Narrow your search

Library

KU Leuven (348)

UGent (264)

UAntwerpen (191)

UCLouvain (147)

VUB (143)

ULB (96)

KBR (87)

ULiège (82)

Odisee (45)

UCLL (45)

More...

Resource type

book (375)

dissertation (6)

periodical (1)


Language

English (286)

Dutch (56)

French (30)

Undetermined (5)

German (3)


Year
From To Submit

2021 (2)

2020 (1)

2019 (1)

2017 (2)

2016 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 380 << page
of 38
>>
Sort by

Book
Servicio social para una nueva epoca.
Author:
Year: 1968 Publisher: Buenos Aires : Editorial Hvmanitas,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Stics : Service pour la Transformation l'Innovation et le Changement Social.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Hoe moeten marketeers omgaan met het fast-fowarden van televisiereclame
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De tijden veranderen continu en dat is ook een feit bij digitalisering. Marketeers moeten steeds opnieuw op zoek gaan naar andere middelen waardoor de consumenten hun reclame aantrekkelijk blijven vinden. In deze thesis wordt er op zoek gegaan naar wat een marketeer kan doen aan het fast-forwarden van televisiereclame. Er wordt gekozen om dieper in te gaan op de toevoeging van celebrities en om zo te onderzoeken of deze een oplossing kunnen bieden voor het probleem.


Book
Consciousness and class experience in nineteenth-century Europe
Author:
ISBN: 0841906106 Year: 1979 Publisher: New York : Holmes & Meier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Pour la prochaine gauche : le monde change, la gauche doit changer
Author:
ISBN: 9782221122150 2221122151 Year: 2011 Publisher: Paris: Laffont,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les sciences humaines et sociales peuvent-elles aider à dessiner les contours de la prochaine gauche - une gauche de gouvernement porteuse d'un projet en phase avec les aspirations de la société ? Telle est la question à laquelle Michel Wieviorka se propose de répondre en intellectuel soucieux de concilier approche sociologique et orientations politiques de gauche. Le monde réel est en mouvement, mais aussi le monde des idées et des analyses. Nation, droits de l'homme et éthique, multiculturalisme, laïcité, " statistiques ethniques "... Michel Wieviorka en appelle à repenser les catégories et les outils conceptuels. Dans un contexte marqué par la globalisation, il en décrypte les enjeux et bat en brèche les idées reçues - relatives par exemple aux migrations, à l'intégration ou encore à l'islam. Ce faisant, il jette les bases d'un programme exigeant et ambitieux pour la prochaine gauche. Articuler logiques locales, nationales et supranationales. conjuguer respect des valeurs universelles et reconnaissance des particularismes, favoriser la diversité ou le droit à la mobilité, agir contre le repli identitaire sans pour autant disqualifier les différences, permettre à chacun de se prendre en charge : Michel Wieviorka, sur fond d'analyses concrètes, exhorte la prochaine gauche - républicaine, européenne et réformatrice, solidaire, laïque et humaniste - à affirmer haut et fort les valeurs qui sont les siennes, et à les transcrire en action politique.


Dissertation
Verklarende factoren van collectieve participatie: Een onderzoek naar Belgische milieu NGOs en sociale mediacampagnes
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Reeds in de jaren '60 ontstonden de eerste sociale bewegingen in het Belgische landschap. Sedert hun ontstaan zijn de toenmalige bewegingen, die protesteerden tegen het materialisme en kapitalisme, uitgegroeid tot professionele bewegingen die trachten het beleid te beïnvloeden in de richting van hun eigen waarden en normen. Deze groei naar professionalisering is sinds de jaren 2000 vergezeld door de opkomst van sociale media instrumenten. Steeds meer maken sociale bewegingen gebruik van sociale media om hun waarden en normen te verspreiden doorheen de maatschappij. In het licht van deze relatief recente evolutie tracht deze thesis na te gaan welke factoren de uitkomst van collectieve politieke participatie in de vorm van een sociale mediacampagne beïnvloeden. Door middel van een exploratief onderzoek, gebaseerd op twee casestudies, zal er gezocht worden naar wetmatigheden in de externe en interne omgeving van niet-gouvernementele milieu organisaties (NGO). Om zowel het gebruik van sociale media instrumenten als de externe en interne wetmatigheden te bepalen, werden verschillende onderzoeksvragen gehanteerd, namelijk (1) waarom milieu NGOs steeds meer sociale mediacampagnes gebruiken om hun boodschap over te brengen, (2) welke factoren aan de grondslag liggen van een succesvolle mediacampagne, (3) welke verhouding er bestaat tussen de overheid en milieu NGOs en (4) of deze verhouding het succes of falen van een sociale mediacampagne kan beïnvloeden.

Organizing for social change: a dialectic journey of theory and praxis
Authors: --- ---
ISBN: 0761934359 Year: 2006 Publisher: London Sage

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'The body of work this book represents is clearly important both theoretically and in terms of encouraging scholars and practitioners in continuing efforts of large-scale change and social justice. The cases considered are fascinating, and the authors' analyses of them are enlightening' - Katherine Miller // Professor, Department of Communication, Texas A&M University // 'In Organizing for Social Change, one rediscovers the value of dialectics within a theoretically complex story of empowerment and transformation that is told in a very personal tone with careful attention to detail' - Patrice M Buzzanell, Professor, Department of Communication, Purdue University // 'Scholars and practitioners will find this book theoretically sound, methodologically rigorous, and rich with poignant narratives. The book models engaged scholarship; it is truly refreshing to encounter scholarship that matters to various stakeholders, academic and otherwise' - Lynn M. Harter // Assistant Professor, School of Communication Studies, Ohio University


Book
Social change.
Author:
ISBN: 0673059197 Year: 1971 Publisher: Glenview Scott, Foresman


Book
Shifting involvements : private interest and public action.
Author:
ISBN: 0855204877 Year: 1982 Publisher: Oxford Robertson

Listing 1 - 10 of 380 << page
of 38
>>
Sort by