Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe zorg je dat je de baas bent? Een goede omgang met leerlingen en een veilige, geordende gang van zaken in de klas vormen de basis voor goed onderwijs. De orde in orde is een onmisbaar hulpmiddel voor (aankomend) docenten om een effectieve en gewaardeerde leider te worden in de klas.
Educational psychology --- Didactics of primary education --- 454.22 --- Basisonderwijs --- Onderwijsstijlen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Orde houden ; onderwijs --- Pedagogisch klimaat --- Tucht --- Lerarenbegeleiding --- Pedagogiek --- Gedrag --- Conflicthantering --- Klassenmanagement --- Gedragstherapie --- Relatie leraar - leerling
Choose an application
School management --- Teacher education. Teacher's profession --- Mathematical analysis --- 450.9 --- 454.9 --- Leraren --- Onderwijskunde --- opleiding --- 454.22 --- Onderwijs --- Orde houden --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Onderwijsstijlen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- #gsdbP --- Theses --- Ordeproblemen: leraren --- Ordeproblemen --- leraren --- voortgezet onderwijs --- voortgezet onderwijs. --- Voortgezet onderwijs.
Choose an application
Klasmanagement gaat over de agogogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding. Een dergelijk ordeningskader is essentieel voor het scheppen van een optimale leeromgeving. Het bewijst echter evengoed zijn nut bij het ondervangen van de sociale angst en de gevoelens van onzekerheid die de beginner gewoonlijk ten deel vallen.Uit de inhoud:Klasbeheer ? Middelen voor een doeltreffend klasbeheer ? Maatregelen en schikkingen ? Tempo ? Motivatie ? Duidelijkheid ? Scheppen van een gunstig klasklimaat: sociaal-affectief, gedragstheoretisch ? Omgaan met probleemgedrag ? Aanstiplijst.
didactische werkvormen --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Didactic strategies --- klasgroepen --- 454.2 --- Klasklimaat --- Klassenmanagement --- Motivatie --- Probleemgedrag --- Regels --- Straffen --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- klasbeheer --- klasklimaat --- klasmanagement --- 060315.jpg --- Orde houden ; onderwijs --- 474.2 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Onderwijsstijlen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Onderwijsstrategieën --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Klasmanagement gaat over de agogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding. Een dergelijk ordeningskader is essentieel voor het scheppen van een optimale leeromgeving. Het bewijst echter evengoed zijn nut bij het ondervangen van de sociale angst en de gevoelens van onzekerheid die de beginner gewoonlijk ten deel vallen. Het boek richt zich ook tot de meer ambitieuze leraar die de knepen van het vak allang kent, maar de beperkingen van het gangbare klassysteem wil overstijgen. Vanuit twee sterk verschillende invalshoeken worden middelen aangereikt om te werken aan een positief klasklimaat. Hierbij staat niet alleen het management in voor de gepaste leeromgeving, er wordt ook geïnvesteerd voor meer besef van verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij de leerlingen.
Classe (Enseignement)--Organisation --- Classes (Enseignement)--Organisation --- Classes (éducation) -- Conduite --- Classroom management --- Educational psychology --- Klas (Onderwijs)--Organisatie --- Klassen (Onderwijs)--Organisatie --- Onderwijspsychologie --- Psychologie de l'éducation --- Psychologie pédagogique --- Psychopedagogie --- Psychopedagogy --- Psychopédagogie --- Pédagogie expérimentale --- 450.4 --- Klasmanagement --- Klassikaal onderwijs --- Feedback --- Communicatie leraar-leerling --- 454.22 --- Klashouden --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Onderwijskunde --- Onderwijsstijlen --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies
Choose an application
De boeken Werken aan verantwoordelijk gedrag bieden scholen en leraren het gereedschap om middels structuur, procedures, het opbouwen van relaties, acties en reacties het proces van verantwoordelijkheid nemen te kunnen realiseren. Beide boeken vormen een compleet herziene versie van de publicatie WinWin. Deze methode helpt om op een positieve manier om te gaan met storend gedrag en ondersteunt leerlingen om zich verantwoordelijk te gedragen. Boek 1 'structuur en relatie' biedt de individuele leraar en de schoolleiding een denkkader en gereedschap om de basis te leggen voor het in de praktijk brengen van WinWin-acties. Boek 2 'actie en reactie' biedt de leerkracht gereedschap om zijn/haar vaardigheid te vergroten in het aanpakken van storend gedrag in de groep. Deel 2 kan gezien worden als een bronnenboek van een WinWin-leraar, waarin hij op zoek gaat naar wat nodig is in een bepaalde situatie. Het boek is opgebouwd uit de volgende vier delen: preventieve acties, directe acties, vervolgacties en kinderen met specifieke gedragingen.
klassenmanagement --- gezag --- 467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Agressie --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Klasmanagement --- Onderwijsstijlen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- PXL-Education 2016 --- leerlingenbegeleiding --- gedragsproblemen --- Tucht --- Verantwoordelijkheid --- Gedragsproblemen --- Relatie leraar - leerling --- ADHD --- ODD --- Autisme --- Faalangst --- Gedragsprobleem --- Didactics --- Secondary education --- Autismespectrumstoornis --- Probleemgedrag --- Onderwijs --- Klassenmanagement
Choose an application
Dit boek beschrijft de belangrijkste elementen van klassenmanagement in relatie tot effectief onderwijs. Het boek is gebaseerd op twee eerdere, veelgebruikte publicaties van CPS: Klassenmanagement in de onderbouw en Verder met klassenmanagement. Deze boeken zijn herschreven, samengevoegd en geactualiseerd op basis van recente ontwikkelingen en onderzoeksresulaten. Dit boek is het resultaat van die exercitie.
School management --- Didactic strategies --- lager onderwijs --- didactische werkvormen --- klassenmanagement --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- klasmanagement --- onderwijsstrategie --- differentiatie --- 454.22 --- Basisonderwijs --- Differentiatie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Zelfstandig werken --- 474.21 --- 454.2 --- 474.23 --- Didactische principes --- Zelfstandig werk : basisonderwijs --- Klassenmanagement ; basisonderwijs --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Klassenmanagement --- Pedagogisch klimaat --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
PBS - Goed gedrag kun je leren! reikt doelmatige strategieën aan om het gedrag van leerlingen te kunnen beheersen op het niveau van de school, de klas én individueel. Het is een compleet programma om antisociaal gedrag van kinderen in de leeftijd van 4-18 jaar op school zo vroeg mogelijk aan te pakken en om te buigen naar positief gedrag. Het gaat uit van drie pijlers: respect, verantwoordelijkheid en veiligheid. Het is een integrale aanpak, met als doel alle medewerkers van de school op één lijn te krijgen wat betreft het omgaan met gedrag. De school bepaalt zelf in welk tempo zij het proces doorlopen. Met deze gids heb je een breed scala aan nieuwe vaardigheden en kennis in handen, gebaseerd op het meest recente onderzoek. Deze succesvolle methode gaat uit van de visie dat geen enkel kind achterop zou mogen raken door gedragsproblemen en dat de leerkracht de nodige steun verdient om dit mogelijk te maken. Positive Behavior Support is een evidence basedprogramma dat op veel scholen in de Verenigde Staten met succes wordt ingezet, net als in Canada, Noorwegen, Zweden, Denemarken, IJsland, Duitsland en Chili.
klassenmanagement --- gedragsstoornissen --- Didactics --- gedragstherapie --- gezag --- didactische principes --- pesten --- agressie --- 454.2 --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Schoolcultuur --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- klasbeheer --- #KVHB:Gedragsstoornissen --- #KVHB:Schoolproblemen --- #KVHB:Probleemgedrag --- Onderwijsstrategieën --- Gedrag --- Gedragsproblemen --- Antisociaal gedrag --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Gedragsprobleem --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
'Roy, ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik verder ga met het uitleggen van de breuken, terwijl jij probeert in slaap te vallen!' - Aldus een leraar die een leerling met een kwinkslag weer bij de les betrekt. Een leraar die met succes een klas runt, klaart een stevige klus. Hoe doet hij dat? Leraar, jij maakt het verschil! is een toegankelijk praktijkboek ter ondersteuning van leraren in het basisonderwijs. De focus ligt op het ontwikkelen van een positieve, flexibele houding. De auteur beschrijft vanuit haar eigen ervaring als leraar en coach strategieën om moeilijke situaties meester te worden en reikt handvatten aan om effectiever en met meer plezier te werken. Zij illustreert dit met vele voorbeelden uit de praktijk die stof bieden tot reflectie en discussie, waardoor de leraar meer zicht krijgt op het eigen handelen en dat van anderen. Dit alles helpt bij het ontwikkelen van een professionele houding voor de klas. De voorbeelden en tips maken dit boek tot een praktische gids die elke leraar gelezen zou moeten hebben. Leraar, jij maakt het verschil! behandelt de praktische dilemma's waar leraren in het basisonderwijs dagelijks mee te maken hebben vanuit vier perspectieven: de leerling, de leraar, leerlingen en leraar als groep, en de ouders. Daarmee is dit een uniek boek, dat bij uitstek geschikt is om pabostudenten en (startende) leraren te ondersteunen. Lucie Nijmeijer-Snellers werkt ruim dertig jaar in het onderwijs, waarvan het grootste deel in het basisonderwijs. Daarnaast is ze als coach en lerarenbegeleider verbonden aan de Stichting Katholiek Onderwijs Midden Twente en heeft ze een eigen praktijk voor coaching en advies, Perspectief.
Didactics of Kindergarten --- basisonderwijs --- leraren --- Leraren --- Leraren basisonderwijs --- Relatie leraar - ouder --- Didactiek --- Onderwijsstijlen --- Relatie leraar - leerling --- Leraar --- Leraar basisonderwijs --- Onderwijsstijl --- Directie --- 474.22 --- 474.23 --- Interactie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Lerarenopleiding --- Opvoedingsproblemen --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Klasklimaat --- Relatie leraar-klas --- Leerkrachten --- Basisonderwijs --- Leerlingen --- Ouders --- didactische principes --- Relatie ouder - school --- Onderwijsstijlen ; basisonderwijs --- Didactische vaardigheid --- Relatie ouders-school --- Didactische principes
Choose an application
onderwijsonderzoek --- Didactic strategies --- onderwijspraktijk --- didactiek --- 454 --- Aanvankelijk lezen --- Begeleiding(Coaching) --- Begrijpend lezen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Feedback --- Graadklassen --- Onderwijskunde --- Schooluitval --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Wiskunde --- affectief leerproces --- begrijpend lezen: didactiek lagere school --- combinatieklassen --- evaluatie --- lerarenopleiding --- lezen: didactiek lagere school --- ordeproblemen --- pedagogie: feedback --- schooluitval --- schrijven: didactiek lagere school --- stellen: didactiek lagere school --- wiskunde: didactiek lagere school --- Didactiek; algemeen --- Onderwijs en opvoeding --- Onderwijs en opvoeding.
Choose an application
Opvoeden in de klas is een unieke bundeling van werkbare principes en concrete technieken waarmee leerkrachten dadelijk aan de slag kunnen gaan. Het boek is doorspekt met tips om je interactiestijl te perfectioneren. Het gaat in op kernthema's als assertiviteit, omgaan met pesten en het belang van emotionele intelligentie.
Leerlingbegeleiding - Onderwijs en opvoeding. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijspsychologie --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Didactic strategies --- didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs en opvoeding --- 454 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Emotionele intelligentie --- Feedback --- Interactie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Schoolcultuur --- Straffen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leraren --- klasmanagement (ler) --- interactief handelen --- 454.22 --- Talenten --- Tucht --- Pesten --- Intelligentie --- Didactiek; algemeen --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc. --- Onderwijs --- Opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|