Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (3)

UCLL (3)

VIVES (3)

KU Leuven (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KDG (1)

Odisee (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2013 (1)

1993 (1)

1977 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Bewegingsonderwijs aan verstandelijk gehandicapten
Authors: ---
ISBN: 9032106821 Year: 1993 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek bestat uit twee delen. In het eerste deel wordt besproken waarom bewegingsonderwijs van belang is voor de ontwikkeling van verstandelijk gehandicapten en welke plaats het bewegingsonderwijs heeft in met name een institutionele setting. In het tweede deel worden de onderscheiden vormen van bewegingsonderwijs beschreven en uitgewerkt voor de zaal, het zwembad, de speelplaats, het sportveld e.d. Het boek eindigt met een beschrijving van de opname van het bewegingsonderwijs in de organisatiestructuur van een instelling. (Bron: Covertekst)


Book
Spelend ontwikkelen : spelmogelijkheden en vormen van spelagogische begeleiding voor mensen met een verstandelijke beperking
Authors: --- ---
ISBN: 9789023250371 Year: 2013 Publisher: Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een kind speelt niet om zich te ontwikkelen, maar ontwikkelt zich al spelend in wisselwerking met zijn of haar omgeving. Dit geldt voor alle kinderen, maar zeker ook voor kinderen met een verstandelijke beperking. Dat zij zich niet vanzelfsprekend ontwikkelen en daarbij extra aandacht en begeleiding nodig hebben mag duidelijk zijn. Een goede interactie tussen kind en meespelende volwassene staat daarbij voorop.De herziene druk van Spelend ontwikkelen bevat een inventarisatie van spelmogelijkheden en vormen van spelagogische begeleiding. De redactie heeft ervoor gekozen de opzet van het boek grotendeels te handhaven. De inhoud is uiteraard geactualiseerd en op een aantal punten verder verrijkt. Dat is met name het geval in het eerste nieuw toegevoegde hoofdstuk, waar de vakinhoudelijke visie op spel uiteen wordt gezet en waarin alle facetten van het spel aan de orde komen. Ook worden in dit boek verschillende nieuwe methoden beschreven op basis van actuele ontwikkelingen in het werkveld. Dat maakt Spelend ontwikkelen een belangrijk hulpmiddel voor therapeuten en gedragswetenschappers die betrokken zijn bij de zorg voor kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by