Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Kleuteronderwijs --- Scholen ; inrichting --- Scholen ; architectuur
Choose an application
Vanaf pakweg het derde levensjaar zit elk kind in Vlaanderen in een schoolomgeving. Die schoolomgeving is georganiseerd volgens bepaalde regels en gewoonten. Nieuwe inzichten en tijdgebonden visies op onderwijzen en leren doen de bestaande onderwijsorganisatie wankelen. Concepten als ‘afstandsleren', ‘hybride lesvormen' en ‘flipping the classroom' hebben de voorbije maanden vraagtekens geplaatst bij traditionele school- en klasconcepten. Ook hebben de capaciteitsvraagstukken, aandacht voor welzijn, duurzaamheid en ruimtelijke ordening hun invloed op het kijken naar schoolgebouwen. Bij de huidige schoolbouwrelance kan de vraag gesteld worden of het mogelijk is om vandaag architecturaal open toekomstkeuzes te maken bij renovatie of nieuwbouw. In welke mate moeten we toekomstgericht rekening houden met de pedagogische dimensie van de infrastructuur, of is het aan de schoolorganisator om te leren omgaan met de beperkingen van de infrastructuur? Welke trends geven wel duurzaam richting aan de toekomst? Is het mogelijk om schoolgebouwen te ontwerpen die vlot aanpasbaar zijn aan veranderende visies? Op deze en andere vragen bieden onderwijsexperten een antwoord in dit themanummer.
Architecture --- schoolhouses --- schoolorganisatie --- Onderwijs --- Schoolinrichting --- Schoolgebouw --- Infrastructuur --- 21st century skills --- Universal Design for Learning --- Scholen ; inrichting --- Scholen ; inrichting.
Choose an application
Hoe kan de fysieke ruimte bijdragen tot een krachtige leeromgeving? Welke randvoorwaarden zijn noodzakelijk om deze krachtige leeromgevingen te ontwikkelen met het oog op 21st Century Skills? Of hoe zorg ik ervoor dat het hele schoolteam, de architecten en de bouwheren op dezelfde golflengte zitten? Wij reiken graag handvatten aan om met jouw fysieke leeromgeving aan de slag te gaan. Of het nu over de inrichting van de klas gaat of over het (ver)bouwen van jouw droomschool. Deze inspiratiegids biedt een verzameling van ervaringen uit de praktijk, inspirerende voorbeelden en nuttige informatie over het inzetten van fysieke leeromgevingen tegen de achtergrond van 21ste-eeuwse vaardigheden. Je vindt die informatie ook nog eens handig samengevat in een overzichtelijke matrix die pedagogiek met ruimte combineert. Een interdisciplinaire aanpak staat in dit boek centraal. Voor deze inspiratiegids werkten onderwijskundigen en architecten niet naast, maar met elkaar! Bron : http://www.acco.be
Scholen ; inrichting --- schoolinrichting --- Onderwijs --- Klasinrichting --- Scholen --- Scholenbouw --- 371.2 --- 371.2 Schoolorganisatie --- Schoolorganisatie --- Scholen : inrichting --- Schoolinrichting --- 371.6 --- onderwijs --- School management --- Didactics --- Teaching aids --- Public buildings --- Architecture --- schools [buildings] --- scholen --- klasinrichting --- leeromgevingen --- Schoolgebouwen --- Scholeninfrastructuur --- School (instelling) --- Schoolgebouw --- Schoolinfrastructuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Architectuur. --- Onderwijs. --- Scholen ; inrichting.
Choose an application
Schoolopgeving. --- Onderwijs (Lager-). Programma's. --- Onderwijs (Lager-). Sociologie. --- Scholen. Inrichting. --- Onderwijs (Lager-). Inrichting. --- Kwotering in het onderwijs --- Succès scolaire --- Abandon scolaire. --- Enseignement primaire. Programmes. --- Cotation dans l'enseignement --- Ecoles. Organisation. --- Enseignement primaire. Organisation. --- Enseignement primaire. Sociologie. --- Schoolsucces.
Choose an application
In 2009 werd voor het eerst met objectieve cijfers aangetoond wat al enkele jaren werd vermoed: er dreigt een capaciteitsprobleem in het onderwijs. De natuurlijke bevolkingsgroei en de migratie van jonge gezinnen naar de stad hebben ervoor gezorgd dat de vraag naar onderwijs op enkele jaren tijd exponentieel toenam. Om het capaciteitsvraagstuk zo geïntegreerd mogelijk aan te pakken, heeft de stad de noodzaak tot uitbreiding van haar scholenpatrimonium aangegrepen om de scholen die ze in haar bezit heeft, te opwaarderen, te herstructureren en te clusteren. De stad wil haar scholen onderbrengen in duurzame onderwijscampussen die een hedendaagse pedagogische visie kunnen ondersteunen. Om de potenties van onderwijscampussen in de stedelijke, Antwerpse context nader te onderzoeken hebben Stad Antwerpen en Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs een samenwerkingsverband met de architectuuropleiding van de Associatie Universiteit & Hogescholen Antwerpen opgezet. Sinds 2008 staat binnen deze samenwerking het onderzoek naar de implementatie van het campusmodel in de stad centraal.'School in de stad, stad in de school' is gegroeid uit dit onderzoek. Het boek is een sensibiliserend instrument geworden voor diverse actoren betrokken bij scholenbouw. Het kaart nieuwe denkpistes en opgaven aan en wil opdrachtgevende instanties, architecten en studenten inspireren.
schools [buildings] --- Teaching --- Sociology of education --- Public buildings --- schoolgebouwen --- Antwerp --- School buildings --- Scholen --- renovatie --- 740 Schoolinfrastructuur --- Vlaanderen --- Antwerpen --- 727.1 --- Scholen ; architectuur --- Scholen ; inrichting --- Scholen ; renovatie --- Onderwijsarchitectuur --- Onderwijsgebouwen --- Scholen (architectuur) --- Schoolgebouwen --- renovatie. --- School buildings. --- Renovatie. --- architecture [discipline] --- Belgium --- Antwerp (Belgium) --- Design and plans --- Case studies --- Urban schools
Choose an application
"Created by an international team of architects and designers concerned about our failing education system, The Third Teacher explores the critical link between the school environment and how children learn, and offers 79 practical design ideas, both great and small, to guide reader's efforts to improve our schools." "Written for anyone who has school-age children in their life, from educators and education policy-makers to parents and community activists, this book is intended to ignite a blaze of discussion and initiative about environment as an essential element of learning. Including a wealth of interviews, facts, case studies, statistics, and stories from experts in a wide range of fields, this book shows readers how to connect with the many organizations, individuals, and ideas dedicated to innovating and improving teaching and learning."--Jacket.
Scholen ; inrichting --- School environment. --- School buildings --- School improvement programs. --- Improvement programs, School --- Instructional improvement programs --- Programs, School improvement --- School self-improvement programs --- School management and organization --- Buildings, School --- School architecture --- School-houses --- Schoolhouses --- Public buildings --- School facilities --- Environment, School --- Educational sociology --- Design and construction. --- 727.1 --- schoolgebouwen --- schoolarchitectuur --- design --- schoolgebouwen, schoolarchitectuur --- Malaguzzi, Loris --- School environment --- School improvement programs --- Design and construction
Choose an application
Leer méér in sfeer beschrijft de verschillende aspecten om een kwaliteitsvolle leer- en leefomgeving tot stand te brengen. Aan de hand van talrijke illustraties en praktijkvoorbeelden wordt aangetoond hoe men de school- en klas-omgeving aangenaam, rustgevend en huiselijk kan maken. Maar er wordt ook bewezen hoe deze omgeving kan uitgroeien tot een boeiend en uitdagend milieu met rijke belevings- en experimenteerkansen. Dit boek bevat meer dan 400 voorbeelden, praktische tips, raadgevingen, nieuwe ideeën, en is een bron van inspiratie voor de leerkrachten basis- en buitengewoon onderwijs (speciaal onderwijs).
Schoolinrichting. --- schoolomgeving --- speelplaatsen --- kleuteronderwijs --- klasinrichting --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- Playgrounds --- Equipment and supplies --- Schools --- Belgium --- Classroom management --- School environment --- #PBIB:+105.10 --- buitengewoon onderwijs --- hoekenwerk --- schoolinrichting --- tijd --- 458.2 --- basisonderwijs --- klasklimaat --- 474.22 --- Buitengewoon onderwijs --- Hoekenwerk --- Kalenders --- Klasinrichting --- Speelplaatsen --- Klasklimaat --- Leeromgeving --- hoekenwerk (ler) --- lager onderwijs --- schoolinrichting (ler) --- Inrichting --- Inrichting van scholen --- Onderwijsstijlen --- School --- Schoolgebouwen --- 102719.jpg --- Scholen ; inrichting --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Algemeen --- inrichting van scholen, veiligheid en speelplaatsen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Schoolomgeving --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- schoolleven --- schoolbeleid --- Speelplaats --- Natuur
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|