Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Ein Auftritt im Internet erregt - wie jener auf dem Theater - Aufmerksamkeit und bringt den theatralen Hang des Digitalen auf den Begriff. Von Internettheater und interaktiver Kunst zu Computerspielen und Cosplays, von Wagner zu World of Warcraft und vom bürgerlichen Trauerspiel ins soziale Netzwerk verfolgt der Band die historischen Verstrickungen von Theaterkultur und neuen Medien. Hinter den Transformationen der theatralen Praktiken und Diskurse in der Informationsgesellschaft zeichnet sich dabei ein epochaler Bruch des Theatralitätsgefüges ab, der auch zu einer grundlegenden Verschiebung dessen führt, was Theater ist und sein kann.
Choose an application
Premier livre dans le domaine à explorer les liens entre les théories de la mondialisation et de la surveillance, de la bipuissance et de la biopolitique, de la performance et du théâtre, de l’informatique et de la politique, « The Politics of New Media Theatre » est une enquête sur le rôle politique joué par le théâtre des nouveaux médias. Gabriella Giannachi explore comment les nouveaux arts médiatiques se constituent en tant que mouvement politique radical et présente une analyse du rôle de la virtualité dans la performance radicale et de la politique dans les pratiques de réalité virtuelle et mixte. Cette nouvelle œuvre exceptionnelle offre une analyse des principaux textes et œuvres d’art politiques, philosophiques et artistiques, et représente une étape importante pour quiconque s’intéresse aux nouvelles technologies, au théâtre et à la politique. "This book is a groundbreaking study of performance that responds to, adopts and subverts current philosophical, political and economic practices. Not only does Gabriella Giannachi show how new media theatre can affect society, she also demonstrates that knowledge produced by and through performance is paradigmatic towards an understanding of the contemporary."--Jacket.
Art --- Theatrical science --- anno 1900-1999 --- Theater --- Theater and the Internet. --- Performing arts --- Political aspects. --- Philosophy. --- Performing arts - Philosophy --- Art et politique --- Mondialisation --- Art numérique --- Théâtre --- Nouveau média --- Réalité virtuelle
Choose an application
Des qu'elles ne sont plus considérées comme de simples outils, les " nouvelles " technologies déterminent un changement dans la démarche théâtrale ainsi que dans l'écriture textuelle et/ou scénique, car leur dimension interactive interroge la relation entre l'acteur et le public. Scène et acteurs ont démultipliés dans un jeu qui abolit la notion d'espace, de temps clos, d'unicité de la personne au profit de l'ubiquité au point que le réel se confond avec le virtuel. Par identification ou distanciation, le spectateur se trouve ainsi confronté à son identité : individu unique et désirant ou homme-machiné, indéfiniment reproductible. L'usage par le théâtre des " nouvelles " technologies, aux combinatoires incalculables, questionne les rapports de l'homme et de la machine, et sonde la nature de l'humain. L'ordinateur peut devenir alors le sujet même de la création artistique, et faire surgir d'autres rapports, non seulement à la machine, mais au monde. Ainsi les " nouvelles " technologies, loin d'être un simple adjuvant technique au théâtre, posent la question des frontières de l'humanité.
Theater --- Experimental theater --- Théâtre --- Théâtre expérimental --- Production and direction --- History --- History and criticism --- Production et mise en scène --- Histoire --- Histoire et critique --- Theater and the Internet --- Scénographie --- Aesthetics --- Technological innovations --- Innovations --- Théâtre --- Théâtre expérimental --- Production et mise en scène --- Theater - Aesthetics --- Theater - Technological innovations --- Théâtre - Innovations --- Scénographie - Innovations --- Théâtre - Production et mise en scène
Choose an application
Political Cyberformance: The Etheatre Project examines the use of Internet platforms as theatrical, rehearsal and performance spaces and explores the interactive and political potentials of online theatre, questioning the boundaries of these in-between spaces and the spatial experiences they cause. In a political cyberformance, the role of the director is to promote real-time discussion between the audience and the performers via a chat box and assist the active participation of spectators in the performance. In particular, I look at forms of cyber-adaptation, cyber-ethnotheatre and cyber-collaboration as directing methodologies for producing dialectical forms of political cyberformances, with reference to the productions of Cyberian Chalk Circle (2011), Merry Crisis and a Happy New Fear (2012) and Etheatre Project and Collaborators (2014), respectively.
Culture --- Motion pictures and television. --- Theater. --- Performing arts. --- Multimedia information systems. --- Computer simulation. --- Cultural and Media Studies. --- Performing Arts. --- Simulation and Modeling. --- Multimedia Information Systems. --- Film and Television Studies. --- Theatre and Performance Studies. --- Study and teaching. --- Theater --- Participatory theater. --- Theater and the Internet. --- Political aspects. --- Show business --- Internet and theater --- Audience participatory theater --- Immersive theater --- Participation theater --- Arts --- Performance art --- Internet --- Multimedia systems. --- Screen Studies. --- Dramatics --- Histrionics --- Professional theater --- Stage --- Theatre --- Performing arts --- Acting --- Actors --- Moving-pictures and television --- Television and motion pictures --- Television --- Computer-based multimedia information systems --- Multimedia computing --- Multimedia information systems --- Multimedia knowledge systems --- Information storage and retrieval systems --- Computer modeling --- Computer models --- Modeling, Computer --- Models, Computer --- Simulation, Computer --- Electromechanical analogies --- Mathematical models --- Simulation methods --- Model-integrated computing
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|