Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit is het werkboek van LINK+, de communicatieve en taakgerichte digitale methode om Nederlands te leren. LINK+ is bedoeld voor volwassenen met een meer theoretische achtergrond. Dit papieren werkboek maakt het mogelijk de digitale methode ook in een computerloze les te gebruiken. Het werkboek bevat alle taken uit de themas van LINK+ 0 > A2. Het werkboek is geen aanvulling op of alternatief voor de online cursus.
Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- NT2 ; volwassenonderwijs --- Nederlandse taal
Choose an application
LINK is een digitale, taakgerichte en communicatieve NT2-leerlijn voor laag- en middenopgeleide anderstaligen. LINK is een alles-in-één digitale methode. Dit papieren werkboek maakt het mogelijk deze methode ook in een computerloze les te gebruiken. Het werkboek bevat alle 20 thema's met taken van de digitale methode. Het werkboek is geen aanvulling op, maar een ondersteuning van het digitale platform: het biedt de docent de keuzemogelijkheid tot een les zonder computer of blended learning, waarbij computer en boek worden gecombineerd.
Néerlandais (langue) --- Manuels pour allophones. --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- NT2 ; volwassenonderwijs --- Nederlandse taal
Choose an application
Doelstelling: Wij gaan na of anderstalige nieuwkomers makkelijker Nederlands zouden leren indien er in de lessen Nederands meer aandacht was voor de Vlaamse cultuur. Middelen of methode: Eerst gaan we a.d.h.v. de werken van Trompenaars-Hampden-Turner, Hofstede en Lewis na wat cultuur en culturele diversiteit nu eigenlijk is. Vervolgen analyseren we het leerplan, het handboek en de lessen NT2 om te kijken of er aandacht is voor de Vlaamse cultuur in het NT2 onderwijs. Tenslotte onderzoeken we a.d.h.v. een enquête bij de cursisten en een interview met de instructeurs of ze meer aandacht willen voor de Vlaamse cultuur, en of ze denken dat dat het aanleren van Nederlands zou vergemakkelijken. Resultaten: De cursisten zijn erg geïnteresseerd in de Vlaamse cultuur en zijn er steevast van overtuigd dat kennis over de Vlaamse cultuur hen zou helpen om makkelijker Nederlands te leren. De instructeurs, daarentegen, zijn niet zo enthousiast: ze denken dat kennis over de Vlaamse cultuur geen invloed heeft op het aanleren van het Nederlands. Bovendien hebben ze ook nog enkele praktische bezwaren tegen het integreren van Vlaamse cultuur in de lessen Nederlands.
Culturele diversiteit. --- Cultuur. --- Hampden-Turner. --- Hofstede. --- Lewis. --- NT2. --- Nederlands voor anderstaligen. --- Onderzoek. --- Theoretisch onderzoek - taalverwerving. --- Trompenaars. --- Volwassenonderwijs.
Choose an application
TaalRecht is een communicatief-functionele methode NT2 op maat van volwassenen die al wat kunnen in taal. Taalhandelingen vormen het hart van de methode. TaalRecht 2.1 is een dynamische vertaling van de Vlaamse leerplannen NT2 2.1.
#BSCH: vak: Nederlands --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- volwassenonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Flanders --- Belgium
Choose an application
TaalRecht is een communicatief-functionele methode NT2 op maat van volwassenen die al wat kunnen in taal. Taalhandelingen vormen het hart van de methode. TaalRecht is een dynamische vertaling van de Vlaamse leerplannen NT2 2.2.
#BSCH: vak: Nederlands --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- volwassenonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language --- Flanders --- Belgium
Choose an application
06-4779-9
#BSCH: vak: Nederlands --- leerboeken --- volwassenonderwijs --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- 485.1 --- Handboek/cursus --- Nederlands --- anderstaligen --- handboek --- volwassenenonderwijs --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands als tweede taal --- Volwassenen --- Volwassene
Choose an application
Over het leren van volwassenen wordt veel gesproken en geschreven in het kader van levenslang en levensbreed leren. Toch bestaat er weinig onderzoek naar hoe volwassenen leren, laat staan over hoe dit leren te beïnvloeden is. In samenwerking met het Hoger Instituut voor Gezinswetenschappen in Brussel werkte de Onderzoeksgroep EduBROn van de Universiteit Antwerpen een onderzoek uit naar het leren van volwassenen in het onderwijs. Dit boek rapporteert over de boeiende resultaten van het onderzoek. Zo blijken volwassenen op zeer uiteenlopende manieren te leren. Deze leerpatronen worden beïnvloed door tal van persoons- en omgevingsgebonden factoren. Niet alle leerpatronen zijn even succesvol om te slagen. Bovendien kunnen de leerpatronen veranderen tijdens het onderwijstraject. Naast de onderzoeksresultaten biedt het boek ook een verkort instrument om leerpatronen bij volwassenen in het onderwijs in kaart te brengen en systematisch op te volgen. Voorafgaand onderzoek heeft aangetoond dat dit instrument valide en betrouwbaar is. De auteurs geven ook aanbevelingen voor wie in het onderwijs aan volwassenen met dit onderwerp aan de slag wil. (Bron: covertekst)
didactische processen --- Didactics --- leerstijlen --- slaagkansen --- volwasseneneducatie --- studiemethoden --- Adult education. Lifelong learning --- instroom --- didactiek --- Adult education --- Adultes--Enseignement --- Adults--Education --- Education des adultes --- Enseignement des adultes --- Enseignement pour adultes --- Onderwijs aan volwassenen --- Onderwijs voor volwassenen --- Volwassenen--Educatie --- Volwassenen--Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Onderwijs voor sociale promotie ; Vlaanderen --- Permanente vorming ; Vlaanderen --- Volwassenenvorming --- Onderwijs voor sociale promotie --- Permanente vorming --- Vlaanderen --- leerpatronen --- leren leren --- onderwijs aan volwassenen --- volwassenonderwijs --- 493.3 --- volwassenenonderwijs --- Volwassenonderwijs --- Leren --- Leerprocessen --- Onderwijs --- Onderwijs; Vlaanderen --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O329 --- 120204.jpg --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Doelen en functies van volwassenenvorming --- Vlaanderen. --- Learning --- Evaluation
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|