Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON - Vereniging Lerarenopleiders Nederland - en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. Het opleiden van leraren is al geruime tijd niet meer een exclusieve aangelegenheid voor universiteiten en hogescholen. Instituten voor lerarenopleidingen en opleidingsscholen zijn in de afgelopen jaren intensief gaan samenwerken in de leerroutes van nieuwe leraren. Scholen zijn daarbij in het afgelopen decennium steeds meer een eigen rol gaan vervullen. Onderdeel van deze veranderingen is ook dat schoolopleiders zijn toegetreden tot de beroepsgroep lerarenopleiders. Het lidmaatschap van de VELON ' Vereniging Lerarenopleiders Nederland ' en registratie in het beroepsregister bij de Stichting Register Lerarenopleiders staan voor hen open. Dit boek brengt de kennis en de huidige stand van zaken met betrekking tot het samen opleiden van leraren door instituten voor de lerarenopleidingen (hbo-instellingen en universiteiten) en scholen in beeld. De nadruk ligt op de opleidingsscholen en de schoolopleiders. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- Teacher training --- 450.7 --- Begeleiding(Coaching) --- Ervaringsleren --- Mentoren --- Werkplekleren --- Opleidingen --- Samenwerking --- Scholen --- 120537.jpg --- Leraren ; opleidingen ; Nederland --- 841 --- Opleiding en bijscholing --- Pedagogie - didactiek --- Samenwerking opleiding - werkveld --- Nederland --- Relatie onderwijs - werkveld --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- 691 --- Pedagogie en didactiek
Choose an application
Dit boek probeert een bijdrage te leveren aan het vergrote van de kennisbasis van beginnende lerarenopleiders. De onderwerpen van de hoofdstukken zijn actueel en gevarieerd, zoals de kenmerken ven de lerarenopleiders; de ontwikkeling van leraren-in-opleiding; reflectie; de achtergrond en de praktijk van competentiegericht opleiden; opleiden in de school en het registratietraject voor lerarenopleiders.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Lerarenvervolmaking en research. --- opleiders --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- lerarenopleiding --- Higher education --- Vereniging Lerarenopleiders Vlaanderen --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 489.4 --- Begeleiding(Coaching) --- Beroepsprofielen --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- Leergroepen --- Lerarenopleiding --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Stagebegeleiding --- Zelfevaluatie --- 472.7 --- Basiscompetenties --- Reflectie --- 052901.jpg --- 691 --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Didactiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- (zie ook: Competenties) --- Pedagogie en didactiek --- Provincie West-Vlaanderen
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|