Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek bestat uit twee delen. In het eerste deel wordt besproken waarom bewegingsonderwijs van belang is voor de ontwikkeling van verstandelijk gehandicapten en welke plaats het bewegingsonderwijs heeft in met name een institutionele setting. In het tweede deel worden de onderscheiden vormen van bewegingsonderwijs beschreven en uitgewerkt voor de zaal, het zwembad, de speelplaats, het sportveld e.d. Het boek eindigt met een beschrijving van de opname van het bewegingsonderwijs in de organisatiestructuur van een instelling. (Bron: Covertekst)
159.91 --- 617.16 --- Bewegingsonderwijs --- Verstandelijk gehandicapten --- 796.034 --- Bewegen --- Hulpverlening --- Lichamelijke opvoeding --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Personen met een mentale handicap --- gehandicapten: lichamelijke opvoeding --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Gehandicapten en sport --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Motoriek/motorisch gedrag --- Personen met een verstandelijke handicap (mentaal gehandicapten) --- Spel/sport bij personen met een verstandelijke handicap --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Orthopedagogics --- personen met een mentale beperking --- bewegingsopvoeding --- psychomotoriek
Choose an application
Een kind speelt niet om zich te ontwikkelen, maar ontwikkelt zich al spelend in wisselwerking met zijn of haar omgeving. Dit geldt voor alle kinderen, maar zeker ook voor kinderen met een verstandelijke beperking. Dat zij zich niet vanzelfsprekend ontwikkelen en daarbij extra aandacht en begeleiding nodig hebben mag duidelijk zijn. Een goede interactie tussen kind en meespelende volwassene staat daarbij voorop.De herziene druk van Spelend ontwikkelen bevat een inventarisatie van spelmogelijkheden en vormen van spelagogische begeleiding. De redactie heeft ervoor gekozen de opzet van het boek grotendeels te handhaven. De inhoud is uiteraard geactualiseerd en op een aantal punten verder verrijkt. Dat is met name het geval in het eerste nieuw toegevoegde hoofdstuk, waar de vakinhoudelijke visie op spel uiteen wordt gezet en waarin alle facetten van het spel aan de orde komen. Ook worden in dit boek verschillende nieuwe methoden beschreven op basis van actuele ontwikkelingen in het werkveld. Dat maakt Spelend ontwikkelen een belangrijk hulpmiddel voor therapeuten en gedragswetenschappers die betrokken zijn bij de zorg voor kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking.
personen met een mentale beperking --- spelen --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- spelbegeleiding --- speltherapie --- zintuiglijk spel --- Spel/sport bij personen met een verstandelijke handicap --- 615.854 --- Spelen --- Personen met een mentale handicap --- Agogiek --- Spelbegeleiding --- 462.2 --- 462.3 --- Spelend leren --- kinderen met een mentale beperking --- spelend leren --- PXL-Social Work 2015 --- mentaal gehandicapte kinderen --- spelontwikkeling --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Spel --- Kind met een verstandelijke handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt
Choose an application
Disabled Persons --- Play and Playthings. --- 159.91 --- Spel/sport bij personen met een handicap (vrijetijdsbesteding bij personen met een handicap) --- Spel/sport bij personen met een verstandelijke handicap --- #PEDA *6.07 --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Play --- Playthings --- Puppets --- Toys --- Plays --- Plaything --- Playthings and Play --- Puppet --- Toy --- education. --- 460 --- 622 --- 622.4 --- Gehandicapte kinderen --- Spelen(Kinderspelen) --- contactspelen --- gehandicapte kinderen --- rollenspel --- toneelspel --- zintuigen --- Orthopedagogiek --- Gezelschapsspelen --- Orthopedagogics --- Didactics of sports and games --- spelactiviteiten --- personen met een beperking --- Social policy and particular groups --- Handicapped --- Play and playthings. --- Education. --- Play and Playthings --- education
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|