Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by
Neudeutschland, German catholic students, 1919-1939
Author:
ISBN: 9024750644 9401032572 9401032556 9789024750641 9004653120 Year: 1970 Publisher: The Hague, Netherlands : Martinus Nijhoff Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This study is of a modest segment of Germany's experience in the Weimar and Nazi periods. Its purpose is to throw light on one small part of that experience in order to add it to the larger puzzle. It is a study of Neudeutschland, a German Catholic youth organization for students. The membership of the Bund, as it was known, is primarily from the German secondary schools, those which are equivalent to the last two grades of grade school, plus high school and two years of college in the United States. Two ancillary sections of the organization are the Jungvolk, the segment for the youngsters of pre-secondary school age, and the Alterenbund, for those who have graduated and are pur­ suing careers in business, the university, and such. The organization was founded in 1919. Its course was relatively stormy until 1924, after which a short respite occurred in which an attempt was made at a unique synthesis. That synthesis can be sum­ marized in the phrase, "Catholic youth movement. " Neudeutschland sought to catholicize the "healthy" aspects of the German youth move­ ment which had grown after 1900 and which had swept through the secondary schools of Protestant northern Germany prior to the First World War. Mter the war, the impetus towards youth movemen- greatly enhanced by the shattering of the old, restricting authorit- spread among the Catholic students in the secondary schools.


Book
Die Bedeutung der Einbildungskraft bei Hume und Kant für die Erkenntnistheorie
Author:
Year: 1901 Publisher: Halle : Wischan & Wettengel,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ueber Vorstellungstypen
Author:
Year: 1907 Publisher: Leipzig, O. Nemnich,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zur Geschichte des Erkenntnisproblems : von Bacon zu Hume
Author:
Year: 1890 Publisher: Leipzig : Friedrich,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mijn kind is onhandig : omgaan met visuomotorische problemen
Author:
ISBN: 9020957252 Year: 2004 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom maken sommige kinderen niets dan hanenpoten of hebben ze problemen met puzzelen en tekenen? En waarom kunnen ze nooit eens netjes eten met mes en vork? Gedrag dat vroeger 'onhandig' werd genoemd, wijst vaak op een dieper liggende en ernstigere oorzaak: het zijn in vele gevallen deze kinderen die ook kampen met leerproblemen. In Mijn kind is onhandig gaat Wendy Peerlings in op de vraag hoe ouders en begeleiders kinderen kunnen helpen dit soort van visuomotorische problemen te lijf te gaan. Met een uitgebreid praktisch deel vol spelletjes, oefenmateriaal, tips en werkbladen, dat ouders helpt de vaardigheden van hun kinderen beter te ontwikkelen.


Book
Visueel-ruimtelijke patronen : van twee- naar drie-dimensionaliteit en omgekeerd : systeem- en strategieontwikkeling rond geheugen en inprenting
Authors: ---
ISBN: 9789044121698 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant


Book
Zelfgenezing door lichtenergie.Oorzaken, inzichten en behandelmethoden bij verstoringen in het geestelijk en lichamelijk functioneren
Authors: ---
ISBN: 9020249436 Year: 1982 Publisher: Deventer Uitgeverij Ankh-Hermes BV


Book
Kinderen met ruimtelijk-visuele problemen : een beren-aanpak : didactische map
Authors: ---
ISBN: 9033445441 Year: 2000 Publisher: Leuven Acco


Book
Werkboek voor de begeleiding van kinderen met visuele perceptiestoornissen (CVI)
Authors: --- --- ---
ISBN: 9033451425 Year: 2002 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel 1 beschrijft het specifieke kijkgedrag van kinderen met CVI, vaak kinderen die goede ogen hebben en toch niet goed kunnen kijken. Voor het gebruik in de praktijk presenteren de auteurs een observatieschaal en een signaallijst. Deel 2 schetst een algemeen beeld van drie kleuters met CVI. Deel 3 staat uitgebreid stil bij de begeleiding van de kinderen in de spel- en leersituaties van de kleuterschool. De auteurs bundelen ervaringen en geven concrete tips om de begeleiding af te stemmen op de eigenheid van deze kleuters. Ze integreren daarbij ideeën uit het ervaringsgericht kleuteronderwijs en uit verschillende orthopedagogische benaderingen.


Multi
Het kikkerspel
Authors: ---
ISBN: 9033446065 9789033446061 Year: 2002 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een spel om kinderen met ruimtelijk-visuele problemen en geheugen-en inprentingsproblemen vaardigheden bij te brengen om aan deze problemen te werken Spel met opdrachten gebaseerd op de boeken 'Kinderen met ruimtelijk-visuele problemen' en 'Kinderen met geheugen- en inprentingsproblemen'.

Keywords

Leerstoornissen --- Leerstoornissen. --- Diagnostiek. --- Orthopedagogics --- ruimtelijke oriëntatie --- leerproblemen --- geheugenstoornissen --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Geheugentraining --- #KVHB:Ruimtelijke orientatie --- #KVHB:Taalontwikkeling --- geheugentraining --- logopedie --- ruimtelijk-visuele problemen --- spelmateriaal --- therapiemateriaal --- 464 --- educatieve spellen --- orthopedagogiek --- spelmaterialen --- 415.4 --- Concentratieproblemen --- Geheugenproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Voorstellingsvermogen --- basisonderwijs --- emoties --- geheugenproblemen --- inprentingsproblemen --- kikkerspel --- sociale vaardigheden --- spelen --- visuele beperking --- Basisonderwijs --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Geheugen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Visuele discriminatie --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- Documentatiemap --- cognitieve ontwikkeling --- geheugen --- visuele discriminatie --- 376.5 --- Kinderen met leerstoornissen --- Leerstoornissen ; kinderen ; diagnostiek --- Leerstoornissen ; kinderen ; preventie --- Leerstoornissen ; kinderen --- Sociale vaardigheden --- Spelen --- Leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- kinderen met leerproblemen --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met leerproblemen --- Games --- Orthopedagogiek --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Inprentingsproblemen --- Niet-verbale leerstoornis --- Feuersteinmethode --- Meichenbaum --- Zien --- Taalvaardigheid --- Cognitieve opvoeding --- ADHD --- Kind --- Geheugenprobleem --- Feuerstein methode --- Meichenbaum, Donald --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by