Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Muzikale opvoeding --- Secundair onderwijs --- Muziekpedagogiek --- Straatcultuur --- Muzikale expressie
Choose an application
Sociaal-artistiek project --- Gemeenschapsvorming --- Straatcultuur --- SCW --- Kavka Jeugdcentrum, Antwerpen
Choose an application
Buiten de lijntjes kleuren, creatief omgaan met regels of voorschriften en goed naar bewoners kunnen luisteren het zijn slechts enkele kwaliteiten van de 'best persons' die centraal staan in dit boek. Het gaat om probleemoplossers die in staat zijn om anderen aan zich te binden. Ze worden 'best persons' genoemd omdat ze opvallen door hun onorthodoxe aanpak en doordat ze een zichtbaar resultaat boeken. Ze werken onder meer in Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Zwolle en Leeuwarden. De best persons werden in hun dagelijkse werk geobserveerd en ondervraagd. Deze creatieve mensen zijn een voorbeeld voor anderen doordat ze een combinatie van ondernemerschap en betrokkenheid aan de dag leggen. Dit boek portretteert hen maar het analyseert ook wat ze voor het dagelijkse werk in achterstandswijken (kunnen) betekenen
Opbouwwerk --- Straatcultuur --- Probleem --- Achterstand --- Overlast --- Wijkwerk --- Straathoekwerk --- Vertrouwenspersoon --- Buurtwerk
Choose an application
Dit boek gaat over de straatcultuur, de burgerlijke cultuur en hoe die met elkaar botsen. De auteur tracht in een 99-tal tips te beschrijven hoe leerkrachten, politiemensen, jeugdwerkers, gewone burgers e.d. zo effectief mogelijk met jongens uit de straatcultuur kunnen omgaan. Hij richt zich vooral op situaties waarin zij alleen hun mond en hun sociale vaardigheden als 'wapen' hebben. De twee meest gehoorde klachten zijn dat het lastig is om jongens uit de straatcultuur ergens op aan te spreken en vooral dat ze hun gedrag ontkennen, ook als je duidelijk hebt gezien wat ze deden. De auteur geeft eerst praktische achtergronden, vervolgens voorzichtige handvatten of microtheorietjes voor het corrigeren van 'jongens die zich niet laten corrigeren' en ten slotte besteedt hij aandacht aan het ontkennen van feiten gepleegd door jongens. Dit boek richt zich op effectief, niet-escalerend ingrijpen bij de veel grotere groep jongens. Het is geschreven vanuit het perspectief van de burgerlijke mainstreamcultuur
Straatcultuur --- Jeugd --- Gedragsstoornissen jongeren. --- straatkinderen --- Age group sociology --- gedragsstoornissen --- buurtwerk --- Community organization --- samenlevingsopbouw --- Gedragsstoornissen ; jongeren. --- Jongere
Choose an application
Discussions of street culture exist in a variety of academic disciplines, yet a handbook that brings together the diversity of scholarship on this subject has yet to be produced. The Routledge Handbook of Street Culture integrates and reviews current scholarship regarding the history, types, and contexts of the concept of street culture. It is comprehensive and international in its treatment of the subject of street culture. Street culture includes many subtypes, situations, locations, and participants, and these are explored in the various chapters included in this book. Street culture varies based on numerous factors including capitalism, market societies, policing, ethnicity, and race but also advances in technology. The book is divided into four major sections: Actors and street culture, Activities connected to street culture, The centrality of crime to street culture, and Representations of street culture. Contributors are well respected and recognized international scholars in their fields. They draw upon contemporary scholarship produced in the social sciences, arts, and humanities in order to communicate their understanding of street culture. The book provides a comprehensive and accessible approach to the subject of street culture through the lens of an inter- and/or multidisciplinary perspective. It is also intersectional in its approach and consideration of the subject and phenomenon of street culture.
Hoger onderwijs --- Sociaal werk --- Theorie --- Praktijk --- Straatcultuur --- Sociaal werk (beroep) --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Sociaal werk (opleiding) --- Sociology of culture
Choose an application
"The word is our canvas."Met die insteek begonnen Maarten Hofmans en Junes Bazouz van Treepack hun queeste om publieke ruimte op te fleuren. De afgelopen jaren transformeerden ze talrijke gebouwen en openbare plaatsen tot prachtige kunstwerken. Vaak gebruiken ze de kracht van participatie om toegankelijke kunst te creëren voor een breed publiek.Street art verbindt mensen en opent dialogen. Door wijken, straten, pleinen, gebouwen, sites op te waarderen met artistieke interventies wordt een signaal gegeven, een verhaal verteld. Steden en gemeenten zetten street art ook steeds vaker in als branding tool, als toeristische 'attractie'.Deze publicatie wil een inspiratiebron zijn voor iedereen in de publieke sector die iets wil doen met street art maar niet goed weet wie, wat, waar en hoe.https://politeia.be/nl/publicaties/333682-street+art
Painting --- anno 2010-2019 --- anno 2020-2029 --- Netherlands --- Belgium --- Street art --- Publieke ruimte --- Participatie --- Straatcultuur --- Steden en gemeenten --- Toerisme
Choose an application
Krabbels of kunst? Kleur of terreur? Mooi maar meedogenloos? Graffiti en street art duiken al jaren op in het straatbeeld. Gehaat of verguisd, geroemd of bejubeld: iedereen heeft er wel een mening over. Maar wat ondernemen steden en gemeenten op vlak van graffiti? Zien ze graffiti als een brok jeugdcultuur of als een overlastfenomeen?Op basis van een literatuurstudie, eigen expertise, een online bevraging bij 251 gemeenten en steden in Vlaanderen en Brussel en 42 interviews met lokale actoren biedt deze publicatie een integrale kijk op graffiti en het omgaan ermee. Op die manier zorgt dit boek voor inzicht, tips en good practices. Van kleinschalige initiatieven tot een uitgebouwd integraal en geïntegreerd graffitibeleid op maat van de straat. Van repressie en verwijdering tot legalisering en artistieke creaties in het straatbeeld. Tientallen quotes en fotos werpen een blik op een wereld vol controverse en kleur. Een ideaal basisboek met informatie en achtergronden over graffiti en street art. Maar vooral een handig inspiratieboek voor jeugdwerkers, preventiewerkers, buurtwerkers, politie, straathoekwerkers, schepenen en alle beleids- en praktijkmensen met interesse in en plannen rond graffiti
Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Graffiti --- Jeugdculturen --- Straatcultuur --- Street art --- Lokaal beleid --- Jeugdcultuur --- Sociology of minorities --- Age group sociology --- Social welfare methods --- Flanders
Choose an application
Lesgeven en schoolvaardigheden zoals leermotivatie, respect voor gezag en zelfbeheersing botsen met het straatcultuurgedrag van sommige jongeren, zowel autochtoon als allochtoon. Dit gedrag wordt gekenmerkt door een mix van een anti-gezaghouding en een gebrek aan zelfbeheersing. Pedagoog en schrijver, Hans Kaldenbach, geeft in dit boek 99 tips om de straatcultuur terug te dringen uit de school. Alle tips zijn ook bruikbaar in het jongerenwerk, bij de politie, in zwembaden, in het openbaar vervoer, enz.
seksuele intimidatie --- geweld --- Educational sciences --- holebi's --- verdraagzaamheid --- Schoolcultuur --- Straatcultuur --- Onderwijsstijlen --- Schoolmanagement --- Onderwijsstijl --- Didactics --- Secondary education --- LGBTQIA+ (lesbian, gay, bi, trans, queer, intersex and asexual)
Choose an application
Dit rapport brengt in opdracht van de Minister voor Brusselse aangelegenheden en gelijke kansenbeleid verslag uit van het kwalitatief onderzoek dat doorging in de Brusselse gemeente Molenbeek (van juni 94 tot juni 96). Het onderzoek ging na volgens welke taal- en handelingspatronen Molenbekenaars hun omgeving actief structureren en toe-eigenen. Deel I van dit rapport brengt verslag uit over de fysiek-ruimtelijke aspecten van toe-eigening, het tweede deel beschrijft de talig-interactionele processen en de gevolgde methode om die processen in kaart te brengen. Bron: introductie boek
Ruimtelijke ordening --- Brussel --- Molenbeek --- Huisvesting --- Wonen --- Publieke ruimte --- Woonomgeving --- Wijkontwikkeling --- Participatie --- Sociologie --- Cultuur --- Straatcultuur --- Jongere --- Superdiversiteit --- Onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Analyse --- Opbouwwerk --- Casestudy --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Dit rapport brengt in opdracht van de Minister voor Brusselse aangelegenheden en gelijke kansenbeleid verslag uit van het kwalitatief onderzoek dat doorging in de Brusselse gemeente Molenbeek (van juni 94 tot juni 96). Het onderzoek ging na volgens welke taal- en handelingspatronen Molenbekenaars hun omgeving actief structureren en toe-eigenen. Deel I van dit rapport brengt verslag uit over de fysiek-ruimtelijke aspecten van toe-eigening, het tweede deel beschrijft de talig-interactionele processen en de gevolgde methode om die processen in kaart te brengen. Bron: introductie boek
Ruimtelijke ordening --- Brussel --- Molenbeek --- Huisvesting --- Wonen --- Publieke ruimte --- Woonomgeving --- Wijkontwikkeling --- Participatie --- Sociologie --- Cultuur --- Straatcultuur --- Jongere --- Superdiversiteit --- Onderwijs --- Multiculturele samenleving --- Analyse --- Opbouwwerk --- Casestudy --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|