Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Ieder relevant veranderinitiatief heeft een oorzaak buiten de organisatie. De veranderde externe omstandigheid krijgt een vertaling in aanpassingen binnen de organisatie in termen van processen, hulpmiddelen en ten slotte in termen van gedrag en cultuur. Een verandering werkt van buiten naar binnen. Logisch toch? In het boek Veranderen zonder weerstand betoogt Hans van Dijk dat we daarmee een belangrijke weeffout in onze benadering van veranderen op het spoor zijn. Immers gewenst gedrag is de sluitpost in het veranderproces. Mensen in de organisatie voelen zich niet serieus genomen. Ze tekenen niet in op de verandering, haken mentaal af. Ook in aanpakken die zich als mensvriendelijk profileren is deze weeffout relevant, immers het probleem zit ‘m in de aanpak; je hebt je hooguit op een meer mensvriendelijke manier in de nesten gewerkt. In het boek wordt betoogd dat een succesvolle verandering (een verandering waar mensen wel op intekenen) vereist dat je begint bij de ‘binnenkant', bij wat mensen waardevol vinden en waar ze aan gehecht zijn. Daarmee wordt het veranderproces een gelijkwaardige onderhandeling tussen wat ‘buiten' wordt gevraagd en wat de mensen ‘binnen' van waarde vinden.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Organisatieleer --- Organisatie & Management --- Verandermanagement
Choose an application
Gamification is het gebruiken van spelelementen voor het stimuleren van gewenst gedrag. Met gamification kunnen we dingen leuker maken en daarmee werknemers en klanten die gebruikmaken van -bijvoorbeeld- applicaties enthousiasmeren. Het gedrag van mensen wordt hiermee beïnvloedt, ze raken meer betrokken bij een product, worden loyaler, nemen meer informatie tot zich en bovendien zorgt het voor meer plezier.
Verandermanagement. --- gamification --- games --- innovatie --- besliskunde ( psychologie ) --- gedragsbeïnvloeding
Choose an application
005.7 --- duurzame ontwikkeling --- verandermanagement --- Organisational management (OM)
Choose an application
De veelheid en snelheid van opeenvolgende ontwikkelingen in de huidige wereld, geeft sterk behoefte aan een kompas of instrumenten om overeind te blijven en succesvol met de tijd mee te kunnen gaan. Deze dynamische werkelijkheid waarin verandering de enige constante lijkt daagt elke professional en leider uit zich daartoe te verhouden.Voor welke verandering sta je en hoe doe je dat; meebewegen zonder jezelf te verliezen? Of veel beter en leuker: hoe kun je de continue stroom van vernieuwingen als golf benutten voor je eigen ontwikkeling en zelfverwezenlijking! Het antwoord is verrassend eenvoudiger en dichterbij dan je denkt. De crux zit niet in de eisen van de tijd maar in de uniciteit van jouw eigen verhaal en potentieel. Krachtig bewegen vanuit balans met jezelf!De verhouding tussen natuurlijk en aangeleerd gedrag, samen met de mate waarin je in balans bent met jezelf is en met, bepaalt in hoeverre je in staat bent je op een natuurlijke en moeiteloze wijze te verhouden tot de steeds veranderende context. Dit boek geeft jou de regie in handen voor een succesvolle transformatie. Zowel voor jezelf als voor je werkomgeving.De BIG PICTURE is het geheel en de samenhang tussen identiteit, inzicht en initiatief dat je laat zien in hoe dynamiek en evenwichtsdimensies van invloed zijn op de wijze waarop jij je verhoudt tot de zichtbare omgeving waarin je leeft, werkt en interacteert. Met de BIG PICTURE doorzie je de context en ontdek je hoe je vanuit je unieke identiteit inzicht krijgt in voor jou passende keuzes en acties. Voorzien van veel instrumenten, praktische tips, visualisaties en sprekende voorbeelden om direct mee aan de slag te gaan.https://www.swpbook.com/boeken/41/organisatie-en-management/2389/zie-je-big-picture
Verandermanagement --- veranderingsmanagement --- team --- 005.4 --- Identiteit --- Visualisatie --- Talentontwikkeling --- Competentiemanagement
Choose an application
Deze kaartset bevat 125 externe krachten vanuit macro / contextuele omgevingen. De krachten zijn ingedeeld op basis van STEEP categorieën. De kaartset is onder andere te gebruiken bij een SWOT-analyse, Porter-analyse, businessmodel, systeemdiagram, scenarioplanning en een strategische discussie, om er een paar te noemen. In 4 talen.
Sociology of work --- Labour market --- Verandermanagement --- SWOT-analyse
Choose an application
Een van de belangrijkste taken van managers is de inrichting van de organisatie waar ze verantwoordelijk voor zijn. Van belang hierbij is dat zij een heldere visie op de inrichting ontwikkelen om deze vervolgens logisch en consistent uit te werken in hun organisatie. Hiermee dienen ze in te spelen op de wensen van hun klanten, of breder geformuleerd, stakeholders, waarbij ze producten en diensten dienen te leveren van een eenduidig kwaliteitsniveau.
Business policy --- Integrale kwaliteitszorg (IKZ, kwaliteitskringen, kwaliteitszorg) --- Organisatieontwikkeling --- Kwaliteitszorg --- verandermanagement --- Management --- Organisatieleer --- Kwaliteitsmanagement --- Organisaties --- Organisatiesociologie --- Organisatie
Choose an application
Kwaliteitsmanagement --- Teamwerk --- 366.47 --- kwaliteitszorg --- management --- persoonlijkheidsleer --- teamwerk --- verandermanagement --- 159.92 --- 658.56 --- Persoonlijk ontwikkelplan
Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|