Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This study is of a modest segment of Germany's experience in the Weimar and Nazi periods. Its purpose is to throw light on one small part of that experience in order to add it to the larger puzzle. It is a study of Neudeutschland, a German Catholic youth organization for students. The membership of the Bund, as it was known, is primarily from the German secondary schools, those which are equivalent to the last two grades of grade school, plus high school and two years of college in the United States. Two ancillary sections of the organization are the Jungvolk, the segment for the youngsters of pre-secondary school age, and the Alterenbund, for those who have graduated and are pur suing careers in business, the university, and such. The organization was founded in 1919. Its course was relatively stormy until 1924, after which a short respite occurred in which an attempt was made at a unique synthesis. That synthesis can be sum marized in the phrase, "Catholic youth movement. " Neudeutschland sought to catholicize the "healthy" aspects of the German youth move ment which had grown after 1900 and which had swept through the secondary schools of Protestant northern Germany prior to the First World War. Mter the war, the impetus towards youth movemen- greatly enhanced by the shattering of the old, restricting authorit- spread among the Catholic students in the secondary schools.
Vorstellung. --- Voorstellingsvermogen. --- Filosofie van de geest. --- Begriff. --- Denken. --- Logique. --- Hegel, Georg Wilhelm Friedrich, --- Bund Neudeutschland (Germany)
Choose an application
Filosofische aspecten. --- Imagination (Philosophy). --- Imagination (Philosophy). --- Verbeeldingskracht. --- Voorstellingsvermogen. --- Hume, David, --- Hume, David, --- Kant, Immanuel, --- Kant, Immanuel,
Choose an application
Thought and thinking. --- Thinking --- Pensée. --- thinking. --- Lernpsychologie --- Voorstellingsvermogen. --- Typologie (psychologie) --- Thought and thinking
Choose an application
Erkenntnistheorie. --- Ideeën. --- Kennis. --- Knowledge, Theory of --- Knowledge, Theory of. --- Philosophy, English --- Philosophy, English --- Philosophy, English. --- Voorstellingsvermogen. --- Waarneming. --- History. --- 1600-1799. --- Geschichte 1580-1780.
Choose an application
Waarom maken sommige kinderen niets dan hanenpoten of hebben ze problemen met puzzelen en tekenen? En waarom kunnen ze nooit eens netjes eten met mes en vork? Gedrag dat vroeger 'onhandig' werd genoemd, wijst vaak op een dieper liggende en ernstigere oorzaak: het zijn in vele gevallen deze kinderen die ook kampen met leerproblemen. In Mijn kind is onhandig gaat Wendy Peerlings in op de vraag hoe ouders en begeleiders kinderen kunnen helpen dit soort van visuomotorische problemen te lijf te gaan. Met een uitgebreid praktisch deel vol spelletjes, oefenmateriaal, tips en werkbladen, dat ouders helpt de vaardigheden van hun kinderen beter te ontwikkelen.
Motoriek --- Onderwijs en opvoeding. --- Kinderen. --- Orthopedagogics --- vaardigheidsonderwijs --- kinderen met een beperking --- motoriek --- ontwikkelingsstoornissen --- 464 --- Fijne motoriek --- Leerproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Motorische stoornissen --- Ontwikkelingsproblemen --- Ruimtelijk inzicht --- Visuele problemen --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- 376 --- Hulpverlening --- Leerstoornissen ; kinderen --- Leerstoornissen --- Motoriek ; kinderen --- Oefeningen --- Onhandigheid --- Ontwikkelingsstoornissen --- Zien --- Kinderen met leerproblemen --- Visuele waarneming en motoriek --- Kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Geheugenproblemen --- lateralisatie --- Cognitive psychology --- waarnemingsstoornissen --- leren leren --- zelfvertrouwen --- waarneming --- wiskunde --- ruimtelijke oriëntatie --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- geheugen (mensen) --- Affective and dynamic functions --- psychomotoriek --- 464 --- Denken --- Ruimtelijk inzicht --- Voorstellingsvermogen --- Zelfvertrouwen --- 450.8 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Geheugen --- Kinderen --- Spiegelingen --- Visuele perceptie --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
denken, voorstellingsvermogen en hun invloed op ons lichaam --- spierspanning en -ontspanning --- bloedcirculatie --- ziekte en genezing --- het sturen van energie in de vorm van licht en warmte --- spanningen, blokkades en pijn --- beïnvloeden van je eigen welzijn --- negatieve energieën --- het Amerikaanse echtpaar Simonton --- kankertherapie --- de methode van lichtenergie
Choose an application
Orthopedagogics --- berengroepen --- gezichtsvermogen --- orthopedagogiek --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- #KVHB:Ruimtebegrip --- 464 --- Concentratieproblemen --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- 463.1 --- kinderen --- kinderpsychologie --- oftalmologie (gezichtsstoornissen, oogziekten) --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen --- Zien --- Onderwijsstijlen --- Leren --- Taalvaardigheid --- Zelfinstructiemethoden --- Feuersteinmethode --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Meichenbaum --- dyslexie --- rekenproblemen --- werkhoudingsproblemen --- leesproblemen --- leerproblemen --- kinderen met leerproblemen --- 463 --- Oriëntatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Visueel gehandicapten --- Visuele discriminatie --- Vormen --- Zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Kind --- Onderwijsstijl --- Zelfinstructiemethode --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Deel 1 beschrijft het specifieke kijkgedrag van kinderen met CVI, vaak kinderen die goede ogen hebben en toch niet goed kunnen kijken. Voor het gebruik in de praktijk presenteren de auteurs een observatieschaal en een signaallijst. Deel 2 schetst een algemeen beeld van drie kleuters met CVI. Deel 3 staat uitgebreid stil bij de begeleiding van de kinderen in de spel- en leersituaties van de kleuterschool. De auteurs bundelen ervaringen en geven concrete tips om de begeleiding af te stemmen op de eigenheid van deze kleuters. Ze integreren daarbij ideeën uit het ervaringsgericht kleuteronderwijs en uit verschillende orthopedagogische benaderingen.
Visuele perceptiestoornissen --- Kinderen. --- Ophthalmology --- visuele communicatie --- Affective and dynamic functions --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Visuele perceptiestoornissen --- 464 --- CVI --- kleuteronderwijs --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- Inclusief onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Ruimtelijk inzicht --- Visuele perceptie --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- 376.22 --- Begeleiding --- Diagnostiek --- Hulpverlening --- Kleuters --- Personen met een visuele handicap --- Ruimtelijk-visuele problemen --- Structuren --- 030289.jpg --- Bijzonder onderwijs: visueel gehandicapten: kleuters --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen --- Cerebrale visuele inperkingen --- Orthodidactiek --- Taalvaardigheid --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Ervaringsgericht kleuteronderwijs --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Kind --- Cerebrale visuele inperking --- Visuele disfunctie --- Kleuter --- Ervaringsgericht onderwijs --- Leerprobleem --- Lager onderwijs --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Een spel om kinderen met ruimtelijk-visuele problemen en geheugen-en inprentingsproblemen vaardigheden bij te brengen om aan deze problemen te werken Spel met opdrachten gebaseerd op de boeken 'Kinderen met ruimtelijk-visuele problemen' en 'Kinderen met geheugen- en inprentingsproblemen'.
Leerstoornissen --- Leerstoornissen. --- Diagnostiek. --- Orthopedagogics --- ruimtelijke oriëntatie --- leerproblemen --- geheugenstoornissen --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Geheugentraining --- #KVHB:Ruimtelijke orientatie --- #KVHB:Taalontwikkeling --- geheugentraining --- logopedie --- ruimtelijk-visuele problemen --- spelmateriaal --- therapiemateriaal --- 464 --- educatieve spellen --- orthopedagogiek --- spelmaterialen --- 415.4 --- Concentratieproblemen --- Geheugenproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Voorstellingsvermogen --- basisonderwijs --- emoties --- geheugenproblemen --- inprentingsproblemen --- kikkerspel --- sociale vaardigheden --- spelen --- visuele beperking --- Basisonderwijs --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Geheugen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Ruimtelijke oriëntatie --- Visuele discriminatie --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- Documentatiemap --- cognitieve ontwikkeling --- geheugen --- visuele discriminatie --- 376.5 --- Kinderen met leerstoornissen --- Leerstoornissen ; kinderen ; diagnostiek --- Leerstoornissen ; kinderen ; preventie --- Leerstoornissen ; kinderen --- Sociale vaardigheden --- Spelen --- Leermoeilijkheden --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- kinderen met leerproblemen --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met leerproblemen --- Games --- Orthopedagogiek --- Orthodidactiek --- Zorgverbreding --- Inprentingsproblemen --- Niet-verbale leerstoornis --- Feuersteinmethode --- Meichenbaum --- Zien --- Taalvaardigheid --- Cognitieve opvoeding --- ADHD --- Kind --- Geheugenprobleem --- Feuerstein methode --- Meichenbaum, Donald --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|