Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by

Book
De orde in orde : het voorkomen en oplossen van ordeproblemen
Author:
ISBN: 9789006952513 Year: 2012 Publisher: Amersfoort ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe zorg je dat je de baas bent? Een goede omgang met leerlingen en een veilige, geordende gang van zaken in de klas vormen de basis voor goed onderwijs. De orde in orde is een onmisbaar hulpmiddel voor (aankomend) docenten om een effectieve en gewaardeerde leider te worden in de klas.


Multi
Ordeproblemen bij beginnende leraren : een analyse van de ordeproblemen bij beginnende leraren in het voortgezet onderwijs en een studie naar de mogelijkheden om via begeleiding een oplossing voor deze problemen te vinden.
Authors: ---
ISBN: 9090007660 Year: 1984 Publisher: Utrecht WCC


Book
Doeltreffend klasbeheer : effectief omgaan met de klasgroep
Authors: ---
ISBN: 9044117971 Year: 2005 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Klasmanagement gaat over de agogogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding. Een dergelijk ordeningskader is essentieel voor het scheppen van een optimale leeromgeving. Het bewijst echter evengoed zijn nut bij het ondervangen van de sociale angst en de gevoelens van onzekerheid die de beginner gewoonlijk ten deel vallen.Uit de inhoud:Klasbeheer ? Middelen voor een doeltreffend klasbeheer ? Maatregelen en schikkingen ? Tempo ? Motivatie ? Duidelijkheid ? Scheppen van een gunstig klasklimaat: sociaal-affectief, gedragstheoretisch ? Omgaan met probleemgedrag ? Aanstiplijst.


Book
Doeltreffend klasbeheer : effectief omgaan met de klasgroep
Authors: ---
ISBN: 9789044126624 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Klasmanagement gaat over de agogische en organisatorische inzichten en vaardigheden die nodig zijn voor een doeltreffende omgang met de klas. Voor de aanstaande leraar als student op stage en voor de beginnende lesgever lijkt ordehandhaving daarbij een eerste bekommernis. Dit boek presenteert een kader van waaruit gedacht en gewerkt kan worden aan dit traditioneel nogal verwaarloosde aspect van de lerarenopleiding. Een dergelijk ordeningskader is essentieel voor het scheppen van een optimale leeromgeving. Het bewijst echter evengoed zijn nut bij het ondervangen van de sociale angst en de gevoelens van onzekerheid die de beginner gewoonlijk ten deel vallen. Het boek richt zich ook tot de meer ambitieuze leraar die de knepen van het vak allang kent, maar de beperkingen van het gangbare klassysteem wil overstijgen. Vanuit twee sterk verschillende invalshoeken worden middelen aangereikt om te werken aan een positief klasklimaat. Hierbij staat niet alleen het management in voor de gepaste leeromgeving, er wordt ook geïnvesteerd voor meer besef van verantwoordelijkheid en betrokkenheid bij de leerlingen.


Multi
Werken aan verantwoordelijk gedrag : WinWin : handelingskaart : (faal)angstige leerlingen
Authors: --- ---
ISBN: 9789461181350 Year: 2013 Publisher: Vlissingen Bazalt educatieve uitgaven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De boeken Werken aan verantwoordelijk gedrag bieden scholen en leraren het gereedschap om middels structuur, procedures, het opbouwen van relaties, acties en reacties het proces van verantwoordelijkheid nemen te kunnen realiseren. Beide boeken vormen een compleet herziene versie van de publicatie WinWin. Deze methode helpt om op een positieve manier om te gaan met storend gedrag en ondersteunt leerlingen om zich verantwoordelijk te gedragen. Boek 1 'structuur en relatie' biedt de individuele leraar en de schoolleiding een denkkader en gereedschap om de basis te leggen voor het in de praktijk brengen van WinWin-acties. Boek 2 'actie en reactie' biedt de leerkracht gereedschap om zijn/haar vaardigheid te vergroten in het aanpakken van storend gedrag in de groep. Deel 2 kan gezien worden als een bronnenboek van een WinWin-leraar, waarin hij op zoek gaat naar wat nodig is in een bepaalde situatie. Het boek is opgebouwd uit de volgende vier delen: preventieve acties, directe acties, vervolgacties en kinderen met specifieke gedragingen.


Book
Klassenmanagement in de basisschool : fundament voor effectief onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789065086099 Year: 2009 Publisher: Amersfoort CPS onderwijsontwikkeling en advies

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft de belangrijkste elementen van klassenmanagement in relatie tot effectief onderwijs. Het boek is gebaseerd op twee eerdere, veelgebruikte publicaties van CPS: Klassenmanagement in de onderbouw en Verder met klassenmanagement. Deze boeken zijn herschreven, samengevoegd en geactualiseerd op basis van recente ontwikkelingen en onderzoeksresulaten. Dit boek is het resultaat van die exercitie.


Book
Positive behavior support : goed gedrag kun je leren! : doelmatige strategieën voor in de school
Authors: ---
ISBN: 9789077671986 Year: 2013 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

PBS - Goed gedrag kun je leren! reikt doelmatige strategieën aan om het gedrag van leerlingen te kunnen beheersen op het niveau van de school, de klas én individueel. Het is een compleet programma om antisociaal gedrag van kinderen in de leeftijd van 4-18 jaar op school zo vroeg mogelijk aan te pakken en om te buigen naar positief gedrag. Het gaat uit van drie pijlers: respect, verantwoordelijkheid en veiligheid. Het is een integrale aanpak, met als doel alle medewerkers van de school op één lijn te krijgen wat betreft het omgaan met gedrag. De school bepaalt zelf in welk tempo zij het proces doorlopen. Met deze gids heb je een breed scala aan nieuwe vaardigheden en kennis in handen, gebaseerd op het meest recente onderzoek. Deze succesvolle methode gaat uit van de visie dat geen enkel kind achterop zou mogen raken door gedragsproblemen en dat de leerkracht de nodige steun verdient om dit mogelijk te maken. Positive Behavior Support is een evidence basedprogramma dat op veel scholen in de Verenigde Staten met succes wordt ingezet, net als in Canada, Noorwegen, Zweden, Denemarken, IJsland, Duitsland en Chili.


Book
Leraar, jij maakt het verschil : de leerkracht als succesfactor
Author:
ISBN: 9789046903308 9789046965221 Year: 2012 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Roy, ik hoop niet dat je het erg vindt dat ik verder ga met het uitleggen van de breuken, terwijl jij probeert in slaap te vallen!' - Aldus een leraar die een leerling met een kwinkslag weer bij de les betrekt. Een leraar die met succes een klas runt, klaart een stevige klus. Hoe doet hij dat? Leraar, jij maakt het verschil! is een toegankelijk praktijkboek ter ondersteuning van leraren in het basisonderwijs. De focus ligt op het ontwikkelen van een positieve, flexibele houding. De auteur beschrijft vanuit haar eigen ervaring als leraar en coach strategieën om moeilijke situaties meester te worden en reikt handvatten aan om effectiever en met meer plezier te werken. Zij illustreert dit met vele voorbeelden uit de praktijk die stof bieden tot reflectie en discussie, waardoor de leraar meer zicht krijgt op het eigen handelen en dat van anderen. Dit alles helpt bij het ontwikkelen van een professionele houding voor de klas. De voorbeelden en tips maken dit boek tot een praktische gids die elke leraar gelezen zou moeten hebben. Leraar, jij maakt het verschil! behandelt de praktische dilemma's waar leraren in het basisonderwijs dagelijks mee te maken hebben vanuit vier perspectieven: de leerling, de leraar, leerlingen en leraar als groep, en de ouders. Daarmee is dit een uniek boek, dat bij uitstek geschikt is om pabostudenten en (startende) leraren te ondersteunen. Lucie Nijmeijer-Snellers werkt ruim dertig jaar in het onderwijs, waarvan het grootste deel in het basisonderwijs. Daarnaast is ze als coach en lerarenbegeleider verbonden aan de Stichting Katholiek Onderwijs Midden Twente en heeft ze een eigen praktijk voor coaching en advies, Perspectief.


Book
Opvoeden in de klas
Author:
ISBN: 9789401427845 Year: 2015 Volume: *33 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Opvoeden in de klas is een unieke bundeling van werkbare principes en concrete technieken waarmee leerkrachten dadelijk aan de slag kunnen gaan. Het boek is doorspekt met tips om je interactiestijl te perfectioneren. Het gaat in op kernthema's als assertiviteit, omgaan met pesten en het belang van emotionele intelligentie.

Listing 1 - 10 of 21 << page
of 3
>>
Sort by