan in tijden van economische en financiële stress. Europese overheden hadden echter onvoldoende financiële middelen ter beschikking tijdens de recente financiële crisis, waardoor ze niet langer in staat waren om deze banken financieel te ondersteunen. Als gevolg hiervan verkregen deze laatste een ‘too big to save' status. Deze evolutie zorgde voor een immense opwaartse druk op de CDS-spread, gedefinieerd als de periodieke prijs die de koper van de bescherming betaalt om het kredietrisico over te dragen aan een derde partij. Onze eindconclusie bestaat er dan ook uit dat financiële instellingen, naar de toekomst toe, hun risicovolle activiteiten moeten afbouwen om zo hun risico's binnen de perken te houden en verdere vertrouwenscrisissen te vermijden. Via deze masterproef leveren we een gefundeerde indicatie voor het feit dat overheden en beleidsmakers financiële instellingen streng moeten opvolg
Credit default swap. --- Europese bankensector. --- Financiële crisis. --- Schaalvergroting. --- Too big to fail.
Choose an application
De auteurs gingen via onderzoek te rade bij directeurs en leerkrachten van basisscholen die met een schaalvergrotingsproces te maken hadden. Ze reiken van daaruit aangrijpingspunten aan voor het begeleiden van schaalvergrotingsprocessen. Hoe kom je er als team doorheen? Waar hou je best rekening mee om het hele proces goed te starten en geod af te ronden? Wat zijn de effecten van schaalvergroting op het funcitoneren van de school? En wat betekende de schaalvergroting voor de direct betrokkenen: de leerkrachten, het schoolbestuur en de directie? Wie werd er beter van? En waarom was dit zo? Hoe kunnen we die effecten begrijpen en verklaren? Welke lessen zijn eruit te trekken?
School management --- Primary education --- Schaalvergroting --- Lager onderwijs --- Schoolcultuur --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolontwikkeling --- Academic collection --- #A0309A --- 741 Schoolorganisatie --- Fusies ; scholen ; Vlaanderen --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- #gsdbP
Choose an application
Schaalvergroting is een hot item, ook in het onderwijs. De afgelopen jaren zijn er grote schoolorganisaties ontstaan die een ruimer studieaanbod en een bredere centrale ondersteuning hebben. Deze ontwikkeling brengt professionalisering met zich mee, maar roept ook vragen op. Zullen scholen wel snel genoeg kunnen inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen? En zullen leerkrachten en leerlingen er zich thuis voelen?Op grote schaal scholen slim organiseren stuurt al wie bij onderwijs en non-profit betrokken is in de richting van verandering. Ver weg van bureaucratie en logge structuren inspireert het om alle betrokkenen met plezier te laten samenwerken. Aan de hand van concrete stappen vertelt het boek hoe, via slimme teams en een nieuwe rol voor leidinggevenden, de kernopdrachten van organisaties worden versterkt. Voor iedereen die een nieuwe weg in wil slaan, is dit boek de ideale inspiratiebron.(Bron: www.lannoo.be)
onderwijsbeleid --- samenwerken --- Onderwijsorganisatie --- onderwijsvernieuwing --- 458.1 --- Onderwijsbeleid --- PXL-Education 2018 --- School management --- Onderwijsvernieuwing --- Samenwerking --- Onderwijsmanagement --- maatschappelijke ontwikkelingen --- School management and organization --- Schaalvergroting --- Schoolmanagement --- Veranderingsmanagement --- Zelfsturende teams --- Gedeeld leiderschap --- maatschappelijke ontwikkelingen. --- onderwijsbeleid. --- onderwijsvernieuwing. --- Zelfsturende team --- Zelfsturend team
Choose an application
Sociology of policy --- Social policy --- fusies --- overheidsbeleid --- verzorgingsstaat --- Social change --- bijzondere jeugdbijstand --- fusie van organisaties --- groepsbewustzijn --- Nederland --- overheidssubsidiëring --- schaalvergroting --- welzijnswerk --- welzijnswerk, samenwerking --- 362.74 --- 65.012 --- 301.18 --- 492 --- 35 --- 301.17 --- 361.03
Choose an application
Sociology --- sociologie --- 316 <035> --- 301 --- S20080346.JPG --- 303.4 --- 316 <035> Sociologie --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia --- Sociologie --(algemeen)--Grote handboeken. Compendia --- Sociologie --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- sociologie, inleidingen, hand- en leerboeken --- Handbooks, manuals, etc. --- postmodernisme --- criminaliteit --- ongelijkheid --- macht --- schaalvergroting --- MAD-faculty 13 --- Samenleving --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|